Huff - har lyst på en model s, men ser for meg at livet med en slik bil er enklere om et par år kanskje. Risikoen er jo selvsagt at det er avgifter innen den tid..
@mutriakis: Hvordan var prøveturen?
Jo, den var veldig bra!
MEN det som må trekkes frem som det råeste, det er jo selvfølgelig motoren. 0-100 på 4,6 sekunder er brutalt! Jeg har tidligere kjørt biler som .
Fra meg blir det en 5-er Det som trekker ned er at det er en elbil, som jeg tross alt ikke har 100% god- følelse med å skulle kjøpe mtp annenhåndsverdi, batteriets levetid osv. Og en ting til: Det er en rå bil, men det er ikke en Porsche, en Ferrari eller Aston Martin. Det er en forholdsvis ny og ukjent Tesla. Det er litt som med klokker. Seiko lager noen halvautomatiske klokker (grand seiko) som koster en drøye 50K, som sannsynligvis er noe av det sjukeste urverket du kan ha på armen, og som sannsynligvis ville kostet det firedobbelte om den ble produsert i Sveits. Men det er fortsatt en Seiko. Skal du først ha det beste innen urverk så vil du at den skal hete Patek Phillipe eller A.Lange&Söhne. Det gir en bedre følelse, rett og slett. Med mindre du bare goller deg så sinnsykt over pengene du har spart at du driter i akkurat dét.
[/I]
Hei Tore. Jeg fikk min på torsdag. Gled deg, bilen har så langt oppfyllt alle mine forventninger og litt til.Vet du noe mer om når du får din @Celter? Jeg hadde forventet levering nå i september, har i alle fall fått indikasjoner på det før, men i dag sa de at jeg får den i første halvdel av november...
Lav restverdig genererer jo større mnd avdrag for deg som fakturamottaker. Er vel vanlig med rundt 52-58 % i rest. Men helt klart umulig og spå restverdig på disse bilene tre år frem i tid. Tesla et også restverdiggarantist og således tar all risiko,men kan fint også tjene 50-70K pr bil om markedet er der fremdeles.Prøvekjøring er booket den 11. .
Skal eventuelt ha den på leasing, men har hørt at de setter restverdien vanvittig lavt - er det noen med noe erfaring rundt dette?
Prøvekjøring er booket den 11. .
Skal eventuelt ha den på leasing, men har hørt at de setter restverdien vanvittig lavt - er det noen med noe erfaring rundt dette?
Prøvekjørte Tesla sist fredag. Farlig rask akslerasjon, selv med 5 personer i bilen. Behagelig å kjøre (luftfjæring). Romslig innvendig og stort bagasjerom bak pluss et mindre foran under panseret. Når du betaler 500.000++ så koster hattehylla kr. 1.600 ekstra! En liten plate med teppe på. Someone is getting screwed. Men datteren min likte "Ipad-bilen". Litt usikker på om disse dørhåndtakene tåler underkjølt regn som fryser på karroseriet? Tror jeg venter med å bestille til jeg hører hvilke erfaringer folk har gjort seg i januar og februar med 25 kalde.
Det kommer en reportasje om Model S på Brooom nå på torsdag! Den vil jeg prøve å få med meg!