Solbrilletråden

MINUTE_REPEATER: De Wayfarer'ene var jo skikkelig kule! :)


Selv kjøpte jeg et par Carrera-briller på starten av sommeren:

carrera%20sunglasses%20NASKA2%208VR3C_L.jpg


Helt allrighte greier som i likhet med en drøss andre merker er produsert av Safilo.
 
@Anders & Juice. Takk for komplimenter, jeg måtte dra på smilebåndet når jeg fant
custom pusseskinnet jeg også hadde laget for anledningen. The devil is in the
details;)

IMG_5401.jpg


Vel uansett, disse kommer ikke til å få mye facetime(?) eyetime eller hva vi skal kalle det.
Til daglig bruker jeg disse parene.

IMG_5406.jpg


Prada, Tag Heuer og selfølgelig Ray-Ban pilot+et par sorte "stunt-doubles" til pilot brillene.
Når det gjelder Tag Heuerne er jeg meget fornøyd med de bortsett fra bøylene er laget
i en slags matt gummi som fungerer som en magnet for støv og skitt. Ikke ulikt bezelen på
min AP Rubberclad....
 
Ikke noe som en bumpe en gammel tråd. :D

Usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille av American Optical pilotbriller. Noen tips for å finne det ut?
 
Jeg lurte meg selv til å kjøpe et par Persol Steve McQueen på Heathrow forleden dag. Superfornøyd med brillene, men ikke fornøyd med prisen da jeg fant ut av hva de koster på otticanet...
 
Jeg er hardt skadet etter å ha jobbet med å selge Oakley i flere år og gått kurs hos de. Også passer det bra med litt bilder av andre merker her, er jo bare Ray-Ban her jo :) For meg så er det optiske, kvaliteten og funksjonen like viktig som selve utseende. Jeg bruker brillene mine mye og hardt for å si det sånn og da funker Oakley veldig bra. De er også eneste sammen med Ray-Ban om er optisk korrekte (var det for noen år tilbake i hvertfall) og bruker jeg noe annet blir jeg kvalm. Er også motstander av alle mulig fjasebriller med logoen til en eller annen veskeprodusent på :p

Disse brukes mest, Oakley Cross hair Black Iridium Polarized. For de som ikke har prøvd polariserte briller, GJØR DET. Veldig deilig ved bilkjøring.
4f0b185aa1343.jpg


Til seiling bruker jeg Oakley Jaw Bone Alingi, polariserte de også så klart
Oakley-Sunglasses-Jawbone-24-202fw430fh430.png


Til langrenn og sykling blir det Oakley Radar Path med forskjellige linser
oakley_radar_pathasian_fit_c_09673j_01.jpg


Også har jeg vel 4 par solbriller til fra Oakley til som ligger å støver ned på hylla :)
 
Jeg har også et par Oakley Radar Path i matt svart med polariserte linser. Ekstremt raske briller. Løper både fortere og lengre når jeg har de på :D
 
Jeg er helt fanatisk opptatt av solbriller, men tjukk i huet som jeg er så er det ikke mange som passer. Har pleid å bestille mange briller hver vår for å se om jeg finner noen som passer.. Å har etter mange år endelig funnet noen som passer ;)

Så jeg har ikke mindre enn 4 par av det samme slaget! VZ Elmore :)
Von-Zipper-Shift-Into-Neutral.jpg

vonzipper_elmore.jpg

VON-ZIPPER-ELMORE-TORTOISE-BRONZE.jpg

vonzipper-elmore-sngls-crystalastrochrome-10.jpg


Greit å litt forskjellig til forskjellige bruk :p Rosa er jo ikke akkurat noe som passer inn hele tiden ;)
Koster rundt 1000kr om man handler dem fra utlandet, så prisen er jo ikke så gale heller :)
 
Er det noen som har tips om hvor jeg / om det i hele tatt går ann å få tak i Oliver Peoples / Persol eller Ray Bans med styrke på nettet ?
 
Bruker disse som "beaterbriller" på jobb:
4ae84cd6b91d9.jpg

Oakley Fuel Cell

Og disse ellers:
4aeb3f0d2b24b.jpg

Oakley Dispatch
 
Har et par M-frames med utslitte Strike glass som må byttes ut. Brukes i hovedsak til sykling, men det hender jeg bruker de til fluefiske også. Noen som kan anbefale nye glass til en ok pris?

Ellers lurer jeg på å kjøpe meg et par Ray-Ban Caravan, ser Otticanet har dem til en grei penge.
 
Jeg er litt forsiktig på solbrillefronten, så jeg har to par av disse. (ett i hver bil)
201110261209057679.jpg


Har ett par sånne også, men de har fått lite facetime siden ene glasset knuste etter at de falt i bakken.
Noen som vet sånn ca hva det koster å få satt inn ett nytt glass?
R0012583.JPG
 
Jeg digger solbriller! I dag er det et par aviators fra Prada, som er sykt behagelige. De ville faktisk vært helt perfekte hvis det ikke var noe med glasset som gir et slags regnbueskjær når man ser på iPhone-skjermen.

solbriller.jpg


Jeg vet at Prada lager et lignende par med mer firkantede glass, men de har jeg bare sett på reklameplakater, aldri funnet til salgs. Synd.
 
Disse brukes mest, Oakley Cross hair Black Iridium Polarized. For de som ikke har prøvd polariserte briller, GJØR DET. Veldig deilig ved bilkjøring.
4f0b185aa1343.jpg

Disse var utrolig kule. Slike kunne jeg tenke meg siden det blir mye bilkjøring i sommer.

Noen som vet om noen butikker som har spesielt stort utvalg slik at en kan få prøvd en hel del forskjellige briller?
 
Krogh nederst i Karl Johans gate har pleid å ha en del Oakley inne. Eller så er AXR som liggerpå Majorstua ett bra sted for Oakley, siden de bare selger Oakley. Ligger ikke så langt fra Spinn.
 
Jeg digger solbriller! I dag er det et par aviators fra Prada, som er sykt behagelige. De ville faktisk vært helt perfekte hvis det ikke var noe med glasset som gir et slags regnbueskjær når man ser på iPhone-skjermen.
Jeg tipper det er polariserte glass i dem, ikke verre enn det. Veldig bra til bil og båt, ikke fullt så kult til skjermer på mobiltelefoner, minibanker, enkelte disply i biler mm.

Jeg fikk årets sommerbriller i posten i dag:

IMAG0366.jpg