Velge en "entry level" chronograph

Sparer litt til, ja. :)

Tro meg, jeg havner fort i den fella. Kikket på en Black Bay Chrono Panda på Finn i går. ;)

Men jeg klarer å holde meg foreløpig. ;)

Ja, Yema var flott. Ikke overbegeistret for lenken, men…

Men den kommer med brun rallyrem også. Billigere. :)
Untitled-2_1200x.png

men mineralglass, og bare 39mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Din 19cm stora handled klarar säkerligen denna Stratton i 44mm utan problem. Påminner mig om Bulova Surfboard som kanske är lite liten ifht din preferens.
Screenshot_20220917-144703_Chrome.jpg

Screenshot_20220917-144809_Chrome.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ og Dazed
Autodromo driver utelukkende med motorinspirerte klokker. Jeg har ikke like mye sansen for alle, men denne limited editionutgaven var ganske snasen.

Autodromo.jpg


Koster litt mer enn billig men liker man racerkjører man aldri har hørt om, og ganske store mecha quartzkronografer er det sikkert innafor. Ellers har Gearpatrol en oversikt over de beste mecha quartzene her: https://www.gearpatrol.com/watches/a223483/meca-quartz-watch/

Skulle du falle på at militærinspirerte kronografer også er noe har jeg fortsatt denne annonsen ute:


Du finner også en affære som heter Breed, den er i samme gate som Autodromo, men mer "vintage" og monokrom, på salg til 114 USD her på Jomashop:



Lykke til.
LarsB
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Autodromo driver utelukkende med motorinspirerte klokker. Jeg har ikke like mye sansen for alle, men denne limited editionutgaven var ganske snasen.

Vis vedlegg 305948

Koster litt mer enn billig men liker man racerkjører man aldri har hørt om, og ganske store mecha quartzkronografer er det sikkert innafor. Ellers har Gearpatrol en oversikt over de beste mecha quartzene her: https://www.gearpatrol.com/watches/a223483/meca-quartz-watch/

Skulle du falle på at militærinspirerte kronografer også er noe har jeg fortsatt denne annonsen ute:


Du finner også en affære som heter Breed, den er i samme gate som Autodromo, men mer "intage" og monokrom, på salg til 114 USD her på Jomashop:



Lykke til.
LarsB

Takk. Ser lovende ut. Skal kikke?

Ts.no-Larsb? :) Hei!
 
Hva med en hamilton intramatic?

Vis vedlegg 305946
Vis vedlegg 305947
Størrelse er btw misvisende. Vi har samme strl på håndledd og her bæres 38-42mm daglig
Gillar denna versionen chronograph H bättre än den första "vanliga" de gjorde. Har frågat Hamilton om de inte ska använda deras matta gröna urtavla även för H men de har tyvärr tydligen inga sådana planer men jag hoppas fortfarande.
 
Hvis det er et poeng for deg at klokken skal ha mekanisk urverk så kan du se etter en med ST 19 urverk. Dette urverket er manuelt og brukes av en rekke microbrand, så vidt jeg har forstått er vel også kvaliteten helt grei og faktisk ganske hyggelig å se på gjennom baklokket ;)

Har selv en Hemel Airfoil 42mm. Ser at prisen nå ligger på $499 (+mva) på disse.
Vis vedlegg 305001
Vis vedlegg 305002

På nettet finner du sikkert også Panda utgaver med samme urverk.

Hemel har i hvert fall tidligere hatt en med lume på hele skiven.

Vis vedlegg 305004

https://wornandwound.com/introducing-the-hemel-airfoil/

https://www.hemelwatches.com/

Edit: Skulle jeg kjøpt en "rimelig" panda i dag så tror jeg det hadde blitt en Tissot PRX Chronograph, men da nærmer man seg 20K.

Vis vedlegg 305005

Se også denne fortreffelige omtalen ;)
https://www.tidssonen.no/tissot-lanserer-nye-prx-modeller/
Bang for the buck så holder jeg på Tissot PRX. I denne prisklassen og segmentet er det ofte store varriasjoner i finish og kvalitet har jeg erfart. Merker som Tissot og Seiko nevnt her leverer mye kvalitet for pengene må jeg si, samt et lekkert design.

Flere av såkalte micro brands har jo en utfordring i å levere kvalitet i dette prisnivået, da de og skal tjene penger. Mer etablerte merker kan fortsatt evne å levere kvalitet pga kvanta og egne produksjon etc, som de mindre ikke klarer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban, Trifide og Dazed
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Jeg har ingen personlig erfaring med klokkene, men syns at Nezumi ser veldig kult ut. Og bør kunne treffe beskrivelsen av hva du ønsker ganske godt (men kanskje ikke heeelt perfekt) :)

Riktignok 40 mm, men jeg syns ikke du skal stole blindt på magefølelsen her om hva som er for lite/for stort. Det avhenger veldig av den aktuelle klokken.

VQ2-Voiture-product-1.jpg





Er veldig godt fornøyd med min og kan anbefales. Var dessverre utsolgt for medfølgende lenke så har kjøpt til en i ettertid.
IMG_20220930_111239.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed og Jon Henrik
Denne er pen, utsolgt for øyeblikket men kommer sikkert en ny versjon:

1664779620187.png



Review:
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie og Dazed
Denne er pen, utsolgt for øyeblikket men kommer sikkert en ny versjon:

Vis vedlegg 307118


Review:


Det ligger en blå Lorier Gemini på finn akkurat nå. Vet ikke pris er ok eller ikke, men her er den i alle fall:

LarsB
 
Preorder hos Forzo, nå med mekanisk verk....

Har hørt litt ymse om Seagull-urverket, men det er kanskje grunnløse bekymringer?


WBG-Cream-Mechanical-Drive-King-Warrington.jpg