Tesla Model S

Testet en 85+ idag. Satan for et drag! Men seter kan de virkelig ikke lage. Ser at de er amerikanske for å si det sånn. Hadde jeg fått den levert med samme stolene jeg har i Astraen så skulle jeg ha slått til :p Solskjermen så også ut som noe jeg kunne ha limt sammen selv av det jeg måtte finne i kjellerboden. Skjermen derimot var rå!

Da er også merkevaren Tesla degradert til Taxi...
Elbil som taxi er veldig fornuftig og godt for luftkvaliteten i byen, men det er noe med en merkevare i det øyeblikket en bil blir brukt som taxi...

Forøvrig fullstendig enig i at setene ikke holder mål. Her har man en bil som akslerer fortere enn en 911, men du risikerer å skli av setet dersom det kommer en sving..

Jeg tør å spå at Broom sin reportasje er like nevenyttig som en smeltet pinne-is. Larsen er jo begeistret over alt fra skikkelige drittbiler til gode biler, og helt umulig å vite om dette er meninger som er kjøpt og betalt eller god bil-journalistikk. Gleder meg til å se top gear sin review av den...

Vel... Når det kommer til seriøse reportasjer om bil stiller ikke Top Gear høyt hos meg. God underholdning, ja. Seriøs biltesting, nei.
I mine øyne er Chris Harris(drive) og Harry Metcalfe(evotv) de som gjør dette best.
Fifth gear holder også en høy standard.

Litt uventet ble det plutselig Tesla-bestilling på undertegnede. Må prøve å begrense klokkekjøpene en periode, nå!

Jeg var veldig tøff i sneipen når model s kom og sa ref: " det der er ikke bil, bil skal drives av et fositlbrennstoff og bråke
Tesla skal jeg ikke ha.. " Min model s kommer i februar.
Prøver man Tesla Model S og har et snev av bilgalskap er du solgt.:eek:

23'je november skal jeg ut og prøvekjøre Model S!

Gleder meg!
Er dette finere en Lexus?

:cool:

Har bare prøvekjørt én gang, og det var på dårlig føre. Men har kjørt en del tysk med tilsvarende ytelser før, og merket at det funka ;)

Bestilte 85 performance, brun med sort skinn.

Har bare prøvekjørt én gang, og det var på dårlig føre. Men har kjørt en del tysk med tilsvarende ytelser før, og merket at det funka ;)

Bestilte 85 performance, brun med sort skinn.

Hvor lang leveringstid er det på disse nå? Er ikke langt unna å bestille selv :D

Hvordan er batteripakken om fem år?

De har vel holdt seg temmelig godt i Roadsteren, så er ikke spesielt bekymret.

Li-Ion-batterier tåler opptil 1200 sykluser før de blir kraftig redusert. Dette tilsvarer ca. 500.000 kilometer. Bensinbiler også begynner å miste litt futten etter såpass lang kjøring.

Tror bare det er performace. De er jo ikke dumme ;) Imidlertid har testbilene noen sperrer, blant annet på maksfart.

Tror bare det er performace. De er jo ikke dumme ;) Imidlertid har testbilene noen sperrer, blant annet på maksfart.

Dette er beste versjon er det ikke? 85kw? :D Spent på å teste nå, trenger ikke gå så veldig fort så lenge det presser meg godt inn i setet :p