Jeg har hatt Ball på hånda i noen dager nå, og rukket å bli smått kjent med den. Det er et fint ur, uten tvil, jeg skulle gjerne vunnet denne. Klokka har en fin størrelse, er blankpolert og kommer på en rem av naturgummi. Den likner på såkalte racing straps, og er behagelig nok, men jeg skulle kanskje sett en lærrem i god kvalitet på denne. Mulig naturgummien mykner og former seg litt, slik at den er superbehagelig etter noen tid, men foreløpig er den bare helt grei på mitt håndledd i alle fall.
Størrelsen måler jeg i full fart til nesten 40mm, men relativt stor skive gjør at den oppleves som mer enn stor nok - i alle fall på mine puselanker. Her er noen bilder sammen med Rolex Submariner og Seiko SKX007 for å få et inntrykk av størrelsen:
Jeg har ikke prøvd så mange andre remmer på, rett og slett fordi jeg ikke hadde så mange passende i 20mm. Den har vært på Nato et par dager, slik så det ut med en sort og beige "Bond":
En av de virkelig store tingene med denne klokken er lumen! Den lyser uansett når det er, natten gjennom, trofast på nattbordet. Der andre lumesterke ur kan gjøre nytten som leselampe ved leggetid er denne mer beskjeden, men i motsetning til andre lyser den konstant natten gjennom. Det er en fryd å kunne lese av klokken med ett øye når jeg våkner av at barnet gråter på nattmorgenen!
Sammenlignet med Rolex Submariner og SKX007 (begge relativt nyladete):
Finishen er absolutt akseptabel, jeg er spent på hvordan den ser ut etter at masse karer har hatt seg med den.
Ellers går verket ytterst presist. +5s (vanlig bruk og krone opp på natten ) siden fredag er absolutt akseptabelt.
Det blir tøft å levere denne fra meg, men jeg må vel snart kvitte meg med den. Skal prøve å få ut rekkefølgen i kveld, skrive vedleggsbrev i morgen og sende den avgårde før helga om det passer nestemann.