Sort, grønn, keramisk eller stål? Innspill, takk :)

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Først og fremst - jeg har ingen akutte planer om utvidelse, men noen rokeringer blir det vel utover i 2012 også.

Og da er vel ingenting bedre enn å høre hva klokkevenner synes :)

Jeg tenker på Submariner. Moderne denne gang.

Så er spørsmålet hvilken? Hva ville dere valgt av disse tre og hvorfor?

116610LN- den moderne utgave av klassikeren, bedre lenke osv:
rolex-submariner-116610LN_MED.jpg

116610LV Hulk, sprek farge, men blir man lei?:
rolex-submariner-116610LV_MED.jpg

16610LN - Klassikeren med den gode gamle kassen..og skranglelås?:
subonstand1.jpg

Om min bruk av et slikt ur, kan vel sies allsidig; dvs fra jobb og dress til sport og fritid/ferie/friluft.

Takknemlig for meninger :)

Hulken, uten tvil!

Bedre lenke, bedre lås, bedre kasse, finere bezel. Fargen er helt nydelig, og man går ikke lei av den :)

Er det ikke noen på Vestlandet nær Bergen som kan forbarme seg og komme på GTG da? :D Ville gjerne sett Hulken live, ja. Kan selvsagt tusle på Bjerke en tur, men er ikke så glad i følelsen av å vindusshoppe ;)

Nå har du jo en sub med gammel kasse, også det er på tide med litt farge i klokkeboksen - grønt er skjønt :D

Hulken, med forbehold om at du har en sort sub fra før.

Nettopp ;).

Jeg kjøpte hulken min i desember 2011 og det ble den, og ikke en sort, fordi jeg har 16610LN fra før.
Dette kombinert med den hvite Explorer 2'en gjør at jeg nesten har nok Rolexer til å dekke alle anledninger ;).

Du må nesten se Hulken live, lyset reflekterer på en vanvittig måte i skiven - som er laget av grønt gull, gull som er blandet med aluminium i en fantastisk "sunburst" effekt. Den går fra knall grønn til nesten sort avhengig av lyset. Lenke og lås er top-notch, vesentlig bedre enn 16610LN'en, men den er også ny nok til å ikke være ubrukelig.

Ta en tur til bjerke og se selv :).

Nettopp ;).

Jeg kjøpte hulken min i desember 2011 og det ble den, og ikke en sort, fordi jeg har 16610LN fra før.
Dette kombinert med den hvite Explorer 2'en gjør at jeg nesten har nok Rolexer til å dekke alle anledninger ;).

Du må nesten se Hulken live, lyset reflekterer på en vanvittig måte i skiven - som er laget av grønt gull, gull som er blandet med aluminium i en fantastisk "sunburst" effekt. Den går fra knall grønn til nesten sort avhengig av lyset. Lenke og lås er top-notch, vesentlig bedre enn 16610LN'en, men den er også ny nok til å ikke være ubrukelig.

Ta en tur til bjerke og se selv :).

Takk for gode råd. Jeg tør imidlertid ikke oppsøke Bjerke (ennå), er redd jeg blir for giret ;)

Såååå gammel er du vel ikke, Kristian, at du ikke husker Bergen GTG 2010?

http://s1031.photobucket.com/albums/y373/jayeff1905/Watches/DSC_0115.jpg[IMG][/QUOTE]

Uhm.. Ja.. Det er jo sant.. :oops:

Såvidt jeg kan huske da var jeg positivt overrasket over grønnfargen. Men jeg var såpass negativt innstilt at jeg fortsatt ikke en gang hadde vurdert den grønne, selv etter den positive overraskelsen..

Så har det seg slik.. At siden den gang har jeg.. uhm.. vokst.. og blitt voksen(ere).. og blitt stor (rundt livet).. og blitt sterk (I wish).. Så tror rett og slett jeg trenger en ny vurdering før jeg tør uttale meg.. :p

Ville nok uansett hatt en sort sub før jeg kjøpte en hulk... Og jeg ville definitivt hatt en hulk over en kermit.. tror jeg.. ja..

Kjøp begge mikkemus... Jeg trenger helt tydelig å sammenlikne disse side om side! :p

Det er hva som skjedde med meg i desember så skjønner deg godt.... klarte ikke å la den gå etter først å ha sett den live. En kollega jeg dro med til Urmaker Jørgensen (vi var i tromsø på jobb) dro avgårde med en sort sub-c og vi er vel begge (altså jeg og min kollega) enige om at som eneste Rolex var sort det riktige valget. Som mer å bytte på er den grønne vanvittig flott.

Skulle det bli aktuelt ta en telefon til urmaker jørgensen før du handler noe noe sted... det kan fort lønne seg :)

Det er hva som skjedde med meg i desember så skjønner deg godt.... klarte ikke å la den gå etter først å ha sett den live. En kollega jeg dro med til Urmaker Jørgensen (vi var i tromsø på jobb) dro avgårde med en sort sub-c og vi er vel begge (altså jeg og min kollega) enige om at som eneste Rolex var sort det riktige valget. Som mer å bytte på er den grønne vanvittig flott.

Skulle det bli aktuelt ta en telefon til urmaker jørgensen før du handler noe noe sted... det kan fort lønne seg :)

Hehe, herlig historie, Christian :D

Det beste var egentlig hvordan han overhodet ikke hadde tenkt seg noen dyr klokke og jeg måtte drive mindgames i noen dager (innkludert å låne han en Rolex så han fikk godfeelen) før han kom på gli ;).

Må bare si Hulken!

Den har vokst veldig på meg. Var veldig skeptisk i begynnelsen, men etter at jeg fikk overtalt 2 av mine bedre venner til å kjøpe seg en Rolex og de begge valgte den samme sorte sub'en som meg, så har jeg åpnet øynene for den. Nå synes jeg den er helt rå! Bildene i denne tråden gjorde meg ikke noe mindre giret, men en ting av gangen for min del!

Hvis jeg har forstått det rett at du har noe sort fra før, så da er det bare å go green!