Vis oss din Rolex GMT

Tror du har valgt rett. :) Her er begge.

10369325_302899079877523_92204107_n.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth83 og Winthers
Takk for det, @Kremmerhuset.

Her er min p.t. GMT-favoritt. Denne er den klokka som varierer helt utrolig mye i ulikt lys. Det er som å ha 3-i-1 klokke bare rent designmessig … så bare der er 3 andre klokker eliminert.

10499256_456373217831595_1296371238_n.jpg
 
Redigert av en moderator:
16710

Postet denne i Dagens Klokke - men synes den i grunn hører hjemme i denne tråden også.

Ha en fin tirsdag, folkens.

 
Skikkelig velbrukt daily beater

Kunde (voksen herre og håndverker) innom i går, måtte bare dra GMT'n av armen han og forevige den, skikkelig beater, plexien helt nedslitt, brukt daglig siden ca. 1979 (eier husket ikke helt når han kjøpte den og synes det ikke var noe grunn til 'oppstyr' rundt klokken, allikevel meget positiv når jeg viste ærlig interesse).

 
Helligbrøde?

Det irriterte meg grønn at min 16750 hadde avvikende patina på skive og visere. Løsning? Serviceskive og visere fra Rolex.

Dette er kanskje det motsatte av WIS, men for meg var det en åpenbaring å hente klokken i dag og se skinnende hvite markører og visere, som i tillegg gløder i mørket.

Jeg tok vare på den originale skiven og visere, dersom jeg mot formodning skulle bli fristet til å selge denne en gang, men motivasjonen for å gjøre det jeg gjorde var å oppgradere en klokke jeg bruker mye, og som jeg ser på som en keeper (jada, det er blitt sagt før).

Hva synes folket? Har jeg tuklet med skaperverket, eller er det andre som hadde tenkt på samme måte?

Jobben ble forøvrig gjort hos Bjerke. De hadde best totalpris på jobben, og de var ferdige innenfor tiden de selv anslo ved forespørsel.

bilde_zpsd3d2ad60.jpg
 
Redigert:
Ikke dumt gjort sett ut i fra et brukssynspunkt. :)

Og - det viktige her er jo at du har tatt vare på viserne og skiven (ref. "Jeg tok vare på den originale skiven og visere"). Gikk Bjerke med på det altså? Trodde slike deler ble "konfiskert" - eller måtte du foreta et triks i Ludo her (les; ta skiven og viserne av selv før innlevering)?
 
Og - det viktige her er jo at du har tatt vare på viserne og skiven (ref. "Jeg tok vare på den originale skiven og visere"). Gikk Bjerke med på det altså? Trodde slike deler ble "konfiskert" - eller måtte du foreta et triks i Ludo her (les; ta skiven og viserne av selv før innlevering)?

Leste på TRF at man ikke får delene tilbake, men det var ikke noe problem i følge Bjerke, man måtte bare presiere det på forhånd. Lokal amerikansk regel?

Dersom jeg ikke hadde fått beholdt delene hadde jeg ikke gjort dette, så ble happy når jeg fikk positivt, svar.
 
Faktisk så står ikke din 16750 med service dial og -visere designmessig noe som helst tilbake i forhold til denne.

2e72a60088_md.jpg
 
Leste på TRF at man ikke får delene tilbake, men det var ikke noe problem i følge Bjerke, man måtte bare presiere det på forhånd. Lokal amerikansk regel?

Dersom jeg ikke hadde fått beholdt delene hadde jeg ikke gjort dette, så ble happy når jeg fikk positivt, svar.
@braza2013 Hva koster en slik oppgradering? Svar gjerne på PM hvis du syntes det blir for OT:)
 
Redigert av en moderator:
Det irriterte meg grønn at min 16750 hadde avvikende patina på skive og visere. Løsning? Serviceskive og visere fra Rolex.

Dette er kanskje det motsatte av WIS, men for meg var det en åpenbaring å hente klokken i dag og se skinnende hvite markører og visere, som i tillegg gløder i mørket.

Jeg tok vare på den originale skiven og visere, dersom jeg mot formodning skulle bli fristet til å selge denne en gang, men motivasjonen for å gjøre det jeg gjorde var å oppgradere en klokke jeg bruker mye, og som jeg ser på som en keeper (jada, det er blitt sagt før).

Hva synes folket? Har jeg tuklet med skaperverket, eller er det andre som hadde tenkt på samme måte?

Jobben ble forøvrig gjort hos Bjerke. De hadde best totalpris på jobben, og de var ferdige innenfor tiden de selv anslo ved forespørsel.

bilde_zpsd3d2ad60.jpg

Fadern gjorde det samme med sin "fat lady" tidligere i år. Han har ikke fått nye visere ennå, men skiven er ny. Han skal vel ta viserene også, da han så det var noe merkelig i forhold til min, hvor lume lyser godt i alle skiver og markører.
Slit an og kos deg med klokka! :)
 
GMT Master, og spesielt vintage pepsi, er sannsynligvis et av de urene jeg liker best i klokkeverdenen. Til nå har jeg vært i eie av en 16760, 16750 og 1675. Alle disse er solgt videre til fordel for annet ræl. Og grunnen? Jeg klarer aldri å se bort fra det fakta at for meg så er GMT-funksjonen fullstendig ubrukelig og fremstår som et forstyrrende element på urskiven. I begynnelsen av hvert eie klarer jeg å overse dette, men etterhvert som jeg blir mer vant blir jeg desto mer klar over denne misnøyen. Er det andre som har det slik?

PS. beklager off-topic. Blir bare så frustrert over meg selv når jeg ser alle disse deilige bildene.
 
Redigert:
Du må bare finne en med riktig farge og som er fadet nok, så overser du det :D
 
Redigert:
Vet ikke. Begynte med at jeg kjøpte noen klokker for et svangerskap siden - og sa den gang at Rolex var uinteressant. LOL. Nå vurderer jeg å kun ha R i samlingen *facepalm* - men et facepalm med selvironi. :)
 
Det irriterte meg grønn at min 16750 hadde avvikende patina på skive og visere. Løsning? Serviceskive og visere fra Rolex.

Dette er kanskje det motsatte av WIS, men for meg var det en åpenbaring å hente klokken i dag og se skinnende hvite markører og visere, som i tillegg gløder i mørket.

Jeg tok vare på den originale skiven og visere, dersom jeg mot formodning skulle bli fristet til å selge denne en gang, men motivasjonen for å gjøre det jeg gjorde var å oppgradere en klokke jeg bruker mye, og som jeg ser på som en keeper (jada, det er blitt sagt før).

Hva synes folket? Har jeg tuklet med skaperverket, eller er det andre som hadde tenkt på samme måte?

Jobben ble forøvrig gjort hos Bjerke. De hadde best totalpris på jobben, og de var ferdige innenfor tiden de selv anslo ved forespørsel.

bilde_zpsd3d2ad60.jpg



Kunne tenkt meg å gjøre det samme med Fat Ladyen min. Er imidlertid én ting som gjør at jeg nøler litt:

Er det helt sikkert at man kan sette på de gamle viserne og skiven igjen hvis man ønsker det? Eller kan man risikere at de ikke lar seg installere igjen?

EDIT: @MINUTE_REPEATER @Greg - dere herrer med kunnskap: Er det en reell fare for at originalviserne vil skades ved fjerning/ikke lar seg sette på igjen, eller er jeg i overkant engstelig?
 
Redigert av en moderator: