Nå er Stowaen snart klar til å dra videre til Frodo etter noen dager her hos meg. Jeg har blitt veldig glad i den, og den sklir rett inn i aktuelle klokker å anskaffe en gang.
Jeg har ikke ikke kuttet originalremmen, den sparer vi til den heldige vinner. Jeg har i stedet spandert en gummirem fra
Seikoprince på Ebay (kudos for ekstremt kjapp sending!) som har vanlig buckle, slik at den passer alle. Denne remmen likner den vi fikk sponset fra Singularstraps, som dessverre ikke kan brukes. Grunnen til det er at de skrudde barettene er så tykke at de ikke går på Simgularremmen.
Anyhow, jeg kan fortelle litt om mine inntrykk. Det er en stor og tøff klokke, men den "wears smaller", som de sier utenlands. Dvs at den store størrelsen er ikke plagsom på mine relativt små håndledd, og jeg synes at med gummirem er det en tøff og sportslig klokke med pent utseende.
Bezelen har 60 klikk, og er lett og presis å betjene. Jeg synes imidlertid at den er litt "løs", det er rett og slett litt slakk eller dødgang i den. Mulig dette kan strammes opp, jeg har ikke gjort noen tiltak eller vært hos urmaker med den.
Skiven er lettlest og fin, med arabiske tall på 2, 4, 8, 10 og 12, med god lume. Datoen på 6 er uvanlig, men en vanesak man fort kommer inn i. Lumen er god, ikke helt på Seiko-nivå, men fin, klar og sterk.
Finishen er bra, med glass- eller sandblåst kasse, skrudd krone med logo og safirglass i baklokket. Det relativt simple ETA 2824-verket er ikke noen fryd for øyet, men Stowa har klasket en logo på rotoren i det minste. Den originale gummiremmen er OK, med en pen, signert clasp. Ingen divers extension, så den må kuttes til dykkerdraktbruk eller nøye seg med desk diving eller vannsport uten drakt.
De skrudde barettene er litt plagsomt hvis man vil skifte rem og herje litt med den, men skal man ha en stabil tilværelse med klokka er det jo fint, og ser bra ut.
Jeg har helt glemt å måle presisjonen, håper nestemann kan få gjort noe med det!
Noen flere bilder av klokka med gummiremmen den kommer til å bli sendt rundt med: