Da har klokken vært hos meg en uke og skal overleveres til Jayeff i morgen.
Det er en klokke av brukbar kvalitet. Krona føles tight og den glir godt over gjengene når den skrus ut og inn. Urverket føles ikke akkurat supersmooth når den trekkes for hånd, men den går rimelig nøyaktig.
De selvlysende viserne imponerer ikke noe utover det at de skal lyse kontinuerlig. Nå er det jo rimelig lyst ute hele tiden, men jeg klarte å sjekke lumen ved å pakke meg inn i dyna med klokka. Kona kom forresten inn der jeg lå med ræva i været utenfor sengekanten og hodet og armene pakket inn under dyna. Lett bekymring gikk over til hoderystende mistro (og kanskje ytterligere bekymring) når jeg forklarte hva jeg holdt på med. Vel, vel…
Finishen er helt grei sett i sammenheng med prisnivået. Baklokket er pent gravert med et…ehh…lokomotiv…nåja.
Ball Fireman Racer er altså navnet på denne. Men hvem er egentlig denne klokken laget for? Ball kjører jo på med et ”railroad” image. Jeg har ikke noe annet forhold til tog enn at jeg har observert at mange er misfornøyd med punktigheten. Jeg er heller ikke brannmann, og jeg skjønner ikke helt hva som gjør denne så brannmannsvennlig. Racer assosiasjonene ser jeg heller ikke helt. Kanskje marketing avdelingen hos Ball synes det var et tøft navn. Ball….vel, jeg har de jeg trenger.
Jeg stemte ikke på denne klokka i utgangspunktet, og kan vel konkludere med at jeg ikke ville kjøpt meg denne for egne penger. Men hvis jeg vinner den blir jeg glad uansett.
Synes den tok seg best ut på Hirsh reima, så den har fått lov til å sitte på hele uken.