Tudor-tråden

@eidehelg

Ja, den er ingen smågutt :) det forteller jo litt om hvor mye diametermålet kan lyve. Ikke mange som hadde tippet 42mm på denne. Den bærer temmelig likt som en Big Pilot, har bare hatt 44 Pam og husker ikke helt hvordan det føltes. Men vil tro man kan sammenligne greit med 47mm Panerai ja.

Nå skal det sies at bildene gjør den litt mer "grotesk" enn den er i virkeligheten. Føles uforskammet god på armen til å se så "akward" ut :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Monster, kult monster. Vil gjerne teste denne en gang live, usikker på hvordan den faktisk er. Tror det er en klokke som må oppleves.
Takk. Ja, den er et Monster. Og ja, den må definitivt prøves og oppleves. Ikke en klokke jeg hadde turt å gamble på å kjøpe uprøvd. Men etter å ha prøvd den et par ganger og stadig hatt mer og mer lyst på den klinket jeg til. Jeg elsker at den er så utenom alt annet. Og den bærer veldig godt faktisk, selv om det ikke ser sånn ut på bilder.
 
tudor-black-bay-pro-tidssonen-7-1.jpg


Det begynner å bli en stund siden jeg har skrevet en dypere sak om en klokke, men etter den siste tidens fokus på Tudor passer det bra med en gjennomgang av Black Bay Pro :)

 
Noen som har fått noen estimat på ventetid for Pelagos 39mm hos Bjerke?

Fått høre i løpet av 2022, men tror der vil variere vilt. Ser mange rundt om i verden har fått, men virker ikke å ha ankommer her på berget ennå(?)
 
Så når de skriver "Forespeilet levering av din klokke i løpet av 12 til 24mnd +/-. Leveringstiden du blir informert om nå kan endre seg grunnet at Tudors leveranser er veldig dynamiske."

Er det pga jeg er langt bak i kø eller pga de vil sikre seg, men egentlig vet at den kommer før? Høres jo mer ut som jeg kan forvente noe i Q2-Q3 2023...
 
Takker. Sendte lenka til Velo Galvanisk anlegg i Trondheim. Det kom på 3400kr.
Foreløpig er jeg veldig fornøyd, men er litt spent på hvordan det vil se ut om noen mnd/år, og da tenker jeg ikke på patina men slitasje. Det er en liten forskjell i farge ift klokka, selv om klokka har fått en runde med sølv vask. Lenka er bitte litt lysere. Kanskje ikke noe rart siden den er splitter ny og sølv er metall som "lever". : ) Regner med det jevner seg ut ganske fort.
 
Takker. Sendte lenka til Velo Galvanisk anlegg i Trondheim. Det kom på 3400kr.
Foreløpig er jeg veldig fornøyd, men er litt spent på hvordan det vil se ut om noen mnd/år, og da tenker jeg ikke på patina men slitasje. Det er en liten forskjell i farge ift klokka, selv om klokka har fått en runde med sølv vask. Lenka er bitte litt lysere. Kanskje ikke noe rart siden den er splitter ny og sølv er metall som "lever". : ) Regner med det jevner seg ut ganske fort.

Spennende prosjekt. Slitasjen på sølvet blir jo det store usikkerhetsmomentet ja. Håper du fortsetter å poste bilder.