Det er korrekt. Har ikke, og skal ikke inn i en Tesla om det så står om liv.
Og min påstand står jeg ved. Jeg trekker mye henger, tunge sådan, og har planer om å handle campingvogn. Her faller samtlige elektriske biler igjennom, og utifra det jeg har lest, er det ingen produsenter som vil ofre aerodynamikk eller vekt på dette - ennå. Det kommer nok, men da med kraftig vektbegrensning på hva man kan dra(påstand, ikke rotfestet i annet enn egen synsing).
Jeg frekventerer også mye øst-vest, og målet med slike turer er å komme frem. Det vil si, lite og ikke pauser. Og pauser som jeg ikke vil ha, men får tredd nedover ørene pga. ladepauser, er som en stein i skoen man ikke får ut. J**lig irriterende. Rutevalg er også noe man ikke lengre kan velge med en Tesla, da det ikke finnes en eneste lader mellom Lærdal og Gol(dette har jeg ikke dekning for å si, så ikke skyt meg om det har dukket opp noen siden mai). Derfor tvinges man over vidden, og jeg liker ikke kjøre vidden om jeg ikke skal på vidden.
Om dette gjør meg til en sneversynt dust, så javel. Den står jeg av. Husstanden skal ha en elbil som neste bil, i tillegg til Mondeoen, så jeg er ikke motstander av konseptet. Bare Tesla
Skal vi ha rattlåsracing. Så kan jeg jo poste en film av en gammel boble som kjører kvartmila raskere enn P100D
Nå var det snakk om Bergen-Moss som distanse, men om det er kommet ladere på denne strekningen, via Hemsedal, så er det nytt for meg og jeg tar kritikk for uvitenhet.
Tesla eller ikke Tesla koker til syvende og sist ned til smak, og jeg påberoper meg retten til å mislike Tesla. Og det er fint lite du eller andre kan si eller gjøre for å endre dette.
Jeg liker den ikke, og jeg liker ikke det den representerer.
Godt gjort å hate Tesla såpass mye, Elon prøver jo bare å redde verden. Du skal til å kjøpe bil fra en produsent som bare lager elbil fordi den er livredd for at Tesla skal klare det. Hva skjer?
Tviler på at Elon prøver å redde verden. I så fall så hadde han lagt små familiebiler som ikke spiser opp dekk og lommeboka til folk flest.
Er det noen som virkelig prøver å redde verden med åpen lommebok. Ja så er det i så fall Bill og Melinda Gates.
Min hypotese (og ja, dette er synsing, jeg har ikke doktorgrad i temaet ei heller har jeg brukt flere år på å gjøre research - så skyt meg ned): Batteribiler er absolutt ikke måten å redde verden må. Hydrogen eller hva enn annet er det (litt som en agnostiker: man aksepterer at det finnes noe som vi ikke kan forklare / vet om enda). Ikke batteri.
Videre: helt riktig, bensinbilen er heller ikke redningen. Dog, jammen skal jeg ikke ha bensinmotor så lenge jeg kan uansett!
På lengre sikt er nok det riktig ja. Poenget mitt er at vi er i en brytnigstid, der essensen er at fossilt brennstoff i *private transportmidler* er på vei ut, til fordel for andre løsninger. Og det vil skje, selv om enkelte drar luen godt ned for øynene og roper neeeeeei
Jeg har gått med lue foran øynene i mange år, og kommer til å gjøre det frem til jeg går utfor stupet. Så lenge jeg hører lyd fra en bensinmotor er det greit.