Tempovintage.no

Har ikke erfaring med denne forhandlern. Ønsker absolutt slike butikker velkommen, men ved første øyekast virker prisene svært høye (spesielt på Rolex). Spent på å høre om andre har noen innspill her.
 
Jeg reagerte også på de vanvittig høye prisene. Skulle tro det var vanskelig å selge så dyrt, når det er så lett å sjekke prisnivå på nettet? Får håpe at ikke mange lar seg lure..
 
Hei, til alle :) Snakk om sola så skinner den :) ... Og der jeg kommer fra, er den fremme hver dag :) Jeg presenterer meg. Jeg er Alessandro. Skal ikke reklamere , for reglementet for forumet har klare regler ang. dette. Føler kun for å svare for meg... da jeg synes det er viktig og ikke minst riktig. Jeg svarer for meg personlig da dette er ett nytt selskap og folk ikke enda kjenner til den..
Antageligvis, på enkelte klokker, slik dere uttaler, er prisene høyere enn vanlig. Dette er fordi jeg holder av disse klokkene og klokkene er vanskelig å finne. Bortsett fra det er dette klokker som etter min mening kommer til å gå høyt opp i pris etter hvert som tiden går. (se på de siste auksjoner som har vært i Geneve i førjulstiden). Klokkene er også i utmerket stand. Jeg har kjøpt klokkene som samler og de har nesten ikke vært bruk av meg (bortsett fra enkelte som er priset etter forbruket). Å kjøpe fra en privat er helt klart det billigste. Men de har heller ikke samme utgifter som ett selskap.... Det håper jeg at alle kan forstå.
Jeg kan garantere at ingen blir lurt (slik det ble uttalt i en kommentar). Jeg takker samtidig personen som sa at jeg hadde fine klokker, det er nemlig noe jeg også synes :)
Hvis dere tar en titt på klokkene jeg har lagt ut på FINN.no vil dere fort finne ut at jeg ikke er så "hinsides" i forhold til andre.
Jeg har dessverre ikke vært aktiv i dette forumet, også fordi jeg er italiensk og det har vært mer naturlig for meg å være medlem på de italienske forumsidene. Der har jeg, i løpet av årene, møtt mange store samlere som har gitt meg kunnskapen og en enorm interesse.
Jeg takker dere for oppmerksomheten og håper å treffe dere i løpet av årene for å dele kunnskap og interesse.

MVH

Alessandro
 
Fantasipriser.

Hei,
Galileo Galilei hadde ikke vært helt enig i kommentaren din, da alt hadde en mening i hans tro :) Bildet ditt minte meg veldig om min barndom, da det var printet på 2000 lire lappen. (Den dag i dag 8 kr) Hyggelige minner :)
Ciao :D
 
Hei, til alle :) Snakk om sola så skinner den :) ... Og der jeg kommer fra, er den fremme hver dag :) Jeg presenterer meg. Jeg er Alessandro. Skal ikke reklamere , for reglementet for forumet har klare regler ang. dette. Føler kun for å svare for meg... da jeg synes det er viktig og ikke minst riktig. Jeg svarer for meg personlig da dette er ett nytt selskap og folk ikke enda kjenner til den..
Antageligvis, på enkelte klokker, slik dere uttaler, er prisene høyere enn vanlig. Dette er fordi jeg holder av disse klokkene og klokkene er vanskelig å finne. Bortsett fra det er dette klokker som etter min mening kommer til å gå høyt opp i pris etter hvert som tiden går. (se på de siste auksjoner som har vært i Geneve i førjulstiden). Klokkene er også i utmerket stand. Jeg har kjøpt klokkene som samler og de har nesten ikke vært bruk av meg (bortsett fra enkelte som er priset etter forbruket). Å kjøpe fra en privat er helt klart det billigste. Men de har heller ikke samme utgifter som ett selskap.... Det håper jeg at alle kan forstå.
Jeg kan garantere at ingen blir lurt (slik det ble uttalt i en kommentar). Jeg takker samtidig personen som sa at jeg hadde fine klokker, det er nemlig noe jeg også synes :)
Hvis dere tar en titt på klokkene jeg har lagt ut på FINN.no vil dere fort finne ut at jeg ikke er så "hinsides" i forhold til andre.
Jeg har dessverre ikke vært aktiv i dette forumet, også fordi jeg er italiensk og det har vært mer naturlig for meg å være medlem på de italienske forumsidene. Der har jeg, i løpet av årene, møtt mange store samlere som har gitt meg kunnskapen og en enorm interesse.
Jeg takker dere for oppmerksomheten og håper å treffe dere i løpet av årene for å dele kunnskap og interesse.

MVH

Alessandro

Det er vel lurest å sammenligne seg med det markedet man selger i? Når det er sagt så er det opp til hver enkelt om man er villig til å betale det du krever. Lykke til videre.
 
Hei @Alessandro og velkommen til Tidssonen.
Det er flott at noen satser på handel av brukte ur. Tiden vil vise om prisene treffer markedet.
Er Temp Vintage en fysisk butikk vi kan besøke i Son og se urene før vi eventuelt handler eller er det kun netthandel?
Har du mulighet til å legge ut bilder av urverk på forespørsel?

Buona fortuna!
 
Redigert av en moderator:
Hei,
Galileo Galilei hadde ikke vært helt enig i kommentaren din, da alt hadde en mening i hans tro :) Bildet ditt minte meg veldig om min barndom, da det var printet på 2000 lire lappen. (Den dag i dag 8 kr) Hyggelige minner :)
Ciao :D

Åhhh, prisene er i Lire? Ja, da er det ikke så ille lenger :p

Bare tuller - velkommen til tidssonen:)
 
Velkommen, @Alessandro :) Synes det er stas med en ny forhandler, bra med flotte ur på det norske markedet. Så får tiden vise om noen kommer til å handle av deg. Prisene synes å være noe høye :)
 
Redigert av en moderator:
sett ifht internasjonale priser, er prisene egentlig så høye? Vi i Norge er ganske heldige som får klokker( og spesielt vintage) til en lavere pris enn internasjonalt. Og det uten Moms inkludert til og med. 16600 var litt i overkant dog..

Velkommen Alessandro!
 
Benvenuto Alessandro

lekker webside, lekre modeller!
er forsåvidt enig med deg ang. prisnivået for en forhandler, det er kanskje bare et par objekter såpass optimistisk priset at man ikke klarer å se at snittet er mer normalt ( for en butikk).

på en annen plan, tror jeg at du tar en sjanse med å bruke alle offisielle logoene til de forskjellige merkene uten disclaimer men det er ikke vår sak.
 
Hei @Alessandro og velkommen til Tidssonen.
Det er flott at noen satser på handel av brukte ur. Tiden vil vise om prisene treffer markedet.
Er Temp Vintage en fysisk butikk vi kan besøke i Son og se urene før vi eventuelt handler eller er det kun netthandel?
Har du mulighet til å legge ut bilder av urverk på forespørsel?

Buona fortuna!

Hei,

Vi er på grensen av hva som er lov ang. markedsføring på denne siden.
Jeg har ikke butikk, men en kontor som sikkert mange klokke-entusiaster vil like. Her kan jeg vise frem klokkene som er av interesse. klokkene oppbevares i bankboks, derfor viktig å avtale en eller to dager før. Ja, jeg kan vise frem bilder av urverk som er av spesiell interesse. Dette må da skje via privat mail.... ikke på denne siden.
Jeg foretrekker at kundene ser på klokken, ikke så glad i å selge via netthandel, spesielt på klokker.
Anbefaler deg å kontakte meg via web siden min :)

Grazie e Ciao :)
 
Redigert av en moderator:
Velkommen, @Alessandro :) Synes det er stas med en ny forhandler, bra med flotte ur på det norske markedet. Så får tiden vise om noen kommer til å handle av deg. Prisene synes å være noe høye :)

Hei Anders,

Hyggelig, jeg har fulgt dine kommentarer på mange områder på dette forumet. Og dette før jeg skrev meg inn som medlem. Ser at du er en person som har lang erfaring og mye interesse.
hilsen Alessandro
 
Redigert av en moderator:
sett ifht internasjonale priser, er prisene egentlig så høye? Vi i Norge er ganske heldige som får klokker( og spesielt vintage) til en lavere pris enn internasjonalt. Og det uten Moms inkludert til og med. 16600 var litt i overkant dog..

Velkommen Alessandro!

Hei Timekeeper,

Den SD 16600, tror du tenker på NOS. Dette er en klokke som ser ut til å komme rett fra fabrikken. Jeg tror absolutt ikke at jeg kommer til å endre pris på denne klokken. Om jeg ikke selger den til den prisen, er dette en klokke som min sønn ( 9 år og allerede klokke entusiast :) ) kommer til å arve. Antageligvis er det også slik at jeg innerst inne egentlig ikke ønsker å selge den. men synes det er gøy å vise den frem til dere.

De som eier en 16600 bør være meget sjalu, da jeg tror at om noen år vil dette være en klokke som vil være vanskelig å få tak i og prisen vil være meget høy.

Under min tid som klokke-samler har jeg hatt kontakt med samlere både i Italia og andre Europeiske land. Jeg kan si at markedet i Norge er utrolig vanskelig... Her er det utrolig mye pruting i forhold til andre land... Dette er noe som jeg må venne meg til. Jeg garanterer at det ikke er kun på de høye prisene dette foregår. ;)

Hilsen
Alessandro