Tror folk du har fake klokke?

Medlem
24. mai 2011
Sted
Bergensområdet
Satt her i havet med en kollega som hadde jobbet lenge nok(20 år) i firmaet til at han hadde fått Rolexklokken sin.
(116610) Ved siden av satt det en del jyplinger som begynte å flire for at "gubben hadde fake Rolex". Han bare flirte tilbake, men fortalte at det var vanligere at folk trodde han hadde fake klokke, enn det motsatte.
Flere med slike erfaringer?

Irriterende! Blir litt dumt å forsvare seg selv også, i fare for å virke cocky.
Heldigvis trenger vi ikke anerkjennelse for klokkene våre. Har det så godt inni meg når jeg vet hva som sitter på hånden :p

Dersom folk tror at jeg bærer en falsk klokke, så får de bare gjøre det. Det plager meg ikke nevneverdig :)

Det er så mye penger i dette landet at jeg tror de fleste har ekte vare.

Kanskje man kan se det på vedkommende om han/hun bærer ekte/uekte klokker?

Satt her i havet med en kollega som hadde jobbet lenge nok(20 år) i firmaet til at han hadde fått Rolexklokken sin.
(116610) Ved siden av satt det en del jyplinger som begynte å flire for at "gubben hadde fake Rolex". Han bare flirte tilbake, men fortalte at det var vanligere at folk trodde han hadde fake klokke, enn det motsatte.
Flere med slike erfaringer?

Folk sier nå så mye rart, hvist du vil vite hva de virkerlig tror, er det bare å parere med "skal vi bytte?"

Derfor sier jeg alltid med en gang jeg hilser på folk: "Ja den er ekte!" :D

Det som er så greit med å ha en klokke ingen har hørt om. Og du skal ikke langt ut i horologie-faunaen.. Still opp med en Girard-Perregaux, en Blancpain, så slipper du dette problemet. De som kjenner klokkene igjen vil aldri mistenke deg for å ha falsk, og de som ikkje kjenner dem igjen - de ser bare en klokke. Tipper til og med klokker fra JLC og IWC er ukjente for folk flest.

Er vel bare å replisere "Vel, om en fake koster like mye som en grei bruktbil, så..." ;)

Er vel bare å replisere "Vel, om en fake koster like mye som en grei bruktbil, så..." ;)

bleh.. når du sier det på den måten får det bare klokka til å virke billig. Eller bruktbilen til å virke ufattelig dyr. Tenk det, for hundre tusen får den en helt vill klokke, men en helt ordinær bil.

Derfor sier jeg alltid med en gang jeg hilser på folk: "Ja den er ekte!" :D

Hehe. Minner meg på et legendarisk sitat fra en av hjembygdas hotteste babes i hine hårde dage i det en kompis av meg har fått blusen av... (og uten noen kommentar i forkant) "ja de er ekte altså" :D:D:D

Hehe. Minner meg på et legendarisk sitat fra en av hjembygdas hotteste babes i hine hårde dage i det en kompis av meg har fått blusen av... (og uten noen kommentar i forkant) "ja de er ekte altså" :D:D:D

Jeg tror jeg avstår fra å forklare nærmere hvorfor jeg sier det samme... :D

Er vel de store zirkonene du har i øreflippene du sikter til, mikkemus23? =P

Får egentlig lite kommentarer på klokkene mine. Men har vært spurt om de er ekte eller falske.

Dersom folk tror du har fake klokke, kjenner de deg bare ikke godt nok. Ingen grunn til å svare på et direkte spørsmål i den retning heller, bare å skifte tema spør du meg.

Dersom folk tror du har fake klokke, kjenner de deg bare ikke godt nok. Ingen grunn til å svare på et direkte spørsmål i den retning heller, bare å skifte tema spør du meg.

Jeg får ofte spørsmål om solbrillene mine er falske. Har en liten samling med penere shades.. Er vel uvanlig å bruke mye penger på solbriller når du kan få dem til 19.50 på nærmeste dagligvare...

Jeg bruker aldri å svare. Er uvesentlig hva de tror. Men jeg lar gjerne tvileren få fikle med brillene...

Jeg synes det er litt frekt når folk spør om klokken (eller hva det nå måtte være) er kopi-vare.

Jeg får ofte spørsmål om solbrillene mine er falske. Har en liten samling med penere shades.. Er vel uvanlig å bruke mye penger på solbriller når du kan få dem til 19.50 på nærmeste dagligvare...

Nei, det er vel ikke spesielt uvanlig å bruke noen kroner på solbriller, med mindre man er 14 år gammel og jente..? Jeg mener det samme gjelder for briller som for klokker; Dersom folk spør om sånt, kan de ikke deg kjenne deg spesielt godt.
Man går ikke med fake klokke, briller til 19,50, dress fra Dressmann med det velkjente norske snittet som gjør at du ser full ut uansett promille, fake Vuitton-bag (eller noen LVcanvas-bag for den saks skyld), fake ditt, fake datt, eller D&G-skjorte med stor logo på brystet. Det er en del ting som bare ikke er så stilig, uansett hvordan stil eller prinsipper man måtte ha.

Kan bare skrive under på den.
Må de spørre om den er falsk er sannsynligheten stor for at de ikke kjenner meg godt nok til å kvalifisere til et svar på det spørsmålet. ;)

Kan bare skrive under på den.
Må de spørre om den er falsk er sannsynligheten stor for at de ikke kjenner meg godt nok til å kvalifisere til et svar på det spørsmålet. ;)

Jepp, for vi som virkelig kjenner deg Kristian, vet at alt du bærer; det være seg fra sneakers, shades til klokker, bukser, skjorter, diamanter i navelen og på andre unevnelige steder, er FAKE!! Og det verste er at du er stolt av det ;) :D :D ;)