Trenger hjelp til valg mellom disse to

Disse to er de eneste som jeg har funnet på ebay som frister under 5000$. Prisen er enda for høy, men ser de greie nok ut ellers?

http://www.ebay.com/itm/27088794374...:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#ht_10618wt_1396

http://www.ebay.com/itm/Rolex-SS-Su...stwatches&hash=item3f11dabc23#ht_12635wt_1396

De ser jo greie nok ut. Men, 35k, inkl. frakt og mva, for klokker som er over 10 år gamle? Når man kan få dem nye for bare noen få lapper mer? Da hadde jeg heller gått til en norsk AD og fått internasjonal Rolex-garanti i to år :)

På den første klokka:

Synes den ser litt vel polert ut, smal crownguard? Mulig det er slik på 14060 fra 90-tallet? Synes også rolexkrona på låsen begynner å "forsvinne." Mangler også b/p...

Den andre ser bedre ut. Uansett alt for dyrt.

Hmm ja, er helt enig i at de er altfor dyre. Gjorde et søk igjennom "kjøp og salg" forumet her og så det gikk en god del 14060 subs til under 25000kr i løpet av 2011, og noen 16610 til under 30000kr. Ser det klart nå at det blir et massivt tapsprosjekt å kjøpe sub fra utlandet. Så får bare smøre meg med tålmodighet og vente til den perfekte dukker opp på det norske markedet. Sukk...

Igjen, om noen her har en 14060 eller 16610 de vil selge (pris avhenger av stand og om dokumentasjon følger med) så send meg en PM! Kan strekke meg til rundt 30k om den er i veldig god stand.

Du får vel gjerne 10% hos de prutbare ADene. Da får du 14060M splitter ny til 36k.

+1
Her er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort hvis jeg var utolmodig.
Det er klart at det opprinnelige budsjettet ditt sprekker litt, men det har en tendens til å gjøre det;)
På sikt er jo dette en glitrende investering. :D

På sikt er jo dette en glitrende investering. :D

Kremt....

Den faste livsløgnen hos sonenes medlemmer;)

Heh?
Man skal ikke undervurdere en investering i personlig lykke og velvære.;)

Stiller meg forresten bak forslaget om å spare opp til en ny 14060M når prisforskjellen blir så liten.
Dessuten slipper du bekymringene ved å kjøpe brukt fra ukjente kremmere.

Du får vel gjerne 10% hos de prutbare ADene. Da får du 14060M splitter ny til 36k.

Er kanskje en god ide dette, som kanskje ender opp med å bli det jeg gjør om ikke noe bra dukker opp innen rimelig tid. Hvilke AD'er er det som er kjent for å være villige til å prute? :)

Takk for tipset!

Jeg ser ikke helt problemstillingen.

TS er mellom 9 og 14 tusen kroner unna å kunne kjøpe en ny 14060m.

Jeg er veldig begeistret for Speedmaster, men etter at jeg fant ut at Sub ND er den perfekte klokken :) var det lett å forstå at jeg alltid ville ha et ønske om å eie denne.

Spar de siste få tusenlappene, kjøp en ny sub (fort! noe dramatisk kan skje i Basel), og kjøp Omegaen neste gang du har noen penger til overs.

Og Lervik i Haugesund... selv om jeg har fått inntrykk av at Jørgensen er enda litt mer rundhåndet.

Sendte en mail til urmaker jørgensen, så får vi se om de kan selge en til 36000kr. Er de villige til dette sparer jeg opp og går for en flunkende ny en. :)

Edit: Skal si! Svar allerede, så sent på kvelden. kjempebra! Han skulle sjekke prislisten i morgen og se hva han kunne få til, og sa de skal gjøre det de kan. :)

Han svarer Mail i et vanvittig tempo ;). Den sjappa er bare helt fantastisk. Anbefaler virkelig en tur innom om man er i Tromsø :).

Edit: Skal si! Svar allerede, så sent på kvelden. kjempebra! Han skulle sjekke prislisten i morgen og se hva han kunne få til, og sa de skal gjøre det de kan. :)

Hehe, Jørgensen er rå på tilbakemelding! :) Digger det, god service spør du meg.

Han svarer Mail i et vanvittig tempo ;). Den sjappa er bare helt fantastisk. Anbefaler virkelig en tur innom om man er i Tromsø :).

+3
Handlet Sub-C i desember og kundeservicen er helt rå! Svarer som regel på mail i løpet av 5 minutter. Vil tro at mange Rolex-kjøp fra TS ender hos Jørgensen for øyeblikket, virker som det er temmelig unison god feeling på alle som har dealet med dem.

Update: Jeg kan få den til 37000kr med frakt over natten innberegnet. De får inn nye den 24. januar. Må si jeg er veldig imponert over servicen og hvor raske de har vært i kommunikasjon!

Høres veldig interessant ut egentlig, så nå må jeg bare bestemme meg. Klart at budsjettet mitt blir sprengt, men en flunkende ny frister altså... En speedmaster nå (til budsjettet), eller gå 10k over for en sub. Ikke lett den altså, spesielt ikke nå som jeg har blitt "bitt av submariner basillen".

Vil fremdeles sterkt vurdere ett fint brukt eksemplar til under 30 000 om det skulle dukke opp før den 24.