Tidssonen Passaround

Da har jeg snakket med Anders, han får klokken på torsdag:) Håper ikke du blir lei deg? :p

Jeg skal gjøre mitt beste for å få den raskt av gårde etter jeg har lekt med den :D

Da er Stowaen på hånda! Førsteintrykket er i all hovedsak positivt :D Kassen sitter fint på hånda, tøff satin finish på kassa og en clean, ryddig skive. Verket er jo ikke noe å skrive lange avhandlinger om, men hyggelig med display back likevel. Litt slack i bezelen trekker ned, men det synes jeg ikke er noe å stresse så mye med i denne prisklassen.

Bilder og videre inntrykk følger :)

Muligens, men jeg synes ærlig talt ikke det er verdt bryet. Ikke noe stress.

Da er Stowaen på hånda! Førsteintrykket er i all hovedsak positivt :D Kassen sitter fint på hånda, tøff satin finish på kassa og en clean, ryddig skive. Verket er jo ikke noe å skrive lange avhandlinger om, men hyggelig med display back likevel. Litt slack i bezelen trekker ned, men det synes jeg ikke er noe å stresse så mye med i denne prisklassen.

Bilder og videre inntrykk følger :)

pics_or_it_didnt_happen_retro_poste.jpg

Fa--en, jeg gleder meg som et barn til å få denne sendt til meg... hvor er listen?? er jeg ikke neste på tur snart????:D:D:D

Da var det min tur. Etter et kjapt møte med Anders og en hyggelig prat (etterhvert som jeg møter ansiktene bak avatarene på sonen må jeg si at det er en usedvanlig sympatisk forsamling vi har her) dro jeg tilbake på jobben og gledet meg til unboxing.

For meg begynner alltid opplevelsen med innpakningen og her syns jeg Stowa har gjort alt riktig. En skikkelig kul boks som lover bra.
361329c1.jpg

Og når vi åpner fortsetter det gode inntrykket.
3bad8063.jpg

Nede i boksen sin fremstår Seatimen som sympatisk beist.
77c68e2d.jpg

Men når den kommer på hånda skjer det noe for min del.
f7360945.jpg

Denne er rett og slett for diger,
c452ffec.jpg

for firkanta,
9edc66f1.jpg

og for mye i veien,
e9ac744b.jpg

for min smak.

Jeg synes krona er skikkelig tøff
de7838f5.jpg

Og baksiden er heller ikke ueffen
06b68fc5.jpg

Men det som virkelig er dealbreakeren for min del er systemet for remskifting.
Krille har som den trivelige typen han er lagt ved litt goodies,
35caabfd.jpg

og noe av det som er kult med en ordentlig beater er for min del å vareiere klærne.

Men dette:
5db16503.jpg

funker ikke. Hvis du ikke er ekstremt fingernem og klarer å legge jevnt og rett trykk på begge skrutrekkerene mens du skrur skvetter klokka unna. Jeg ga opp!

Alt i alt er mitt førsteinntrykk negativt.
f0f3c4b6.jpg

Den har liksom potensiale, men det veldig firkanta og grove snittet gir meg assosiasjoner til en billedhogger som har begynt å hakke ut kunstverket av steinen sin og slutta halvveis.

Men jeg gir den et par dager til og ser om den vokser på meg.

Jeg har bare hatt klokker i rangen 39-42 mm før. Dere andre som har erfaring med klokker av det litt store slaget, er dette noe man venner seg til eller er man stort sett enten eller? kan jeg bli en 44mm pluss type?

...etter en god natts søvn

er ikke anhostma fullt så kritisk lenger. Stowaen har vokst på meg gjennom natta.
831c3f83.jpg

Se det, fine bilder! Godt at folk tar seg tid til å bli kjent med Stowaen!

Ser den ut til å ha hatt det godt på sin ferd? Ingen dype sår ennå?

Jeg angrer rett og slett på at jeg ikke brukte den mer når jeg hadde den.
Den er et ur som "vokser".
Stowa er rett og slett veldig flotte ur!

med på påsketur

på fjellet
2c9f51d0.jpg

897381c1.jpg

et av lumen
d7279030.jpg

og krille: den holder seg meget bra. en ripe på bezel klokka fem, ellers ingen riper og sår. dette er en tøffing.

siste dag med stowaen...

e3fee294.jpg

GJMO tar over i morra. fin uke med stowaen. fra å være maks negativ har jeg blitt riktig så glad i den.

Hey thorvald meyers gate jo. Mucho mas <3.

Morsomt å følge med på denne tråden selv om man ikke er med i passarounden :)

En liten tur ut for å kaste søppla i dag. Men hva er nå dette?
DSC00012-1.jpg

Dette lover ikke godt for sommerkroppen 2011:p
DSC00007-2.jpg

Hmm, det var da merkelig...
DSC00008-1.jpg

Ahh, Stowaen har endelig funnet frem til meg etter en meget hyggelig klokkeprat med anhostma:D
DSC00009-2.jpg

Den går rett på hånden, og blir nok der ut uken. Må si jeg likte den fra første sekund:D Enig med de som mener at bezelen er så som så og virker billig, men den er helt innafor forventingene. Nå blir ikke langfredag så lang for min del likvevel :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
DSC00010-1.jpg

Men kan jo spørre seg hvilke sprell den får være med meg på i påskehelgen. Skitur med kvikklunsj, hyttekos foran peisen??

Neida, den dukker rett ned i bøkene og blir nok der over helgen dessverre:(
DSC00011.jpg

Glad påsk!

Da var turen kommet til Jylland. Takk for et kjapt og hyggelig møte, Gjmo.

Førsteinntrykket er, tja...
Klokken er jo stygg som juling, men det visste jeg jo. Men bortsett fra bezelen, som mange har kommentert før, synes jeg slett ikke kvalitetsfølelse og finish gjør skam på prisen.

Vi får se om den vokser på meg i løpet av uken, men jeg må vel si at jeg alt-i-alt er bittelitt positivt overrasket.

536ca562-d564-2cb3.jpg

Jeg synes det er godt å se og høre at Passarounden er på skinner igjen! Det generelle inntrykket fra folk virker å være at de er sånn passe lunkne til den, og at den vokser etter noe tid på hånda. Fortsett med å poste bilder og inntrykk, og hold sirkuleringen i gang!

Årets første plenklipp med Stowa på armen. Om ikke klokken er blitt noe penere enn i går er den ihvertfall behagelig å ha på armen.

536ca562-031c-0106.jpg

Den får noen tilmålte timer på armen nå, for i kveld må den vike til fordel for noe litt mer dressy...

Ellers skal Krille ha kred for "pakka", med full passaround-manual + remmer, USB-pinne og diverse:)