- Medlem
- 6. des. 2013
Og - det viktige her er jo at du har tatt vare på viserne og skiven (ref. "Jeg tok vare på den originale skiven og visere"). Gikk Bjerke med på det altså? Trodde slike deler ble "konfiskert" - eller måtte du foreta et triks i Ludo her (les; ta skiven og viserne av selv før innlevering)?
@braza2013 Hva koster en slik oppgradering? Svar gjerne på PM hvis du syntes det blir for OTLeste på TRF at man ikke får delene tilbake, men det var ikke noe problem i følge Bjerke, man måtte bare presiere det på forhånd. Lokal amerikansk regel?
Dersom jeg ikke hadde fått beholdt delene hadde jeg ikke gjort dette, så ble happy når jeg fikk positivt, svar.
@braza2013 Hva koster en slik oppgradering? Svar gjerne på PM hvis du syntes det blir for OT
Det irriterte meg grønn at min 16750 hadde avvikende patina på skive og visere. Løsning? Serviceskive og visere fra Rolex.
Dette er kanskje det motsatte av WIS, men for meg var det en åpenbaring å hente klokken i dag og se skinnende hvite markører og visere, som i tillegg gløder i mørket.
Jeg tok vare på den originale skiven og visere, dersom jeg mot formodning skulle bli fristet til å selge denne en gang, men motivasjonen for å gjøre det jeg gjorde var å oppgradere en klokke jeg bruker mye, og som jeg ser på som en keeper (jada, det er blitt sagt før).
Hva synes folket? Har jeg tuklet med skaperverket, eller er det andre som hadde tenkt på samme måte?
Jobben ble forøvrig gjort hos Bjerke. De hadde best totalpris på jobben, og de var ferdige innenfor tiden de selv anslo ved forespørsel.
Selv så elsker jeg GMT, så foreløpig ser deler av samlingen slik ut:
Det irriterte meg grønn at min 16750 hadde avvikende patina på skive og visere. Løsning? Serviceskive og visere fra Rolex.
Dette er kanskje det motsatte av WIS, men for meg var det en åpenbaring å hente klokken i dag og se skinnende hvite markører og visere, som i tillegg gløder i mørket.
Jeg tok vare på den originale skiven og visere, dersom jeg mot formodning skulle bli fristet til å selge denne en gang, men motivasjonen for å gjøre det jeg gjorde var å oppgradere en klokke jeg bruker mye, og som jeg ser på som en keeper (jada, det er blitt sagt før).
Hva synes folket? Har jeg tuklet med skaperverket, eller er det andre som hadde tenkt på samme måte?
Jobben ble forøvrig gjort hos Bjerke. De hadde best totalpris på jobben, og de var ferdige innenfor tiden de selv anslo ved forespørsel.