Solbrilletråden

Trengte absolutt et par gode solbriller nå, så var innom Interoptik og endte med et par RayBan RB4148.

Fikk også 20% rabatt på de med en kupong, så prisen endte på hyggelige 1000 kroner. Ikke dum pris det.
710_57.png
 
Anders skrev:
Hvis firkantede aviators er bra nok for Don er det bra nok for meg ;)

image001.png

Brillene Draper bruker er American Optical Aviators, brukt av det Amerikanske forsvaret siden 1958.
Orginale AO fåes kjøpt på ebay i stål/mattstål/double i 52/55/57 bredde for ca.50 - 80$.
Mine kom på ca. 600,- inkl. frakt og mva. Veldig bra pris for ekstremt god kvalitet - kan absolutt anbefales.

Nå ble jeg rent nostalgisk her. Jeg hadde slike i forsvaret, og brukte dem nærmest døgnet rundt, men de ble erstattet av sportsbriller og glemt. I letingen i går kveld dukket de ikke opp - jeg har en vag erindring om at de ble nedsittet av en velformet bakende på en studentfest engang - men jeg fant et bilde av en rynkefri og dummere utgave av meg selv med brillene på. Det ble jeg så inspirert av at jeg bestilte et nytt par på nettet. Dvs at jeg i løpet av kort tid har kjøpt den samme motorsykkelen og de samme brillene jeg hadde som tyveåring. Er det en midtlivskrise som kommer snikende tro? Hvor mye koster en hårtransplantasjon? På tide med et kamferdrops.

000003.jpg


(Personen på bildet har så lite til felles med innleggets forfatter at han neppe vil bli gjenkjent og derfor kan publiseres usladdet.)
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
......

000003.jpg


(Personen på bildet har så lite til felles med innleggets forfatter at han neppe vil bli gjenkjent og derfor kan publiseres usladdet.)

Hvor er tweeden??! Har intrykk av at du knapt beveger deg utendørs uten. :mrgreen:


Men ja, det er nok midtlivskrisen som kommer! ;) Nå er trikset å kjøpe mest mulig leketøy før konemor skjønner hva som er i ferd med å skje! :p
 
Huff.. Gikk på en smell her om dagen. Bestilte et par RB Caravan på nett, og det viste seg å være fake. 800,- rett i dass..

Jaja, når jeg er dum nok til å bli lurt så fortjener jeg det :p

Får heller bestille et nytt par gjennom offisielle kanaler.
 
Huff.. Gikk på en smell her om dagen. Bestilte et par RB Caravan på nett, og det viste seg å være fake. 800,- rett i dass..

Jaja, når jeg er dum nok til å bli lurt så fortjener jeg det :p

Får heller bestille et nytt par gjennom offisielle kanaler.

Auda! Hvor bestilte du? Opticsplanet.com er som sagt bankers.
 
Auda! Hvor bestilte du? Opticsplanet.com er som sagt bankers.

Jeg bestilte de her (STYR UNNA). Ved første øyekast så virker siden legit, og betalingssystemet var oppegående. De tok ikke Paypal, så jeg betalte med kredittkort via Bank ID.

Jeg senket "guarden" fordi det er kun snakk om ølpenger her. De har ikke testimonials, har ikke støtte for Paypal og .biz burde gi meg indikasjoner på at dette er ugler i mosen. Da jeg fant ut at de operer fra Kina så visste jeg det var kopi, men da var allerede brillene betalt.

Dagens leksjon: Never let your guard down!
 
MVA

Hei,

Takk for tipset om Otticanet. Bestilte et par Caravans og Aviators. Fikk de levert av Fedex, men betalte ingen moms. Kommer dette senere eller var jeg bare heldig?

Mvh
Christian
 
Jeg lette lenge etter nye solbriller, ville egentlig ha Ray Ban og kjøpte meg to par på solglass.no, men begge ble veldig små så jeg returnerte dem. Fant derimot et par med pilotbriller fra Prada som jeg ble veldig fornøyd med:

13072011182.jpg

Kostet rett over hva jeg var villig til å betale, men begynner å bli fornøyd med de nå. Slet litt med at de presset veldig bak øret, dette har heldigvis gitt seg.
 
Hei,

Takk for tipset om Otticanet. Bestilte et par Caravans og Aviators. Fikk de levert av Fedex, men betalte ingen moms. Kommer dette senere eller var jeg bare heldig?

Mvh
Christian

Det kommer ;D
De bruker FedEx, så innen 14dager har du det nok ;)
 
fine sponon, jeg kjøpte for litt siden Ray Ban Polarized titanium belagt med gull og gull-glass. Må si jeg er meget fornøyd med brillen :) Fikk den til halv pris, men ser jo at på nett i utland får du brillen til halv pris.. så det var kanskje ikke noe kupp likevel? :p

Sist jeg kom hjem fra amsterdam dro jeg med meg ett par Versache 2101, meget fornøyd med disse også :)
VERSACESUNGLASSESMODEL2101COLOR100987.jpg
 
Wayfarer Gold/MOP

Når man flytter roter man bort ting, men jaggu finner man ting også:D
Disse Ray-Ban brillene kjøpte jeg meg etter konfirmasjonen for nesten
20år siden. Jeg ser jo at jeg var like konservativ i solbrille-stilen som
Sir. Elton John, men morro alikevel....

IMG_5374.jpg


IMG_5375.jpg
 
Fete briller, MINUTE_REPEATER! :D

Jeg kjenner et par hipstere her i Oslo som garantert gjerne ville gått med dem ;)
 
Kan absolutt anbefale sunglassesshop.com.

Bestilte et par Ray-Ban Warrior 3342 solbriller av dem torsdag i forrige uke, og allerede igår var UPS og leverte dem på døra!

Warrior inngår i Aviator-serien til Ray-Ban. De er litt kraftigere i konstruksjonen (brillestengene), samt er litt rundere i formen enn de originale pilotbrillene.

Warrior-3342-004-Gunmetal-Crystal-Green.jpg




tigergutt