Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Hele Vesten er hovedsakelig styrt av kollektiviste tankesmier som demoniserer nasjonalisme, og prekker internasjonalisme mens de drømmer seg om et felles verdens skattesystem, et felles verdens lovverk, og et felles verdens helsetiltak, blant mange andre fellesprosjekter.
Selvfølgelig skal de ikke snakke stygt om de fremste kollektivistene.
th-2908383898.jpg

Venstresiden vil jo ha det til at han innskrenker ytringsfriheten ved å strupe ned USAIDs betalinger til journalister på, nettopp, venstresiden. Hva man tenker om nettopp den saken sier veldig mye om hvor mye man har blitt propagandisert, tenker nå jeg...
Nettopp, de har finansiert propaganda gjennom USAID, og forsøkt å skjule dette ved å nekte innsyn. Trump har f.eks stoppet U-hjelp noe venstresiden er veldig kritiske over. Det har kommet frem i lyset spesifikt hva USA har sponset i andre land, mye av det totalt uforståelig, andre ting viser hvor mye av disse pengene har gått til helt andre ting enn det de var ment for eller det man har sagt at de er ment for.

For eksempel så brukte USA godt over 100 millioner dollar på å bygge over 100 skoler i et afrikansk land. Når man gikk dette nærmere i sømmene for å sjekke at dette virkelig stemte så fant man at de «skolene» som var bygget neppe kunne ha kostet mer enn noen titusen dollar hver, da resultatet kun var noen betong bygninger som egentlig ikke kan brukes til noe som helst, så da har resten av pengene gått til noe helt annet, eller de har gått til å fylle jakkeforet på lokale helter, hva som er verst kan man diskutere, at dette er toppen av isfjellet er temmelig sikkert. At det er samme problem med det meste av u-hjelp fra vestlige land vil ikke overraske.

• Liker
Reaksjoner: Edward
...Det er ganske drøyt å ha ett parti som Rødt på tinget. De stammer fra AKP-ML og vi vet jo hva de stod for.
Dette argumentet mot Rødt brukes og gjentas i det kjedsommelige, og er både kunnskapsløst og usaklig. Det finnes omtrent ingen i Rødt som anerkjenner AKP(ml), og de få som gjør det anerkjennes ikke av vanlige Rødt-tilhengere; tvert i mot tar de fleste Rødt-sympatisører like sterkt avstand fra AKP som du gjør.
Det er omtent som å si at «vi må huske på at Støres AP stammer fra Gerhardsens AP.» Sistnevntes synspunkter hadde svært mange fellestrekk med dagens Rødt-synspunkter.

Dette argumentet mot Rødt brukes og gjentas i det kjedsommelige, og er både kunnskapsløst og usaklig. Det finnes omtrent ingen i Rødt som anerkjenner AKP(ml), og de få som gjør det anerkjennes ikke av vanlige Rødt-tilhengere; tvert i mot tar de fleste Rødt-sympatisører like sterkt avstand fra AKP som du gjør.
Det er omtent som å si at «vi må huske på at Støres AP stammer fra Gerhardsens AP.» Sistnevntes synspunkter hadde svært mange fellestrekk med dagens Rødt-synspunkter.
Rødt sier de ikke er enige med AKP, vi må vel stole på det? AKP som var tilhengere av væpnet revolusjon. Rødt har jo noen enkeltsaker/standpunkt som er fornuftige, som for eksempel Norge ut av EØS og motstand mot vindkraft. Men så var det helheten da… 🙁

Jeg postet en vitsetegning av Skavlan i humortråden. Det var ment som en vits. Den ble flyttet hit og tolket som en politisk innlegg. Det var ikke meningen, posten var ingen politisk mening fra min side.
Derfor har jeg slettet den.
Jeg trodde man kunne se det komiske i denne tegningen uavhengig at politikk (og bil).

At denne vitsen ble flyttet, mens en annen om samme tema (som ikke er like morsom 😄) ikke blir det forstår jeg ikke. @Jon Henrik

Denne tråden egner seg best til å ta bort politiske diskusjoner fra andre tråder. Jeg kommer ikke til å delta.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac og aek
Er det virkelig vits i å bli så skremt av Kommunistene når disse folk aldri har fått det til å overta et land på egen hånd?
De fleste er det vi kaller for "nyttige idioter" som vet ikke en gang hva de virkelig støtter.

Jeg postet en vitsetegning av Skavlan i humortråden. Det var ment som en vits. Den ble flyttet hit og tolket som en politisk innlegg. Det var ikke meningen, posten var ingen politisk mening fra min side.
Jeg trodde man kunne se det komiske i denne tegningen uavhengig at politikk (og bil).

At denne vitsen ble flyttet, mens en annen om samme tema (som ikke er like morsom 😄) ikke blir det forstår jeg ikke. @Jon Henrik
At Skavlans fabelaktige Tesla-tegning ble flyttet fra Humortråden til denne tråden er faktisk ganske underholdende i seg selv, om enn litt sørgelig. Den fortjener visning; og hvis man virkelig synes denne tegningen er for politisk har man et problem.

2sw6zmh5x5ie1.jpeg

Denne tråden egner seg best til å ta bort politiske diskusjoner fra andre tråder. Jeg kommer ikke til å delta.

Humor (eller forsøk på humor, åpenbart litt avhengig av hvem som ser) med en politisk brodd – den er ganske lett å identifisere. Veldig mye lettere enn å være humorpoliti.

Jeg får ikke med meg alt i forumet. Bruk "rapporter" om noe som bryter med retningslinjene dukker opp.

At Skavlans fabelaktige Tesla-tegning ble flyttet fra Humortråden til denne tråden er faktisk ganske underholdende i seg selv, om enn litt sørgelig. Den fortjener visning; og hvis man virkelig synes denne tegningen er for politisk har man et problem.

Vis vedlegg 392001

Ideen er å ikke gjøre hver eneste tråd her inne til en invitasjon om slenge ut i sidespor om amerikansk politikk eller ideologi. Jeg syns ikke det er så vanskelig å forstå, og instruksene er klare.

• Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
Humor (eller forsøk på humor, åpenbart litt avhengig av hvem som ser) med en politisk brodd – den er ganske lett å identifisere. Veldig mye lettere enn å være humorpoliti.

Jeg får ikke med meg alt i forumet. Bruk "rapporter" om noe som bryter med retningslinjene dukker opp.

Det er mottatt og forstått 🤗
Retter meg etter det. 👍

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik

Vis vedlegg 392001
Tegningen er tåpelig, historieløs og demoniserende forbi det rimelige.
Det er akkurat sånne bastante "fascist/nazist" tilnærminger som har ødelagt troverdigheten av institusjonene rundt mediene og politikerne.
Fordi alle som turte å si det motsatte av det som var erklært som "korrekt" ble kalt for disse navnene.
Det er ikke "populismen" som reiser seg: det er egentlig tilliten i narrativen som kollapser.
Og dere fortsetter å kaste bensin på et brennende hus.
Det blir nok ingen gjenforening mellom partene: blir det "live or die" da?
Har dere tenkt gjennom sånn konflikt?
For min del skal jeg sitte i sofaen min, og se showet :sneaky:

Fra Wikipedia
Rødt (R) er et norsk politisk parti som ifølge partiprogrammet er sosialistisk. Partiet ble stiftet i mars 2007 på grunnlag av Rød Valgallianse og AKP og med Rød Ungdom som ungdomsorganisasjon.[6]

Så du mener da i selvfølgelig at om ett parti som har nazistiske røtter, som har tatt å beveger seg bare høyreradikale meninger men med med medlemmer fra gamle dager heller ikke skal kritiseres?

AKPs landsmøte i 2006 ønsket initiativet fra RV velkommen, og den 11. mars 2007 ble RV og AKP nedlagt, og partiet Rødt stiftet.

Flesteparten av medlemmene ble med i det nye partiet, på tross av dette valgte diverse mindretallsgrupper å bryte ut og oppsøke andre organisasjoner, som for eksempel Tjen Folket og paraplyorganisasjonen Kommunistisk Plattform.

Fra store norske leksikon:
2007 ble AKP formelt nedlagt og gikk opp i det nye venstrepartiet Rødt, sammen med Rød Valgallianse. AKPs siste leder, Ingrid Baltzersen, ble nestleder i det nye partiet.

Redigert:
Fra Wikipedia
Rødt (R) er et norsk politisk parti som ifølge partiprogrammet er sosialistisk. Partiet ble stiftet i mars 2007 på grunnlag av Rød Valgallianse og AKP og med Rød Ungdom som ungdomsorganisasjon.[6]

Så du mener da i selvfølgelig at om ett parti som har nazistiske røtter, som har tatt å beveger seg bare høyreradikale meninger men med med medlemmer fra gamle dager heller ikke skal kritiseres?

AKPs landsmøte i 2006 ønsket initiativet fra RV velkommen, og den 11. mars 2007 ble RV og AKP nedlagt, og partiet Rødt stiftet.

Flesteparten av medlemmene ble med i det nye partiet, på tross av dette valgte diverse mindretallsgrupper å bryte ut og oppsøke andre organisasjoner, som for eksempel Tjen Folket og paraplyorganisasjonen Kommunistisk Plattform.

2007 ble AKP formelt nedlagt og gikk opp i det nye venstrepartiet Rødt, sammen med Rød Valgallianse. AKPs siste leder, Ingrid Baltzersen, ble nestleder i det nye partiet.
Alt dette er sant, men betyr dette at folk ikke kan forandre seg? Greit nok politikken til Rødt er 90% håpløs men ikke direkte kriminell slik AKP var, hadde AKP eksistert i dag hadde de muligens vært på terrorlisten alle mann.

Alt dette er sant, men betyr dette at folk ikke kan forandre seg? Greit nok politikken til Rødt er 90% håpløs men ikke direkte kriminell slik AKP var, hadde AKP eksistert i dag hadde de muligens vært på terrorlisten alle mann.
Selvfølgelig kan de forandre seg. Jeg bare mener samme forståelse ikke ville blitt brukt for en gammelnazist i et part langt til høyre.

Og hvor mye angrer de når nestlederen i Rød ungdom fortsetter å hylle Lenin. Mener også å ha lest at det er mange som fortsatt er kommunister i Rødt. Selv om partiet definerer seg som demokratiske sosialister. Jeg personlig synes hele det miljøet der virker sekterisk. Det verste med det slik jeg ser det var at det aldri ble tatt noe oppgjør med grumsete holdninger, slik det ble på høyreekstrem side.
Dette var folk som dyrket Pol Pot.

Selvfølgelig kan de forandre seg. Jeg bare mener samme forståelse ikke ville blitt brukt for en gammelnazist i et part langt til høyre.

Og hvor mye angrer de når nestlederen i Rød ungdom fortsetter å hylle Lenin. Mener også å ha lest at det er mange som fortsatt er kommunister i Rødt. Selv om partiet definerer seg som demokratiske sosialister. Jeg personlig synes hele det miljøet der virker sekterisk. Det verste med det slik jeg ser det var at det aldri ble tatt noe oppgjør med grumsete holdninger, slik det ble på høyreekstrem side.
Dette var folk som dyrket Pol Pot.
Joda, ser den. Det bekrefter bare det jeg tidligere har påpekt at venstresiden stort sett har hatt frikort mht å uttale seg på det de ønsker. Mens de media omtaler som «høyreekstreme« ikke har lov til å uttale seg eller bli «gitt en plattform», som det heter. Hence de venstreekstreme har uttalt seg på alle sosiale apper mens de på høyresiden først har blitt sluppet inn nå etter at Trump og Musk har endret spillereglene, til hylekor uten like fra de på venstresiden. Men har Trump og Musk nektet venstresiden «tilgang til plattform«? Absolutt ikke.

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Fra Wikipedia

Du linker til artikler som alle ligger et godt stykke tilbake tid, og overser på den måten mitt argument om at dagens Rødt er noe ganske annet enn AKP.

Du linker også til artikkel om intervju med Amrit Kaur, skrevet av Anders Magnus (en journalist som i parantes bemerket befinner seg et godt stykke ut på høyresiden). Han tar til orde for at Rødts leder skal pålegge ungdomsorganisasjonen meninger. Hvilke politiske partier gjør det; styrer ungdomsavdelingens meninger? Ingen som ønsker å bli oppfattet som seriøse, og heller ikke Rødt. Kaur er et problem mer enn en ressurs for Rødt, og noen av hennes fremstøt har også blitt tatt tydelig avstand fra av Rødts ledelse. Hun er et eksempel på unntakene jeg nevnte; de som fortsatt synes AKPs verdenssyn var verdifullt.

Et velment tips til deg og alle andre som synes Rødt er fryktelig skumle greier: Lytt til noen episoder av podcasten Mimir & Marsdal, kanskje vil det bidra til å forstå at AKP ikke er det samme som Rødt. Og at påstanden «politikken til Rødt er 90% håpløs» er basert på uvitenhet.