Trenger hjelp til valg mellom disse to

En 16610 får du neppe i god stand til 27k nei, men en 14060 skal definitivt være mulig å få i prima tilstand for den summen. De må bare dukke opp til salgs først...(og du må snappe den opp).

6011810046_dec47a2a1b_b.jpg

Prisen vil helt sikkert stige, 6 dager igjen av den auksjonen, lagre den i Ebay-profilen din så kan du følge utviklingen. Selger ser trygg ut, 100% og storselger.

Edit: Oi, 6 timer står det, tipper den går litt opp uansett. Du kan jo regne på prisen med en valutakalkulator, husk moms og frakt.

Denne 14060 var jo billig (foreløpig), men uten lenke. http://www.ebay.com/itm/2003-Rolex-...istwatches&hash=item4cfd44efb5#ht_5253wt_1396

Føler kanskje uansett at det lureste hadde vært å kjøpt fra norge. Blir jo en god del billigere uten moms, men så var det å vente til "den rette" popper opp da. Markedet er jo så mye mindre her. Derfor heller jeg nok mot speedmasteren som kan skaffes omgående, ved mindre en utrolig god deal på en sub dukker opp.

Jeg har titt og ofte fundert på ny speedy selv, men så ser man på bruktprisene for et bra eksemplar og da faller jeg helt av lasset for ny igjen.... :p

Ja, det koster å kjøpe nytt. Var heldig og fikk tak i en pent brukt her på sonen.
"Tapet" er neppe større i kroner og øre på en Speedy enn på en Sub. Prosenter derimot...
Rimeligste 3570 på chrono24 ligger på pluss/minus 13.500,-. Frakt og moms i tillegg.

Så er det dette med ny-klokkefølelsen som er viktig for mange.

Ja, det koster å kjøpe nytt. Var heldig og fikk tak i en pent brukt her på sonen.
"Tapet" er neppe større i kroner og øre på en Speedy enn på en Sub. Prosenter derimot...
Rimeligste 3570 på chrono24 ligger på pluss/minus 13.500,-. Frakt og moms i tillegg.

Så er det dette med ny-klokkefølelsen som er viktig for mange.

Ja jøss, "nyfeeling" skal ikke undervurderes, LVen min kjøpte jeg jo ny nå før jul og det er absolutt en god følelse :).

Men jeg sliter med teoretiske verditap på nesten 50%...... selv etter moms.

I kroner og øre er det ikke så galt, men du kan jo regne det om til andre Omegaer, for prisen av en ny speedy får du en brukt PO og en brukt Speedy ;).

Edit;

Og til trådstarter:

IKKE IMPULSKJØP EN ROLEX PÅ EBAY!!!!!

Det er ingen av disse som er noe unikt og vanvittig godt tilbud... Det finnes så uendelig mange av disse at du har mer enn nok å velge i i uoverskuelig fremtid.

Brukt Speedy(3570)+PO til 25k.

Da tror jeg du må tåle noen bruksmerker og regne med et par servicer :D

Mulig jeg strekker budsjettet noe ja... men tenkte 27k, 14-15k for speedyen og 13-14 for POen.
Prute litt i begge ender og så er man i mål ;)

Takk ChristianN, jeg begynte å leke med tanken, men skjønner det ikke vil være så lurt. Det er også en stor faktor at moms og frakt vil gjøre det for dyrt i forhold til hva jeg får. Krysser heller fingrene for at en fin 14060 skal dukke opp her på forumet eller finn.no i nærmeste fremtid. Om ikke jeg går for en speedmaster først da.

En fin 14060 dukker nok opp, men det er litt tørke i det norske Rolex markedet om dagen av en eller annen grunn. Du kan jo alltids forsøke å legge ut en "WTB" i underforumet for det og se hva som dukker opp. Kan hende noen sitter med noe de vil kvitte seg med :).

Du skal heller ikke undervurdere hvor fantastisk flott en 14060 faktisk er, hvor klassisk den er og hvor flott den alltid vil være. Ikke at Speedy ikke er flott og klassisk, men 14060 kan du ha med på *alt*.

Then again, jeg er i skikkelig rolex fanboy modus om dagen...

Ser den, og er helt med på at 14060 er rå. Liker den faktisk hakket bedre en 16610 på grunn av datecyclopsen. Har aldri blitt helt fortrolig med cyclops over dato så tror jeg vil foretrekke den simple og klassiske urskiven til 14060 hakket mer. ;)

Jada jada, sa det selv en stund... så ble det 2011 og i løpet av det året ble det en explorer 2 (cyclops), en 16610 (cyclops) og en 116610 LV (cyclops).

Etter det har jeg hatt så og si bare "kroneklokker" på armen og har blitt veldig, veldig vant med cyclops. Til det punktet at jeg nesten synes det er rart med datofelt uten cyclops.

Men 14060 er fortsatt greit siden den ikke har noe datofelt :p

Utrolig fin den også, men denne er vel et stykke utenfor mitt budsjett? :confused:

*host* 5513 fra '89

Det er iallefall i mine tanker ettersom jeg i likhet med deg er født i '89.

Så kan du flippe den til meg dersom du ikke er fornøyd:)

Utrolig fin den også, men denne er vel et stykke utenfor mitt budsjett? :confused:

Den er nok et godt stykke utenfor budsjett ja, og dessuten, har du ikke underarmer som Bud Spencer kan den havne på bruktmarkedet like fort som du kjøpte den. DSSD er en av Rolexene som ligger høyest på flippestatistikken.

Har over natten begynt å helle sterkt i retning 14060 som "2012 uret" mitt, så får speedmaster vente litt. Er ikke helt sikker enda, men om det altså kan skaffes en 14060 i nær "mint" stand til 27k så er det veldig fristende.

Er forøvrig ikke helt fremmed for ideen om å kjøpe på ebay. Ser det er mange som går for rundt 22000kr på bukten, og med toll så vil jo dette komme på rundt 27000, som er budsjettet. Å vente på at den perfekte skal dukke opp på det norske markedet kan ta tid, dog vil det bli noen tusenlapper å spare.

Er også litt mer skeptisk til å kjøpe brukt rolex fra ebay da jeg er livredd for fakes. Er langt fra en Rolex ekspert, så vet ikke helt hva jeg skal se etter. Går utifra at powersellers som "Astorlive" osv. kun selger ekte vare?

Uansett konge å få hjelp her. Takk igjen folkens!

Anbefaller forøvrig at du forsøker å få testet så mye som mulig på armen, da vet du muligens fort hva som er riktig valg også :).

(Fasiten er 14060 men dette finner du fort ut av selv også vet du)