Du bikker akkurat en mill med vinterdekkHva kommer en 90D med alt på?
Jeg liker den
Du bikker akkurat en mill med vinterdekkHva kommer en 90D med alt på?
Jeg liker den
For min del kunne den gjort 0-100 på 2 sekunder og jeg ville fortsatt vært like uinteressert. Skulle jeg lagt så mye penger på bordet for en sedan måtte det blitt noe med bensin og minimum 6 sylindere.
Men jeg hadde aldri valgt en bruksbil av sammenlignbar størrelse, 7-serie, S-klasse osv. Å vente på at det skjer noe i drivverket ved hver eneste bevegelse er faktisk så smertefullt når du er vant med elektrisk drivlinje at jeg aldri hadde orket det igjen på en slik tur. Da tar jeg heller Ignisen med 91 hester og ligger på 6500 rpm hele veien, det er faktisk litt morsomt i starten i alle fall.
Jeg har faktisk hatt 2 av hver, du satt jo på med en av dem etter en hyggelig GTG i Oslo ; en P85+ (rullet 36.000km på 10mnd) og P85D(rullet 14.000km) og 2 Panameraer en 4s (20.000km) og en Turbo(15.000km). På den første Teslaen så mistet jeg plutselig all bremsekraft på E6, byttet motor 3 ganger,alle dempere og masse mer, Nr2 rullet ut 100km fra Tesla Drammen så stod det "call Tesla for service" resultat ble 6mnd ventetid på service og utbedring.Gikk rett på Finn.no når dette ble ordnet, ifølge ny eier kom dette tilbake uka etter Veldig kort sagt ; Kvalitetsnivået kan ikke måles mot hverandre ei heller kjøreprestanda eller comfort, for å ikke snakke om serviceapparatet og ventetidTror mye av svaret ligger i: Hvorfor valgte å kjøpe bil X?
Om det var en Tesla Model S, eller om det var en Porsche Panemera Turbo S.
Min påstand er at en typisk Teslaeier er veldig ulik den typiske Porscheeieren.
Det er vel en relativ sannhet tror jeg.. Det er de færreste som kan legge ut fra 600.000kr og oppover i en bil, og særlig i en bil som ikke er brukenes til noe annet enn en eGolf. IMHO.
Jeg har faktisk hatt 2 av hver, du satt jo på med en av dem etter en hyggelig GTG i Oslo ; en P85+ (rullet 36.000km på 10mnd) og P85D(rullet 14.000km) og 2 Panameraer en 4s (20.000km) og en Turbo(15.000km). På den første Teslaen så mistet jeg plutselig all bremsekraft på E6, byttet motor 3 ganger,alle dempere og masse mer, Nr2 rullet ut 100km fra Tesla Drammen så stod det "call Tesla for service" resultat ble 6mnd ventetid på service og utbedring.Gikk rett på Finn.no når dette ble ordnet, ifølge ny eier kom dette tilbake uka etter Veldig kort sagt ; Kvalitetsnivået kan ikke måles mot hverandre ei heller kjøreprestanda eller comfort, for å ikke snakke om serviceapparatet og ventetid
En morsom rett frem og bremsetest video riktignok fra ifjor (de keramiske bremsene er ikke varmet opp og har ikke sin fulle effekt) og begge biler veier det samme. Enjoy
Det er vel en relativ sannhet tror jeg.. Det er de færreste som kan legge ut fra 600.000kr og oppover i en bil, og særlig i en bil som ikke er brukenes til noe annet enn en eGolf. IMHO.
Jeg har faktisk hatt 2 av hver, du satt jo på med en av dem etter en hyggelig GTG i Oslo ; en P85+ (rullet 36.000km på 10mnd) og P85D(rullet 14.000km) og 2 Panameraer en 4s (20.000km) og en Turbo(15.000km). På den første Teslaen så mistet jeg plutselig all bremsekraft på E6, byttet motor 3 ganger,alle dempere og masse mer, Nr2 rullet ut 100km fra Tesla Drammen så stod det "call Tesla for service" resultat ble 6mnd ventetid på service og utbedring.Gikk rett på Finn.no når dette ble ordnet, ifølge ny eier kom dette tilbake uka etter Veldig kort sagt ; Kvalitetsnivået kan ikke måles mot hverandre ei heller kjøreprestanda eller comfort, for å ikke snakke om serviceapparatet og ventetid
En morsom rett frem og bremsetest video riktignok fra ifjor (de keramiske bremsene er ikke varmet opp og har ikke sin fulle effekt) og begge biler veier det samme. Enjoy
Det blir nevnt over at diskusjonen er meningsløs og teit - jeg er uenig, den er tvert i mot interessant.
Uansett, siden man har nådd det punktet, velger jeg å slutte med argumenter og heller ytrer min ærlige mening slik den er i dag. Uavhengig av hvilke biler jeg har testet eller ikke.
Quartz-bil for meg er totalt sjeleløst, klinisk og kjedelig.
Lyd, kjørefølelse, komfort og spenning er viktig for meg ved valg av bil. Og for millionen (som en Tesla koster) er det et så vidt spekter av biler tilgjengelig at det er enkelt å finne gode alternativer.
Men for all del...
Tror mye av svaret ligger i: Hvorfor valgte å kjøpe bil X?
Om det var en Tesla Model S, eller om det var en Porsche Panemera Turbo S.
Min påstand er at en typisk Teslaeier er veldig ulik den typiske Porscheeieren.
Litt skuffa over at du poster en video som sannhetsbevis, som er så sykt flawed. Du ser jo at tosken dobbelfoter Teslaen og at den ikke vil akselerere i starten. Eller ser du ikke det?
Hvis vi skal videobattle så er jo denne fin. Er ikke spesielt begeistret for Model X, og Alfaen er en herlig bil, men hvem kan vel ikke glede seg over at en bil blir frakjørt av seg selv på henger?