Ut ifra bilder/filmer så må jeg si at Model S er en nydelig bil. Om det hadde vært litt lengre rekkevidde hadde det vært en strålende bil, men dessverre blir det en for kostbar bil nummer 2.
Lurer på hva de andre produsentene driver med? Selv om det er mindre biler, så burde man da greie mer enn 10-15mil?:
En strøm av nye elbiler vil løfte salget videre - DN.no
Det kommer til å skje mye på hydrogen, mark my words
Sjekk pris....
Tesla S er strengt tatt en meget dyr bil. Det er bare vi her i norge som har et "noe forskrudd" forhold til hva biler skal koste og har derfor gått mann av huse for å handle denne bilen .
Apropos, husker noen av dere den/de Mazda RX-8 som gikk på hydrogen? Går en her i området som jeg ser nå og da
Dyr i utlandet, men ikke dyrere enn sammenlignbare konkurrenter (hvis den leverer i forhold til vitnemålene så langt), altså sannsynligvis riktig priset.
I Norge er den rett og slett latterlig billig. Her er det bare å handle før det er slutt på festen og avgiftene kommer.
Satt og siklet til en youtubevideo av Aston Martin Virage i går. Herlig snerr fra seksliters tolver på nesten 500 hk. Plutselig gikk det opp for meg at min neste familiebil har både raskere 0-100 og kvartmil Tror du jeg gleder meg litt?
En BMW-kilde spår en pris opp mot $50000 for i3. Da er 160km stusselig, spør du meg
I helgen skrev The New York Times en svært kritisk artikkel om Tesla Model S, den helelektriske bilen som allerede før den er i butikken, er en salgssuksess i Norge.
Avisa påsto at super-elbilen ikke tåler kulde og at den har langt kortere rekkevidde enn fabrikken oppgir, selv om sjåføren velger å spare på strømmen ved å fryse framfor å bruke varmeapparatet. Den konklusjonen kommer avisa fram til etter at en journalist har hatt bilen på en langtest.
Meningene til en journalist, som ikke hadde ladet opp bilen på forhånd, bryr jeg meg ikke så mye om. Tusenvis av fornøyde eiere i USA og Canada tyder på at bilen holder det den lover og mye mer...
Nå har jo NYT i utgangspunktet rimelig høy troverdighet, men....
)
Og nå har Tesla offentliggjort loggen fra jounalistens tur med Model S.
Overbevisende dokumentasjon på at journalisten hadde en agenda.
A Most Peculiar Test Drive | Blog | Tesla Motors
In his own words in an article published last year, this is how Broder felt about electric cars before even seeing the Model S:
"Yet the state of the electric car is dismal, the victim of hyped expectations, technological flops, high costs and a hostile political climate.”