Da har endelig vår lettsindige dame ankommet Valdres. Hun var frisk og rask etter reisen og hun ble øyeblikkelig med opp på rommet. Klokkerommet, that is.
Førsteinntrykket var sånn passelig, for å si det slik. Den har ikke begeistret meg så veldig ut fra hva jeg har sett av den her i tråden og inntrykket ved første inntrykk bekreftet dette. Men, ut av boksen måtte den...
Boksen er litt original med skuffen i fronten. Plastmaterialet på utsiden er av høvelig kvalitet og har klart seg rimelig godt så langt på ferden. Interiøret er som forventet i en prisklasse som dette - sånn passe.
Remmen har vært avbildet dusinvis av ganger tidligere og jeg må si at den på ingen måte falt i smak her i Valdres. Spennen, derimot, den virket solid og jeg likte både følelse og design på denne.
Hirsch-remmen som fulgte med kledde klokken langt bedre enn originalen. Tror det var Maghas som donerte den. Klokken kler også natoen som følger med, men ikke så bra at den fristet til bruk. Jeg tok meg derfor den frihet å montere en lenke jeg fant på klokkerommet.
Jeg begynte faktisk å like klokken etter at den kom på armen. For min del kunne den gjerne vært en millimeter eller to større, men det skal ikke brukes mot den.
Cyclopen, som jeg i utgangspunktet har et nærmest hatefullt forhold til, er slettes ikke så dominerende som den har virket på bilder og jeg lurer på om jeg kanskje ender opp med cyclop en dag, jeg også. Skiven er enkel og pen, tallene store og lesbare som på en Explorer - uten sammenligning forøvrig, og alt i alt oppleves klokken som klassisk og ganske elegant. At den også har et sportslig preg er det ingen tvil om. Et allsidig ur vil jeg påstå.
Kronen, som er skrudd, gir et godt grep og innstilling av dato og tid går smertefritt.
Alt-i-alt, et hyggelig bekjentskap.
Edit/oppdatering etter noen tids bruk:
Jeg er overrasket over hvor godt denne sitter på armen - den smiler til meg. En annen sak er at her flyr jeg rundt med Seamaster, Aquatimer og andre klokker, uten å motta komplimenter av noe slag. Med denne har jeg allerede fått to komplimenter for "den fine klokken". Frustrerende, egentlig...
Edit II:
Du verden så nøyaktig den er.
Jeg hadde sett for meg en noe kraftigere lume, men jeg er vel kankje litt for godt vandt.