Tidssonen Passaround II

Så veldig bra ut på bildene denne, krille:) Positivt overrasket etter bildene fra nettet, og jeg gleder meg nå til vi kommer i gang:)

Ser veldig bra ut, er spent på denne sammenlignet med Stowaen.. Har ikke hatt helt sansen for Ball tidligere, men fikk se noen "live" i USA forleden og de ser ikke så aller værst ut :)

Jeg har hatt Ball på hånda i noen dager nå, og rukket å bli smått kjent med den. Det er et fint ur, uten tvil, jeg skulle gjerne vunnet denne. Klokka har en fin størrelse, er blankpolert og kommer på en rem av naturgummi. Den likner på såkalte racing straps, og er behagelig nok, men jeg skulle kanskje sett en lærrem i god kvalitet på denne. Mulig naturgummien mykner og former seg litt, slik at den er superbehagelig etter noen tid, men foreløpig er den bare helt grei på mitt håndledd i alle fall.

IMG_4532.jpg

IMG_4535.jpg

IMG_4536.jpg

IMG_4537.jpg

Størrelsen måler jeg i full fart til nesten 40mm, men relativt stor skive gjør at den oppleves som mer enn stor nok - i alle fall på mine puselanker. Her er noen bilder sammen med Rolex Submariner og Seiko SKX007 for å få et inntrykk av størrelsen:

IMG_4505.jpg

IMG_4506.jpg

IMG_4508.jpg

IMG_4531.jpg

Jeg har ikke prøvd så mange andre remmer på, rett og slett fordi jeg ikke hadde så mange passende i 20mm. Den har vært på Nato et par dager, slik så det ut med en sort og beige "Bond":

IMG_4490.jpg

IMG_4492.jpg

IMG_4493.jpg

IMG_4494.jpg

En av de virkelig store tingene med denne klokken er lumen! Den lyser uansett når det er, natten gjennom, trofast på nattbordet. Der andre lumesterke ur kan gjøre nytten som leselampe ved leggetid er denne mer beskjeden, men i motsetning til andre lyser den konstant natten gjennom. Det er en fryd å kunne lese av klokken med ett øye når jeg våkner av at barnet gråter på nattmorgenen!

IMG_4498.jpg

Sammenlignet med Rolex Submariner og SKX007 (begge relativt nyladete):

IMG_4501.jpg

Finishen er absolutt akseptabel, jeg er spent på hvordan den ser ut etter at masse karer har hatt seg med den.

IMG_4510.jpg

IMG_4511.jpg

IMG_4512.jpg

IMG_4514.jpg

IMG_4515.jpg

IMG_4516.jpg

Ellers går verket ytterst presist. +5s (vanlig bruk og krone opp på natten ) siden fredag er absolutt akseptabelt.

Det blir tøft å levere denne fra meg, men jeg må vel snart kvitte meg med den. Skal prøve å få ut rekkefølgen i kveld, skrive vedleggsbrev i morgen og sende den avgårde før helga om det passer nestemann.

Takk for god anmeldelse, krille! Så tøff ut!

Gleder meg til den ligger i posten!

Virker som mye bang for buck! Hvordan er cyclopsen? Gir den bare 1,5* eller 2 (2,5) slik som Rolex? Trekker den ned finish-inntrykket?
:D

Dette ser jo veldig bra ut, liker den mer og mer for hvert bilde jeg ser. Gleder meg til å stikke av med den. :)

Her kommer altså rekkefølgen på årets Passaround. Trekningen er, som sist, gjort med Excels rand()-funksjon. Folk er delt røft inn i områdene Oslo og Sørvest, med de som er utenfor disse lagt mellom. Protester og innsigelser må komme ASAP.

Såh:

Ls9Gg.png

Ser at jeg må nyte bilder av den i 6 måneder, før den kommer til meg. Men, det får man heller overleve :)

Nå må bare deltakerne være seg sitt ansvar bevisst og faktisk poste noen bilder og reviews av klokken underveis. Samt sørge for at klokka blir videresendt i tide!

Den som venter på noe godt venter alltid for lenge.;)

Samt sørge for at klokka blir videresendt i tide!

Hva med å legge inn en ekstra kolonne med planlagt dato/ukenummer? Da går det an å holde en viss kontroll på at alle overholder slot'en sin.:)

Er det for brutalt om de som oversitter fristen diskvalifiseres fra utlodningen, evt at de mister ett av to lodd, dersom alle gis to lodd hver i utg.pkt? Mulig det er juristen i meg og behovet for sanksjon som kommer til overflaten nå i så fall overse meg :D

Er det for brutalt om de som oversitter fristen diskvalifiseres fra utlodningen, evt at de mister ett av to lodd, dersom alle gis to lodd hver i utg.pkt? Mulig det er juristen i meg og behovet for sanksjon som kommer til overflaten nå i så fall overse meg :D

Helt enig i det siste forslaget, ja :)

Kom nettopp hjem fra byen og skal legge speedy i boksen. Plutselig ser jeg noe i boksen lyse imot meg gitt. Det er jo passaround klokka. Kult.

7ff85bb7.jpg

Det ligger klokker hele veien her, men de ser dere ikke, for det er kun Ballen som lyser.

Fikk i all min genialitet i natt for meg at jeg skulle gå såpass unna at jeg fikk med alle klokkene:D

Syns kanskje det er å gå litt langt - det skal jo tross alt være en hyggelig greie og det holder vel å henge ut grove syndere i tråden her? Oss jurister i mellom mener jeg ;)