Urmaker Bjerke

Hovedpoenget

Ja... Det har jo ingen hensikt å operere med eviglange ventelister, så der må Bjerke fortsette å sette cutten et sted i dag. Likevel skjønner jeg ikke hva som er så vanskelig med å gi personer på venteliste et kønummer som oppdateres kontinuerlig. Det bør man kunne forvente når man betaler inn tusenlapper i depositum. Det ser jo ut til å fungere på en utmerket måte for Audi, Mercedes osv vedrørende elbil. Der har jo ventetiden også vært veldig lang.

Er av den oppfatning at åpenhet og forutsigbarhet; et mer profesjonelt opplegg er veien å gå.

Bjerke estimerer (ganske så nøyaktig) når du kan forvente å få ditt ur. At du per nå er nr 15 i køen, men at du om én måneder er nr 17 pga et par VIP-kunder (eller folk med bedre kundeforhold enn deg) som har kommet inn på listen gir vel dessverre ikke særlig mening når det opprinnelige tidsestimatet for levering av ditt ur fortsatt består..

Synes personlig det er bedre å forholde meg til et gitt tidspunkt for levering enn å vite at nå er det xx antall foran meg i køen :)

Jeg klarer fortsatt ikke forstå hvorfor folk gidder stå på venteliste for masseproduserte produkter. Patek, ok, men Rolex?!

(jeg hoppa nylig av ventelista for Daytona hos Bjerke, tror ikke jeg var uendelig langt fra å være først i køen )

oooooooh no......!!!! Hilsen en som ikke engang er verdig å komme på listen og kunne drept for å få en ståldaytona til godt over veil, men fortsatt under dagens markedspris :)

Bjerke estimerer (ganske så nøyaktig) når du kan forvente å få ditt ur. At du per nå er nr 15 i køen, men at du om én måneder er nr 17 pga et par VIP-kunder (eller folk med bedre kundeforhold enn deg) som har kommet inn på listen gir vel dessverre ikke særlig mening når det opprinnelige tidsestimatet for levering av ditt ur fortsatt består..

Synes personlig det er bedre å forholde meg til et gitt tidspunkt for levering enn å vite at nå er det xx antall foran meg i køen :)
Du har kanskje et poeng der :) Du setter i så fall fingeren på noe som evt. bidrar til å skape litt kødd: VIP-privilegier eller at «hvis du kjøper 20 gullklokker får du får snike i køen på en stålrolex». Tenker at de fleste aksepterer sin plass i køen så lenge man blir behandlet Firm, Frank and Friendly.

Kanskje Bjerke burde ha ett Rolex-slipp i året, så kunne folk overnattet utenfor butikken noen dager/uker i forveien:D Det kunne blitt god stemning:mrgreen:

Redigert:
At dere gidder dette Rolex-hysteriet! Det finnes jo så mye annet fint å få kjøpt uten ventelister.
Ser ikke helt problemet.Jeg lever fint med å vente noen måneder for å få den klokken jeg vil ha i stedet for å kjøpe noe jeg har mindre lyst på umiddelbart. Det har vel ikke med hysteri å gjøre det?

Les deg opp og kjøp vintage Rolex, går utenpå nymotens "Invistor hysteri" - krever dog mere kunnskap enn bare å ha penger på konto. Like gode til hverdagsbruk, penere og ikke så sterilt.
Helt enig, @Tom Henriksen det er noe helt annet. Kjenner bare jeg blir litt lei alt maset om ventelister, invistor-historier osv...

Jeg og The Lady of the House tok en tur innom Urmaker Bjerke for noen uker siden. Vi hadde en hyggelig samtale med Jan Gunnar som tok hånd om oss, og hun prøvde en del klokker og i tilegg til hans veiledning kom hun fram til hva hun ville ha. Så da var valget enkelt, vi kjøpe/bestille en Patek Philippe Nautilus 7118/1A-001. "A happy wife is a happy life"

Jeg må også si takk til Eivind alias @Edzilla CMGR for hans råd og veiledning i denne prosessen, med "at the end of the day" det er hennes beslutning.

Vis vedlegg 179323

Har du noen wristshots av denne? Madammen lukter på samme klokke.