Urmakerkurs - grunnkurs juni 2013

Dette blir nok helt knall, gleder meg som det "lille barnet" jeg er.

En stor takk til Greg og Entropy for at de har gjort dette mulig. :)

Vel, det har vært moderat respons på dette kurset, slik at vi nok ikke kan love noe med det første, da må vi få litt flere henvendelser av denne typen i hvert fall :)

Det passet dessverre ikke denne gangen. Jeg vil gjøre mitt ytterste for å få det hvis det blirbflere kurs. :)

En oppdatering igjen gitt... Adresse til kurslokale.

Det er bare å se her hvis du er usikker på hvor du skal møte. Jeg foreslår at vi møtes i resepsjonen kvart på ti lørdag førstkommende. Ta forresten med det du måtte ha av ur. Det er ingen som helst unnskyldning til ikke å ha litt tafsing en gang iblant imellom slagene. Vi kan vel også benytte oss av hotellets safe hvis det er noen som ikke har anledning til å ta med seg urene hjem før vi går til en bedre middag lørdag kveld. Vi er veldig spente om dette blir et kurs dere vil ha nytte samt glede av. Det tror jeg at det blir. Husk godt humør, dette medbringes av den enkelte. Resten tar vi oss av. Så det så.

Vedrørende parkering. Jeg er usikker på om det er plasser som disponeres av hotellet, men disse vil i så tilfelle helt sikkert koste noe, så jeg anbefaler de som kjører å parkere et stykke unna og heller gå/kollektivt siste stykket. Er vanskelig å tenke seg noe mer sentral beliggenhet enn dette her kjære klokkevenner.

Jeg satser på å ta toget inn, det skal ifølge NSB's tabeller være i Oslo 09:48. Det skal være 2 minutters gange til hotellet, dersom alt er i rute er jeg i resepsjonen 09:50. ;)

Jeg satser på å ta toget inn, det skal ifølge NSB's tabeller være i Oslo 09:48. Det skal være 2 minutters gange til hotellet, dersom alt er i rute er jeg i resepsjonen 09:50. ;)

Dette er helt greit. Er derfor vi møtes et kvarter før, slik at det er et lite slingringsmonn. Programmet er satt, slik at det er ingen som bør føle seg snytt om vi begynner ti eller kvart over for den sags skyld, men greit å operere med konkrete tidspunkt tenkte Entropy og jeg.

NSB har da funnet ut at første helgen i skoleferien er en flott tid å stenge hele Dovrebanen på. :(:confused: Har ikke bestemt meg for om jeg går for buss-for-tog, eller det litt mer fristende min-egen-bil-for-tog. ;) Satser uansett på å være der 09.45 og tar med meg en Pelicase med de 4 mest tafsbare klokkene, samt én tafsbar klokke på armen.

Gleder meg!
Har drevet med nedtelling siste måneden(e).
Blir gøy å vise frem litt klokker. Har jo også gått til anskaffelse av noen "prosjekter" for fremtiden. Litt moro skal man ha!

Vi sees!

:cool:

Betydelig bedre lys i år enn i fjor:)
9C109080-176E-4DF3-BBFD-AB00E8617CB1-1202-000001395856B8F8.jpg

Vi gleder oss til i morgen.

En spennende dag med læring er forbi. Det har vært morro og lærerikt å holde kurs, og for ikke snakke om sosialt. Jeg tør å påstå at dette muligens er den ypperste formen for GTG, og det er utrolig fascinerende å observere andres ur-glede når de gjennom praktiske erfaringer virkelig forstår hvordan ting fungerer.
Jeg håper virkelig folk har kost seg så mye, som jeg har oppfattet det som, idag.
Vi var gjennom mye idag, og innom alle de komiske situasjonene som ifjor, spjong, fankern, oops og oi har vi fått med oss, og det er fortsatt komisk å se unge og eldre ligge langstrakte på jakt etter den minste delen.
Rekorden idag var vel da en av deltagerne fant en svært liten fjær, hele tre ganger. Det er virkelig en stor prestasjon!

Noen besøk i skammekroken ble det også:)
18D76F80-F99A-4EC2-BA87-8A4D327B698D-2178-0000023C7949874D.jpg

Nå er det straks en hyggelig middag. Det gleder jeg meg til, for ikke minst å snakke om morgendagen:)

God helg!