Tudor-tråden

Husk Tudortorsdag i morgen!
DSC_6773-01.jpeg
 
Noen som har Black bay 36 og håndledd på 18,5 eller mer? Wristshots og eller erfaringer? Jeg kjenner suget men har ikke fått prøvd denne:)
 
Noen som har Black bay 36 og håndledd på 18,5 eller mer? Wristshots og eller erfaringer? Jeg kjenner suget men har ikke fått prøvd denne:)
Jeg prøvde en BB36 på Bjerke i forrige uke. Riktignok med skinnreim, men syntes uansett den ble fryktelig liten, og det med pikespeiderhåndledd på rundt 17,5 cm. Skal sies at jeg stort sett bruker ur på mellom 39 og 44 mm, men den var mindre enn jeg hadde trodd. Mulig den bærer større på lenke, og mulig det blir en vanesak, men jeg kommer nok til å holde meg på +/-40mm. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Noen som har Black bay 36 og håndledd på 18,5 eller mer? Wristshots og eller erfaringer? Jeg kjenner suget men har ikke fått prøvd denne:)

Enig med fortaleren her.

Vurderer faktisk å kjøpe en til madammen, hun har virkelig pikehåndledd - og BB36 så på ingen måte stor ut på henne....

Prøvde selvfølgelig BB36 selv, og den så helt latterlig ut på mine håndledd som for øvrig ikke er spesielt kraftige :eek:

IMG_2341.JPG


Men klokken er ellers meget flott!
 
Takk for svar @frj og @Consigliere . Når jeg leser rundt på nett så sier noen at den bærer stort og noen sier den bærer smått. Faktisk ingen sålangt som sier den bærer 36:) klokken er nydelig, en hippere Explorer på mange måter. Og jeg er lysten på å gå ned i størrelse på klokkene men innser at denne bør prøves før kjøp.
 
Takk for svar @frj og @Consigliere . Når jeg leser rundt på nett så sier noen at den bærer stort og noen sier den bærer smått. Faktisk ingen sålangt som sier den bærer 36:) klokken er nydelig, en hippere Explorer på mange måter. Og jeg er lysten på å gå ned i størrelse på klokkene men innser at denne bør prøves før kjøp.

Synes den bærer omtrent som en 34/35mm Seamaster fra 60-tallet. De har jeg hatt flere av, og var mer komfortabel med størrelsen på de, enn på BB36...Virker i alle fall MYE mindre enn 36mm Explorer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando og Preacher
Takk for svar @frj og @Consigliere . Når jeg leser rundt på nett så sier noen at den bærer stort og noen sier den bærer smått. Faktisk ingen sålangt som sier den bærer 36:) klokken er nydelig, en hippere Explorer på mange måter. Og jeg er lysten på å gå ned i størrelse på klokkene men innser at denne bør prøves før kjøp.

Hadde vært morsomt å vite om noen har sammenlignet denne (størrelse/bærekomfort) mot Datejust 1601/3. Som jo også er 36mm.
 
Føler min sitter ganske perfekt, har vel ca. 180 mm i omkrets på håndleddet. Men er man vant til å bære en AP ROO eller en klokke på 47mm, blir det sikkert litt smått. En vanesak spør du meg. BB36 er svært lekker og nett.

@maretranquillitatis klokken bærer veldig likt min 1601.
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Mr Davis