Verdens første...|

Medlem
14. nov. 2009
Innlegg
499
Enigheten er ikke total selvfølgelig. I likhet med mange andre "først" og "best"-påstander i klokkeverdenen er det flere om beinet. Denne klokken, som etter mitt syn VAR først, kommer i midlertid fra en produsent om ikke bruker dette poenget i sin markedsføring - i motsetning til enkelte andre.

Den kom i en beskjeden konvolutt:
Tv5xqXe.jpg
av støt.

Noe som gjorde meg litt bekymret. Disse urene er ikke kjent for å tåle alt for mye støt. Heldigvis var det bobleplast inne i bildet:
G6dKtJX.jpg


Faktisk flere lag:
CvxEroqh.jpg


Og inne i bobleplasten var det:

E
N

N
Y
D
E
L
I
G

V
N
T
A
G
E

Seiko 6139-6017:
2FFht8Th.jpg

Verdens første automatiske kronograf!
Vel, som nevnt, ikke alle er enige. Men hvis du vil, kan du lese en grundig oppsummering her. (Hva er vel en unboxing uten mulighet for faktapåfyll? Må jo tilby noe annet npr selve boksen mangler. ;) )

Wristshot:
G8dY9Odh.jpg

Den bygger ikke mye til å være en autochrono!

Nydelig lysspill i skiven:
st7k85ch.jpg
Bildene er dessverre tatt i kveld i veldig dårlig innelys. Men ta mitt ord for det: Skiven er vakker! Et nydelig lite stykke klokkehistorie. Nå er jeg strengt tatt ikke helt sikker på om det er et 6139A eller 6139B-verk i denne, men det blir flisespikkeri i den store sammenhengen. Tusen takk til goodguy @Bluebear
 
Redigert av en moderator:
Selv om det kan diskuteres, er jo dette likevel et ur med historie, og det i seg selv er jo fett! Gratulerer med et ur som er litt mer enn bare et ur!
 
Takker for alle positive tilbakemeldinger. Å justere lenken var en liten tålmodighetsprøve, kan være den hadde hatt godt av litt ultralydrens, om jeg ender opp med å kjøpe det. Den tar seg også uforskammet godt ut på oransje NATO som gir god kontrast til skiven. Men litt sommerlig kanskje, når skjorten skal på på mandagen?
OqYeHIGh.jpg