Tanker om Patek Philippe Aquanaut?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Jeg sitter og kikker litt på PP om dagen :? Dyre gleder, det skal være sikkert. Det har jo kommet et par Nautiluser på forumet i det siste, fantastiske ur. Jeg liker selv veldig godt 5711, synes den enkle skiven er nydelig! Men om man f.eks. heller skulle satse på en brukt Aquanaut hadde det vært penger til overs til en RO :D

Noen som vil dele sine tanker om Aquanauten? Det er jo på mange måter en veldig atypisk Patek. Sportslig, gummirem, ingen komplikasjoner, enkel kasse. Er dette fattigmanns Pateken? Et ur som hverken blir fugl eller fisk og dermed neppe tilfredsstiller en typisk gærning her på asylet? Eller kan det være en glimrende anledning til å eie en Patek Philippe uten å knerte for mye av den eksisterende samlingen?

Noen som har eid en Aquanaut her og kan si noe om kvalitetsfølelsen?

IMG_0012.jpg

Har ikke eid den, men vi var flere som tafset godt på den på Rolex GTG.
For min del må jeg si at jeg synes den er rå! Samtidig kommer man ikke bort i fra at en Nautilus i rødt gull på kroko er hakket vassere.

Om du kan få presset inn både Aquanaut og en 15300 i stedet for en Nautilus ville jeg kanskje vurdert det (eventuelt byttet ut RO med en vintage Rolex. Det har du ALT for lite av, hehehe).

Aquanauten hadde vært Patekèn for meg. Selv hadde jeg nok gått for en 5165a om det hadde vært aktuelt:D
Men å svi av 120k på en klokke i stål med "gummi" reim har jeg ikke helt greid å overbevise meg selv om....ennå:mrgreen:

Jeg synes den er helrå! Og samtidig får du et ur som ikke "alle" har med tanke på hvor "mange" Nautiluser det har dukket opp her i det siste ;)

Jeg synes den er helrå! Og samtidig får du et ur som ikke "alle" har med tanke på hvor "mange" Nautiluser det har dukket opp i det siste ;)

Hehe... En ting er i vårt skrudde, lille samfunn her på TS. Hvor mange Nautiluser du beskuer i køen på Prix er noe annet;)

Forøvrig vil jeg si at jeg også synes Aquanauten er en fet klokke, men det er ingen Nautilus! Husk at du selv belærer andre i at det er bedre å kjøpe den du egentlig har lyst på med en gang, Anders;) Selv om det betyr at strikken må strekkes litt ekstra...

Som Bullit sier er det mye penger for en klokke med gummirem. Når det er sagt kommer det jo også helt an på hvilken bruk du ser for deg... Det er jo ikke alle som kjøper en Patek kun til dressbruk...:D:D:D

Forøvrig vil jeg si at jeg også synes Aquanauten er en fet klokke, men det er ingen Nautilus! Husk at du selv belærer andre i at det er bedre å kjøpe den du egentlig har lyst på med en gang, Anders;) Selv om det betyr at strikken må strekkes litt ekstra...

Haha, det er sant :D Det er lettere å bruke andres penger ...

Som Bullit sier er det mye penger for en klokke med gummirem. Når det er sagt kommer det jo også helt an på hvilken bruk du ser for deg... Det er jo ikke alle som kjøper en Patek kun til dressbruk...:D:D:D

Jeg bruker sjelden dress, og til dress bruker jeg alltid vintage dressur. Så dette blir en casual klokke, som alle mine andre ;)

aquanauten er knallfin! Kul kasseform og nydelig skive. Den fåes for øvrig også på lenke, så begge deler er en mulighet!

aquanauten er knallfin! Kul kasseform og nydelig skive. Den fåes for øvrig også på lenke, så begge deler er en mulighet!

Har prøvd med lenken hos Bjerke, falt ikke helt for den altså. Skuffende kjedelig faktisk.

Jeg har faktisk tenkt litt på denne klokken en stund (siden jeg fikk patek boken:roll:) men er det noen som vet lug width på en 5165a kontra 5167`n?
Finner svært lite informasjon om disse to modellene på de forskjellige forumene.

litt off topic, men det gamle dressur-sportsur-gjøkurskille synes jeg er helt meningsløst. Man kan bruke pulsklokke til dress og Patek eller whatever til busserull. Slike sosiale regler er misforståtte.

Når det er sagt blir jeg ikke sett levende med pulsklokke:)

Har kun sett denne på bilder, men jeg blir ikke fortrolig med arabiske tall på urskiven.
Om jeg hadde hatt valget, så måtte det blitt Nautilus.

Kun sett den på bilder... Er ikke heelt fortrolig med stylingen.. Tror det er noe med tallene på urskiven..

Også er det noe med kassen.. Det ser ut som et lite firkantet ur som har fått en kraftig hevelse... :p

Jeg er ikke noen fan av Nautilusen, men denne likte jeg :) Og jeg liker det at den kommer på gummi :)

Dette er jo relatert til mine tanker om Royal Oak vs Nautilus. Jeg synes skiven er flott på Aquanauten, og det ville gjøre det mye lettere å ta en Ole Brumm når det gjelder AP vs PP. Tenke, tenke :D

Ved første øyekast så må jeg ærlig si at denne ikke traff meg helt. Har personlig mer sansen for Nautilus. Hadde det ikke stått Patek Philippe på uret så er det lett å tro at klokken kunne være en hvilken som helst "klokke fra 70-tallet".

Det er selvsagt ut i fra bildene, regner kvalitetsfølelsen er sikkert helt syk :)

Jeg syns Aquanauten er skikkelig kul, men usikker på om jeg ville valgt den fremfor Nautilus og RO. Den er nok også vanskeligere å omsette her i landet dersom man skulle få lyst til å bytte den ut.

Fordelen med Aquanaut er jo at man kan bruke den på ulike remmer. Den ser fantastisk ut på sort skinnrem:

APb.jpg

Nei for pokker Anders, nå må du slutte og tulle. Jeg tror det skinner igjennom at du heller vil ha en nautilus og da er det ingen annen løsning enn å kjøpe en nautilus.

Alle andre løsninger vil bare være halvveis og da er det bedre å realisere de verdiene du må realisere og kjøpe det du aller helst vil ha.

Har selv tafset på begge urene, selv om det begynner bli en stund siden. Tror personlig jeg ville gått for nautilusen, i alle fall om prisen ikke skal avgjøre...

Med andre ord vil jeg si at dersom man skal legge såpass mye penger i én klokke, så er det ingen vits i å gjøre det halvveis! Go all the way!