Tores skattekiste

Fin tråd med gode bilder og mange skatter. :)Den hvite Speedyen er utrolig sexy. Memomaticen er nydelig og bildet har fått meg til å tråle ebay idag.

Det finnes ihvertfall et annet automatisk alarmur - JLC Master Reveil:

P6290840.jpg

Nydelig! Også på ønskelisten min. Var det ikke du som endte opp med parkeringstimeren til Ursa Major? Har du flere?

Jeg mente eneste med minuttinnstilling. JLCen har vel bare timeviser på alarmen. Ikke at det gjør den mindre attråverdig.

Takk for at du deler!
Liker selv godt Omega, og her har du noen virkelig flotte eksemplarer :)
Electric Bluen er min favoritt :)

Nydelig! Også på ønskelisten min. Var det ikke du som endte opp med parkeringstimeren til Ursa Major? Har du flere?

Jeg mente eneste med minuttinnstilling. JLCen har vel bare timeviser på alarmen. Ikke at det gjør den mindre attråverdig.

Ah. Den funksjonen var jeg ikke klar over. Desto mer fikk jeg lyst på en slik. Parkeringstimeren til Ursa Major er hos meg nå, ja. I tillegg har jeg en gammel Bucherer med AS-verk, presentert i denne tråden.

Nydelig fokusert samling.
Digger den hvite Speedyen og Memomaticen.

Hadde en gang en Chronostop - en slik "Driver"-versjon, men den ga jeg bort (!) til en god kompis da han takket ja til å være min forlover. Flotte klokker.

Takk for alle fine tilbakemeldinger. Familiebilde kommer.

Ah. Den funksjonen var jeg ikke klar over. Desto mer fikk jeg lyst på en slik. Parkeringstimeren til Ursa Major er hos meg nå, ja. I tillegg har jeg en gammel Bucherer med AS-verk, presentert i denne tråden.

Tre mekaniske alarmklokker tror jeg ikke det er så mange som har, og en vakker dag skal du se at du har en Memomatic også ;)

Utrolig fin samling på kort tid. Mange fine klokker. Memomaticen er nydelig. Alaska noe for seg selv. Siklet mye på den før jeg kjøpte Speedyen. EB er flott, også Doxa og så... Litt misunnelig egentlig.;)
Takk for at du deler.

Takk! Det sier seg selv at jeg ikke kan fortsette slik :) 1,5 klokke pr mnd om jeg regner med de tre som er ute. Men etter vi får i gang GTG i Bergen får jeg helt sikkert noen nye griller i hodet, sa da må vel noe ofres.

Takk for bra tråd med masse flotte bilder! Liker samlingen din godt, Chronostopen er vanvittig lekker, Alaska-Speedyen sexy og Aqua Terraen er en av mine favoritter siden den er en herlig blanding av pen, tøff, elegant og sportslig. Også kult at noen har tatt Omegasamling så langt!

Send meg gjerne en PM når du skal selge Alaska-Speedyen, min soleklare favoritt i samlingen din. Mange spennende klokker du har samlet opp over kort tid.

Gleder meg til å følge denne tråden.

Da er det på tide å oppdatere skattekisten min. Noen har kommet og noen har gått, jeg har lagt til bedre høyoppløste bilder og skrevet litt mer. Flyttet alt til første post som til en hver tid bare vil bestå av klokkene jeg har nå. Omegasporet har blitt nedtonet selv om to nye er kommet inn. Enjoy!

Inn:
Omega Speedmaster (1969)
Omega Seamaster 300 (1966)
Breitling Navitimer Cosmonaute
Jaeger LeCoultre Master Control Eight Days

Ut:
Omega Speedmaster (1992)
Omega Seamaster Aqua Terra
Omega Seamaster Electric Blue
Omega Geneve Dynamic
Laco Flieger Brehmen

Ny klokke i dag, min første Rolex. Det måtte bli en DJ, en av de to ur-Rolexene, i alle fall for min del. Serienr tilsier tidlig 60-tall. Etter å ha sett dere andres entusiasme for den magiske kronen, så var det forventet at jeg skulle oppleve noe av det samme. Forventningene ble innfridd til fulle :cool:

DJ er en av de få klokker jeg synes kler denne størrelsen på et middels stort håndledd. Et tidløst og nydelig ur. Bedre bilder kommer med morgendagens dagslys.

L1010864.jpg

TBE_1267.jpg

Steikje... har visst passert 1000 og blitt WIS uten å legge merke til det. Passet bra at det skjedde i dag da.

Gratulerer så mye! Funker på NATO, men en lekker skinnreim kler den best IMHO :)

Takk! Den skal på skinn igjen, var bare tilfeldigvis innom en olivengrønn nato når jeg fisket frem kameraet. Synes den er sjarmerende på grønn nato. Strutsen den kom på måtte rett på SM300, noe som slett ikke var dumt.

Gratulerer med nydelig DJ og WIS-dom! Enig i at denne bærer sine 36 mm på en ypperlig måte. Hver gang jeg ser en DJ in the wild (spesielt på lenke) er det nesten så jeg ikke tror at denne har samme diameter som min vintage Constellation.