Victorinox Inox

Medlem
20. okt. 2010
Sted
Asker
Victorinox Swiss Army INOX

Nye Victorinox Swiss Army INOX - med silikon "støtfanger" til å ta av og på
http://www.watch-insider.com/news/victorinox-swiss-army-celebrates-its-130th-anniversary-with-inox/

77283c52aafe4d1c47f9ef12244f1670.jpg
e285f8e877c9c094ccf528926e0cc5cc.jpg

Syns det er et artig konsept, og klokken tåler masse juling.

Her snakker vi en skikkelig beater – G-Shock med analog tidsvisning.

DSC01813.jpg

DSC01815.jpg

Kommer sannsynligvis til å skrive litt mer om denne modellen + testet den litt skikkelig i oktober. Publiseres her på TS :)

Mulig jeg er et lett påvirkelig reklameoffer, men jeg merket en økning i dopaminnivået når jeg så denne klokka på butikken i dag. Hadde ikke trodd jeg skulle få lyst på en quartz klokke noen gang igjen men det virker jo fornuftig i denne sammenhengen. Hva er folkets mening her ? 4790,- for en klokke som tåler mer enn en G- shock og som har en meget pen finish. Bør jeg kjøpe eller vente til det går over?

Smaken er som alltid som baken.

Stol på din egen magefølelse.
Hvis dette er en klokke du vil være stolt av å ta bilde på hånden din og vise på dagens bilde så slå til.
Det er en vakker unboxing av den her på sonen og den ser jo så absolutt flott ut. :D

Lykke til med valget, hva det enn blir.

Mulig jeg er et lett påvirkelig reklameoffer, men jeg merket en økning i dopaminnivået når jeg så denne klokka på butikken i dag. Hadde ikke trodd jeg skulle få lyst på en quartz klokke noen gang igjen men det virker jo fornuftig i denne sammenhengen. Hva er folkets mening her ? 4790,- for en klokke som tåler mer enn en G- shock og som har en meget pen finish. Bør jeg kjøpe eller vente til det går over?

Slo sammen tråder da det eksisterte en tråd om denne fra før :)

Jeg har denne til testing akkurat nå, men kan røpe såpass at jeg har blitt mer og mer positiv etterhvert som jeg har lært mer om selve konstruksjonen og utviklingsprosessen. Det fremstår ganske enkelt som et svært flott og godt gjennomtenkt produkt.

Til prisen syns jeg det er et veldig godt kjøp, og det virker nesten litt som om Victorinox bevisst har priset denne lavt for å få litt raskere fotfeste i urverdenen. Men det er naturligvis bare spekulasjon :)

Tøff klokke.

Hadde en Divemaster 500 fra Victorinox for noen år siden, også den i quartz. Likte den den godt meget solid, ser ut som kassa på denne har noe av den samme formen, men uten dykker bezel.

Høres ut som dette er en klokke for du får mye for pengene.

En annen smart kommentar under artikkelen...
"...It’s Swiss, but it always intrigues me, the Swiss Army produces heaps of products, but has never been in a war."

Huff, på det samme måte kunne man si at Mongolia har vært i krig Laaaaannnngt tid før USA og til og med "eiet" helle Asia til grensen av Europa: Hvorfor Mongolia lager ikke de tøffeste klokker? :rolleyes:

Nei, for min del er jeg positiv på klokken der: De siste militær modeller er kvarts alle sammen. Det tåler mer egentlig.
Victorinox har lagt produkter for de Sveitsisk styrker i mange år nå og er kjent for sin god gjennomtenking før gjennomføring av ett produkt.
Og også at varemerket gir mye klokke for pengene: Den Dive-Master 500 med 2892-2 ETA vitner på dette.
Syns ikke at utseende er kopiert på GP og PP: W.Insider trenger en kaffe...
Kassen er veldig lignende til de tidligere dykker modeller Victorinøx har lagt bortsett ifra bezel´n: Ingen mystisk der.

Slo sammen tråder da det eksisterte en tråd om denne fra før :)

Jeg har denne til testing akkurat nå, men kan røpe såpass at jeg har blitt mer og mer positiv etterhvert som jeg har lært mer om selve konstruksjonen og utviklingsprosessen. Det fremstår ganske enkelt som et svært flott og godt gjennomtenkt produkt.

Til prisen syns jeg det er et veldig godt kjøp, og det virker nesten litt som om Victorinox bevisst har priset denne lavt for å få litt raskere fotfeste i urverdenen. Men det er naturligvis bare spekulasjon :)

Gleder meg til å lese hele testen!

Denne posten var en stor del av grunnen til at jeg dro til den lokale Urmakeren for å se på uret, og nå sitter den godt rundt håndleddet. :)

Noen som vet hvor man får tak i denne?
Enten i nærheten av Kristiansand?

Lurer også på forhandlere. Norske nettsider eller i Østfold/Oslo området?:)

Victorinox kan kjøpes i butikk (Egertorget) eller online hos David-Andersen som er autorisert forhandler og en av Tidssonens sponsorer: David-Andersen: Victorinox I.N.O.X..

Ellers finnes, som det alltid pleier, en komplett oversikt over autoriserte forhandlere på produsentens hjemmeside.

Takk for tips. Hvilke erfaringer har dere med Jomashop? Litt ymse på Google,men stort sett gode tilbakemeldinger på ebay. Mister vel også fabrikkgaranti sånn jeg skjønte det?

Har aldri oppfattet det sånn... Klokken kan byttes hos Jomashop hvis den har problem når du mottar den.
Men hvorfor burde den ha noe feil? Det er nok en solid sak vi snakker om.
Uansett er det alltid mulig å sende den senere til Viktorinox for reparasjon hvis du trenger: Klokken er billig og delene kan ikke bli dyrt heller...
Vi snakker om en "cheap beater" der: Ikke en Lang&Söhne;)

Jeg var innom urmaker i dag og prøvde Inoxen. Jeg må si jeg liker den godt. Veldig fin kasse og behagelig gummireim. Virker veldig solid. De hadde alle tre inne. Den grønne var ok, den blå var flott, men jeg likte best den sorte. Satt godt på håndleddet gjorde den også.

Todda