Sub eller Speedy?

jeg har begge.

Ooooog den peneste er speedy.
Men sub'en passer tiol flere anledninger og er dessuten ikke langt bak speedy'en.

kjøp begge to

Sub:
+ Går til alt
+ Tåler juling
+ Vanntett
+ Har dato. Utrolig hvor mye man savner det når man ikke har det.:)

- Dyr
- "Alle" har en
- Harrystempel

Speedy:
+ Chronograph
+ Billigere enn Sub
+ Sexyplexi

- Gørrkjedelig klokke IMHO.;)
- Tåler ikke vann
- Kundeservice fra Swatch
- Ingen dato

Ellers holder begge seg greit i pris, og vil være like aktuelle om 40 år som idag.

Edit: Hadde selv gått for Sub hvis dette skulle være uklart fra teksten...;)

Uansett hvilken du velger har du valgt rett. :mrgreen:
Begge er "must have" på et eller annet tidspunkt for en WIS.

For å "bidra" litt - not - har du vurdert Planet Ocean? ;)

923980_499946566798064_1526872649_n.jpg

Hva er din negative erfaring med kundeservicen fra Swatch @UJU? Hadde selv nettopp en Omega PO Chrono inne hos Swatch og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med servicen. I tillegg så klokken så og si helt ny ut når den kom tilbake. Kun positive ting å si fra min side ihvertfall :)

De har også fast pris på service. I mitt tilfelle var kronografen ødelagt og noen deler måtte byttes. Det kostet meg allikevel ikke mer enn vanlig service-pris. Det kan jeg like :)

Redigert av en moderator:
Sub:
+ Går til alt
+ Tåler juling
+ Vanntett
+ Har dato. Utrolig hvor mye man savner det når man ikke har det.:)

- Dyr
- "Alle" har en
- Harrystempel

Speedy:
+ Chronograph
+ Billigere enn Sub
+ Sexyplexi

- Gørrkjedelig klokke IMHO.;)
- Tåler ikke vann
- Ingen dato

Ellers holder begge seg greit i pris, og vil være like aktuelle om 40 år som idag.

Edit: Hadde selv gått for Sub hvis dette skulle være uklart fra teksten...;)

Speedy:
+Tåler også juling(les på Nasa tester)
+ 100m vanntett (fikk testet min)
+ Går til alt også ( Ikke mer sporty enn en Sub)

Utrulig hvordan en visjon kan bli ensidig når man har en Sub i hver øye...
Objektivitet burde bli en motto i en slik tråd.

@Callahan, jeg har ikke vurdert den, nei. Absolutt sikkert en bra klokke, men syns både klokken virker for stor og 8500-verket syns jeg virker kjedelig å titte inn på.

Når det gjelder å kjøpe begge, er det noe som frister. Får man en 14060 no-date med papirer og boks, evt nyservet samt en nyere speedy om man bruker 50 lapper? Leste at ocean skrev 45, men det er vel litt utopisk å tro?

Det burde gå. Jeg har fått inn en 16610 og en nesten ny 3570.50 under 50.
Ligger det ikke en head only 14060 til OK pris på KS nå? Kanskje mulig å prute litt også, den har ligget en stund i tilfelle. Burde være mulig å få tak i en lenke til den uten å betale noen upris til sammen.

Edit: Komplett nyservet med B&P, njaa kaanskje akkurat.

Det burde gå. Jeg har fått inn en 16610 og en nesten ny 3570.50 under 50.
Ligger det ikke en head only 14060 til OK pris på KS nå? Kanskje mulig å prute litt også, den har ligget en stund i tilfelle. Burde være mulig å få tak i en lenke til den uten å betale noen upris til sammen.

Edit: Komplett nyservet med B&P, njaa kaanskje akkurat.

Har du link til den annonsen? Jeg har ikke sett den. Om den er greit priset, kan jeg bare sette på en alligator.

- Speedy er penest (rent subjektivt).
- Speedy er et bedre designhåndverk (selvfølgelig HELT objektivt).
- Speedy er "renest" - går til alt. Andre enn James Bond bør med fordel unngå divere til dress i møte der andre enn nordmenn er tilstede. (Ikke så relevant for deg enda da, antakelig) Samtidig er det en sportslig chrono, og det er mer fart over den en suben.
- Folk vil automatisk gå utifra at en 18-åring har en fake Rolex og tenke at du er harry.
- Enkelte vil dessverre tenke enda verre om en 18-åring med ekte Rolex.
- Intet stigma knyttet til Speedy.
- Speedy har historisk sus.
- Jeg digger speedy

Så dette valget burde være enkelt. :p

Jeg har selv Sub og er strålende fornøyd. Jeg er dog i markedet for å supplere med Speedy om dagen, så jeg ville gått for en slik:)
Gresset er vel alltid grønnere på andre siden? :p

- Speedy er "renest" - går til alt. Andre enn James Bond bør med fordel unngå divere til dress i møte der andre enn nordmenn er tilstede. (Ikke så relevant for deg enda da, antakelig) Samtidig er det en sportslig chrono, og det er mer fart over den en suben.
- Folk vil automatisk gå utifra at en 18-åring har en fake Rolex og tenke at du er harry.
- Jeg digger speedy

+1

- Jeg digger speedy

Årets beste argumentasjon så langt på TS! :cool:

@Callahan, jeg har ikke vurdert den, nei. Absolutt sikkert en bra klokke, men syns både klokken virker for stor og 8500-verket syns jeg virker kjedelig å titte inn på.

Til info:

Du ser verken inn på en 3570 (som jeg regner med du mener da du sier speedmaster) eller en hvilken som helst Sub?
:confused:

Jevnt over føler jeg meg ganske vanlig og konform - men av og til helt utafor. :) Jeg skjønner ikke hele Speedmastergreiene.

hide.gif.pagespeed.ce.kWOVkKW2zI.gif

@acnorway

Dette.:mad:

Etter et søk på WUS viste det seg at dette ikke var noe unikt for Norge heller...

Ja dette hørtes jo ikke fullt så bra ut @UJU... Forhåpentligvis har de kanskje skjerpet kundeservicen de siste årene. Dersom Omega skal satse så stort som de sier så bør jo kundeservicen være topp :)