Da har klokka vært noen dager på "landet" i utkantstrøkene av Horten. Dessverre har ikke mine helge-aktiviteter vært helt i tråd med klokkas bruksområder, så det har kun blitt noen rolige timer på kveldene med den.
Ball Fireman Racer var mitt valg i avstemningen, og jeg var veldig spent på å få tatt den nærmere i øyesyn. Har hele tiden syntes det har vært noe litt fasinerende rundt dette merket, og syns flere av modellene har tatt seg godt ut på bilder. Var også veldig spent på hvordan denne evighetslumen fungerte i praksis.
Når jeg åpnet boksen forrige torsdag ble jeg overrasket over hvor "liten" den 40mm store kassen fremsto, men klokka ligger godt på armen, og er absolutt ikke for liten for min del. Gjør seg godt både i kortermet og langermet. Jeg liker kassedesignet og den store krona, men den polerte "bezelen" nærmest trygler etter bruksmerker.
Skiva er enkel og pen, men time- og minuttviserne mener jeg skulle vært litt slankere, jeg syns de fremstår som litt "stutte"(?). RR-logoen på sekundviseren syns jeg er en stilig detalj. Cyclopsen har jeg egentlig ikke så mye tanker om, den er nå der, og jeg plages ikke. Avstanden mellom glass og skive er som flere har nevnt ganske stor, men jeg ble fort fortrolig med det. Lumen er ikke tilstedeværende på dagen, men når kveldsmørket kommer krypende stråler lume-rørene godt, og gir god lesbarhet igjennom hele natten.
Jeg så det var noen som hadde kommentert tikkingen på denne, og jeg må si meg enig. Har ikke opplevd at jeg hører tikkingen fra verket så godt på noen av klokkene jeg bruker, men denne hører jeg selv på avstand.
Jeg har kun hatt den på Hirsch-reima fra maghas9 som kom med underveis, og må si at den kler klokka svært godt, og er behagelig i bruk. Skal se om jeg drister meg til å vippe den over på vaniljegummi i kveld.
Slenger med et par raske ws
Alt i alt er jeg fornøyd med den, både med tanke på finish og funksjon. Om jeg hadde brukt 10k på den selv vet jeg ikke, men jeg vinner den gjerne!
noelrock er nestemann ut, men han må tømme meldingsboksen sin!