Vacheron Constantin-tråden

63A32D1D-072E-4EDD-B4D3-06FD52689079.jpeg
287EBD8C-B51B-43D9-8A8F-9101E2341B74.jpeg

Hei. Er ikke så ofte innom her, men forsøker meg på å spørre om noen servicetips.

Har en 2006-modell 47040 med svart skive kjøpt relativt nyservet i 2017. Har i det siste tenkt at det er på tide med service - og jammen har ikke klokken nå stoppet. Jeg kan trekke den opp igjen og da går den helt fint til den stopper igjen. Gjetter det kan være et issue med gangreserven?

Hvordan bør jeg gå frem for å få fikset dette? Vil Bjerke ta jobben med å sende den til Sveits, eller må (eller bør?) jeg kontakte VC selv? Klokken er kjøpt i utlandet.

Noen som har noen formening om hva dette kan koste? Alminnelig service koster vel minst 10k og om det skal repareres noe i tillegg (nye deler?), så er det vel kanskje bare å stålsette seg.

Setter pris på tips og vink.

Har en inne nå via. Bjerke. 18 ukers leveringstid og komplett service koster hakket over 18 000.

Da er man på liste for en Overseas 4500 blå tavle :)

Finns det noen med en slik herinne som man kan få prøve? Så man vet om det er en modell som passer :)

Noen andre som fikk mail fra Bjerke om at de ikke lenger kan levere 4500v med blå skive? Stått på liste lenge med betalt depositum:cry:
Samme her. Men en Chrono. Sendte en Mail til VC med lovnad om raskt svar. Det har enda ikke kommet, sånn 4 mnd etterpå. Livet har gått videre:)

Samme her. Men en Chrono. Sendte en Mail til VC med lovnad om raskt svar. Det har enda ikke kommet, sånn 4 mnd etterpå. Livet har gått videre:)

Blå skive er (såvidt meg bekjent) blitt boutiqe versjon, kun VC selv som skal selge de fremover.

Angrer litt på at jeg ikke sendte en mail til VC da jeg fikk beskjeden.

En tanke som dog slår meg er om VC bommet helt med tidspunktet (og strategien) for da de gjorde en del modeller boutique only. Ser man på prisene på C24, var det helt på peak, og det er ikke så lenge siden man kunne få disse på dagen. Normaliserer situasjonen seg vil jeg nok vurdere den på nytt, men fikk en bismak fra måten de håndterte hele prosessen på.

• Liker
Reaksjoner: KentOve
Angrer litt på at jeg ikke sendte en mail til VC da jeg fikk beskjeden.

En tanke som dog slår meg er om VC bommet helt med tidspunktet (og strategien) for da de gjorde en del modeller boutique only. Ser man på prisene på C24, var det helt på peak, og det er ikke så lenge siden man kunne få disse på dagen. Normaliserer situasjonen seg vil jeg nok vurdere den på nytt, men fikk en bismak fra måten de håndterte hele prosessen på.

Sommer 2021 var chrono blå lagervare hos Bjerke i Oslo mener jeg å huske ... mulig VC går på en utfordring her ja. Kikket selv tidligere i år på en VC i høy klasse, men ekstremt prishopp + boutique only så dropper jeg den.

Sommer 2021 var chrono blå lagervare hos Bjerke i Oslo mener jeg å huske ... mulig VC går på en utfordring her ja. Kikket selv tidligere i år på en VC i høy klasse, men ekstremt prishopp + boutique only så dropper jeg den.
Finner overseas med sølvskive fra 2019 under nypris på Chrono nå, har gått rimelig fort ned igjen (selv om ikke den har vært den som har gått mest).

Jeg forespurte AD om muligheten for en dual-time med sølvskive for noen måneder siden og fikk beskjed om at alt av Overseas var helt umulig. Til nød en helgull tourbillon kunne skaffes. Kanskje det er på tide å forhøre seg på nytt snart.

• Liker
Reaksjoner: Dr.Yes og Andyman
Jeg forespurte AD om muligheten for en dual-time med sølvskive for noen måneder siden og fikk beskjed om at alt av Overseas var helt umulig. Til nød en helgull tourbillon kunne skaffes. Kanskje det er på tide å forhøre seg på nytt snart.
Med Chrono24 som referanse, igjen, kan jeg ikke forstå at det skal være umulig.... Ligger flere under nypris ute, bare ett / to år gamle.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Vis vedlegg 306197
Nytt tilskudd til en sportstung klokkeboks Hva syns dere om VC56 serien?
Gratulerer! Veldig flotte ur og «good value for money». ValFleurier produser urverk, men finishiert og regulert av VC. Jeg liker at de ligger litt midt imellom et dressur og et sportsur. Har selv et VC56 «Day-date» i stål som jeg er veldig glad i.