I dag fikk jeg endelig gjort ferdig klokken. Jeg ble jo egentlig ferdig med den ca. kl. 16 på søndag, men plutselig så jeg at den ene viseren var falt av. Etter mye banning, sverting og roting ble jeg nesten ferdig med den før jeg ble jaget på dør av Entropy og Greg. Det meste var på plass, bortsett fra en av de to skruene som holder verket på plass i kassen.
Jeg brukte en times tid i dag før jeg forsto at problemet var at ringen rundt verket satt for høyt. Når jeg fikk presset ned den, tok det bare noen minutter før klokken var ferdig.
Den medfølgende reimen er ikke spesielt pen, så jeg forsøkte først med en i nylon fra GasGasBones:
Jeg er stor fan av reimene fra GGB, og de er muligens verdens mest behagelige reimer, men akkurat til denne klokken ble det visuelt feil, så jeg byttet over til en ammoreim fra Red12:
Den passet veldig bra, så det får bli denne komboen i noen dager for å se hvordan (og om) klokken går.
Har merket at det ligger igjen noen støvkorn på skiven, og noen fingermerker på innsiden av glasset. Litt irriterende, men samtidig er det et fint incentiv til å skru fra hverandre klokken igjen.
Tusen takk for en hyggelig og lærerik helg,
@Greg,
@Entropy,
@crown guard,
@Solli,
@Yallaboy,
@Minuteman,
@petterhg og
@Morten junior.