Tesla Model S

Kan kanskje stemme dette; leste hvertfall at Nissan gjør dette med sin Leaf.

Nissan Leaf - elbillig

Sitat:
Nissan står på for å få en god start på året for suksess-elbilen Leaf. Ikke nok med at de har ytterligere satt ned prisen for en velutstyrt bil til 232.000 kroner, de tilbyr også, frem til 31. mars, gratis leiebil i inntil 20 dager over en treårsperiode for tilfeller hvor man trenger å kjøre lengre turer hvor elbilens rekkevidde blir en begrensning.

- m.BilNorge.no - Artikkel -

Jeg spekulerer når jeg sier; jeg tror tesla er fantastisk bevisste mtp denne hendelsen. Jeg tror de bare har ventet på at én journalist skal gjøre feil, og bevisst hatt en plan på hvordan lage en hype rundt dette. Å ha flerfoldige folk som legger myten død på Twitter, samtidig få omtale i hele verdens presse og få støtte av CNN... Det burde ikke være gratis, men det ER det om man er lur:)

- m.BilNorge.no - Artikkel -

Jeg spekulerer når jeg sier; jeg tror tesla er fantastisk bevisste mtp denne hendelsen. Jeg tror de bare har ventet på at én journalist skal gjøre feil, og bevisst hatt en plan på hvordan lage en hype rundt dette. Å ha flerfoldige folk som legger myten død på Twitter, samtidig få omtale i hele verdens presse og få støtte av CNN... Det burde ikke være gratis, men det ER det om man er lur:)

Har hatt de samme tankene rundt denne saken, og med tanke på den enorme media publisiteten dette har fått, har Tesla virkelig skutt gullfuglen.
Ganske korttenkt av journalisten fra NYT å regne med at pressebilene ikke blir loggført....

Gleder meg enormt til det er mulighet for å prøvekjøre disse bilene i Norge, men er redd for at det kanskje vil tappe klokkekontoen mer enn nødvendig:(

De første skal visstnok leveres i Norge i august 2013. Men det er kunder som var tidlig ute med bestillingen. Har ellers hørt 2 års ventetid hvis du bestiller nå.
Står mer her http://http://www.hegnar.no/motor/article680101.ece

Ventetiden nå er antagelig 10-11 mnd. Sjefen selv, Elon Musk, kommer til Oslo i morgen og jeg er invitert til "eventen" på Alnabru. Det blir spekulert i hvilke nyheter han kommer med. Spennende !

Ojojoj, mail fra Tesla om å velge farge... PANIKK! Klarer ikke å bestemme meg. Kan jo ikke drøye valget siden jeg helst vil ha bilen i går! Uansett hvor subjektivt dette er, gi meg litt innspill da. To farger er aktuelle, svart og grå, sistnevnte med to ulike hjulfarger. Foliering av krom kan jeg bestemme senere. Frister med "murdered out", dvs stealth looken på nest siste bilde, men lurer på om det kan bli kjedelig. At svart er håpløst å holde fint velger jeg å gi f i :D Men svart/krom er jo på en måte litt kjedelig det også, selv om det skinner og glinser. Alternativer:

1. Svart, krom intakt, lyse felger
2. Grå, krom intakt, lyse felger
3. Grå, all krom foliert i antrasitt, lyse felger (har ikke bilde)
4. Grå, all krom foliert i antrasitt, antrasitt felger (nest siste bilde, hi-tech manipulert i Paint)

09122012-tesla-model-s-029edit.jpg

09132012-tesla-model-s-085edit.jpg

2012-Tesla-Model-S-P85-001.JPG

20121214111052-2dbbf63d-me.jpg.pagespeed.ce.9Y7d1yEhTS.jpg

TeslaII_zps7fc523f8.jpg

Her er et bilde til med mørke felger, men kombinasjonen med å beholde krom ufoliert er uaktuell:

792x528x20130212095558-3f325cf8-me.jpg.pagespeed.ic.Eg8a86o7Nh.jpg

Redigert:
Siste IMO. Kromdetaljer har jeg aldri hatt noe særlig til overs for på biler.

Ojojoj, mail fra Tesla om å velge farge... PANIKK! Klarer ikke å bestemme meg. Kan jo ikke drøye valget siden jeg helst vil ha bilen i går! Uansett hvor subjektivt dette er, gi meg litt innspill da. To farger er aktuelle, svart og grå, sistnevnte med to ulike hjulfarger. Foliering av krom kan jeg bestemme senere. Frister med "murdered out", dvs stealth looken på siste bilde, men lurer på om det kan bli kjedelig. At svart er håpløst å holde fint velger jeg å gi f i :D Men svart/krom er jo på en måte litt kjedelig det også, selv om det skinner og glinser. Alternativer:

1. Svart, krom intakt, lyse felger
2. Grå, krom intakt, lyse felger
3. Grå, all krom foliert i antrasitt, lyse felger (har ikke bilde)
4. Grå, all krom foliert i antrasitt, antrasitt felger (nest siste bilde, hi-tech manipulert i Paint)

Jeg ville helt klart gått for alternativ 4. Ingen stor fan av krom....

Definitivt alternativ 1 eller 2. Jeg hadde gått for sort....litt bilvask er ikke plagsomt på en lekker bil:D

Krom er kult:cool:

Ny idé: Svart med lyse felger, MEN svartfoliert krom. Altså murdered out, men med lyse felger. :confused::confused:

Det eneste som er helt sikkert er at jeg kommer til å tvile sterkt rett etter beslutningen er tatt :p

Jeg hadde gått for alternativ 1 eller 2. 1 forutsetter at du er flink til å vaske bilen. Når er du forespeilet levering?

Jeg så forøvrig en hvit Model S her i Oslo i dag. Lekker sak, men hadde foretrukket en mørkere farge

Jeg synes grå på grå felger og intakt krom. Rutene, mørke bak, graderte foran b-stolpen. Det blir helt sjef.
Du er jo ikke EMO heller

Ruter skal tones ja. Blir vel 50% foran B-stolpen og 30% bakenfor regner jeg med. Samme som jeg har på bimmern nå. Men mørke felger og krom? Føler det blir så topptungt, ett eller annet som ikke stemmer helt med det... Men jeg er jo litt sær da. Kanskje litt emo også :)

Men finnes de i 21"? Ikke noen liten bil det her. Er litt skeptisk til de originale i lyst, de kler antrasitt bedre, så alternative felger kan jo være en ide. De er i tillegg idiotisk dyre.