Super Compressor hommage - fellesbestilling

Dersom du går ut fra at det skal vera slik, så slepp du å irritera deg.

Eit par spørsmål:
Ser at sekundvisaren ikkje stoppar når ein stiller tida. Er de mulig å stoppe denne (for å kunne stille klokka nøyaktig).
Syns og at "ytterringen" roterer veldig lett (lite motstand i krona som er lett å komme borti) - er det mulig å justere denne?
Er det nokon som har trykktesta klokka for å sjå om den er vanntett? (Berre nyskjerrig).

Er veldig nøgd med klokka:)

Hehe, er sant det,Jørn;)

Nei, det er ikke hakk-funksjon på det Miyota urverket som sitter i klokken, så det "går" ikke.. Skal muligens være noen triks som gjør at den stopper, men det er vel kanskje ikke å anbefale..?

Jeg har tenkt til å få skrudd opp klokken og kikke litt på sakker og ting på fredag, og skal etter det også bla få tatt en trykktest og se om klokken klarer 10bar:D

Prøv å still klokken bakover, mulig sekundviseren stopper da.
Det går ikke på mitt eksemplar i alle fall.. Vet dog at det bla pleier å fungere på Seiko 7S36 kaliberene..

Jeg har tenkt til å få skrudd opp klokken og kikke litt på sakker og ting på fredag, og skal etter det også bla få tatt en trykktest og se om klokken klarer 10bar:D

Gi oss ein tilbakemelding om resultatet etter trykktesten.
Hadde vore topp dersom du tok eit par bilete når du først har klokka open :)

Jeg registrerer at mange allerede har fått klokken sin, Posten var lynsnar denne gangen:) Håper alle blir fornøyde!

Fint om du sender meg en beskjed hvis klokken din lar vente på seg, så skal jeg hoste opp sporingsnummer for deg.

IMAG0140.jpg

Knallbra kombo, krille! Hvor kjøpte du natoen?

Jeg er veldig fornøyd, og den holder overaskende god tid. Man må tenke på at delene til denne er
sikkert "Made in China" og man kan verken forvente hack-funksjon og at kroner skal gå som smør;)

Da var klokken kommet til Trondheim og!
Ble overrasket over at urverket hadde manuelt opptrekk i tillegg til automatisk, mente jeg hadde lest på nettet at denne ikke hadde det. I tillegg har den lume på viserne. Positiv overraskelse!
Videre liker jeg remen ganske godt, den er behagelig og kler klokken godt. Det er ujevn motstand i bevegelsen til den interne bezelen, men det er lett tilgitt når den har et tonn med sjarme:) liker denne klokken meget godt!

5434ce1a-a18f-b673.jpg

5434ce1a-a19f-bc33.jpg

Ser på bilde ditt, krille; at det ser ut som heller ikke du ser hele datoen ved å se rett på klokken, kan det stemme?
Jeg ser hele datoen, men når du sier det er den kanskje ikke helt "midt i" datovinduet. Litt langt ned, men ikke så mye at det plager meg.

Knallbra kombo, krille! Hvor kjøpte du natoen?

Jeg husker ikke helt, men jeg er rimelig sikker på at den er fra Singularstraps.

Da var min SC også på plass! Lekker liten sak;) Men må si det trakk litt ned på godfølelsen av å ha fått noe nytt, da jeg så hvor mye støv og skjit det var på innsiden av glasset. Noen som vet om det er mye styr å plukke den fra hverandre, for å få pusset glasset? Tusen takk til Krille for fantastisk innsats og godt utført bestilling!

Hvis jeg sammenligner denne med Magretten jeg akkurat skaffet meg, som kostet det samme som denne..
Så er det jo ikke kvalitet akkurat noe å hoppe i taket for spør du meg! :rolleyes:
Men bra tiltak ihvertfall! :p

DSCF2198.jpg

DSCF2195.jpg

Edit: Min dato er midt i blinken ;) Så da var vell jeg en av dem heldige! ;)

De ble jo lekkre de hommeage klokkene! Jeg får slenge meg på neste gang et slikt godt tiltak blir satt i gang. Gratulerer til dere alle, og en applaus til Krille!;)

Nei opplevd kvalitet er ikke så mye å skryte av, men har brukt min hver dag som beater nå i litt over en måned og den har klart oppgaven med glans.
Kommet litt riper i glasset noe man vel må regne med I plexiglass.
Når jeg får meg en ny beater skal jeg frem med polywatch for å strekke den opp igjen. Kanskje demontere og fjerne støy bak glasset også.
Mye artige remkombinasjoner I denne tråden;)

Min kom i posten i går. Klokken er pen, med (nesten) midtstilt dato og uten sjenerende rusk under glasset. Kvaliteten virker omtrent som man kan forvente at et såpass rimelig ur som ikke er serieprodusert, og designet er jo udødelig. Takk til Krille for igjen å ha brukt sin tid til glede for oss andre :)

P2100166.jpg

Min ble liggende i esken noen dager og jeg fallbød den til en som hadde ytret et ønske om å kjøpe. Han ombestemte seg, heldigvis, for da katta var ute av sekken ble det forelskelse ved første blikk.

Dette er jo et skikkelig sjarmtroll av en klokke. Remmen er det heller ikke noe å si på, rent komfortmessig, men den skal nok ofres til fordel for en nato med spreke farger.

Jeg kan ikke se noe støv under glasset, datoen er helt i senter så vidt jeg kan se, og når det gjelder sekundviseren så stopper jeg denne ved å "holde" den igjen med minuttviseren. Fikk justert den på sekundet etter ni-nyhetene her i kveld og det skal bli interessant å se hvor nøyaktig, eller unøyaktig, den går.

Alt i alt et svært hyggelig bekjentskap som skal få sin armtid i rolige og trygge omgivelser.

409.jpg

Takk for tipset ang justeringa MM. No er mi og stilt på sekundet etter www.justervesenet.no.
Eg har heller ikkje skit under glaset.
Har fått klokka på Nato, og det er denne som får mest armtid for tida. Likar den svært godt:)