Vis oss din Seiko!

@Hopie @Oddemann
Om jeg får være ærlig, syns jeg remmene er litt lys mot det mørke i skive og bezel.
Men det er såklart smak og behag:)
"Gilt dial" på min MM300 gjør at desse lysebrune reimene med litt sort skjær i seg passer utmerket synes eg...
Smaken er som baken etc... (Heilt kanon at du er ærlig, digger de som sier det de mener uten å pakke det inn:))

Etter å ha brukt den litt på denne skinn Natoen har eg blitt OK nøgd med utseende på den og:)

 
"Gilt dial" på min MM300 gjør at desse lysebrune reimene med litt sort skjær i seg passer utmerket synes eg...
Smaken er som baken etc... (Heilt kanon at du er ærlig, digger de som sier det de mener uten å pakke det inn:))

Etter å ha brukt den litt på denne skinn Natoen har eg blitt OK nøgd med utseende på den og:)

Gagner aldri å gå rundt grøten :)
Den skinnatoen derimot, er en innertier på MMen din!
 
Hvor nøyaktige er deres MM300?:) Den gikk ca +13 sek i døgnet den første tiden, nå har jeg dog brukt den hver eneste dag siden jeg fikk den og den ligger nå på +21 sek på 7 dager.
 
Min går nokså jevnt +5/6 sekund til dagen med kronen opp over natt nå. Den gikk +8/9 de første ukene, men har altså sakket ned noen sekunder etter en og en halv måned med kontinuerlig bruk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann


Seiko Credor GBAY992 fra 1997, eneste chronometer fra Seiko på denne siden av 1980. Urverket satt sammen av Akira "God of Adjustment" Ohira, her er hva han fortalte til PuristSPro om når han bygget disse:

"Before GS, I was involved in assembling and adjustment for the Credor Chronometer, with 4S79 movement in 97, LE of 500 (note: to be precise, there was another special LE version of this caliber for one of the retailers, LE of 20, so the total number is 520...). I did it alone. Like 44KS caliber, I attached a weight ON the hair spring to eliminate the position error. It is not a well known method, and those street watchmakers who don't know well tend to think it is "dust" and take it away and ruin everything. I even picked the glue by calling Locktite telling the requirement and they brought a few samples. Even though I assembled and adjusted the watch, I am looking for it in the secondary market but I have never seen it..... Anyway, the idea of weight ON the hair spring was on SEIKO's in-house text book - the accumulation of the SEIKO know-how book. It works, but it was actually implemented only on 44KS and 4S79. By the way, GS does not use Breguet spring, but flat spring - this is based on the actual comparison data, believe or not."
 
En jeg jobber med hadde på seg denne søte lille seikoen idag :)
Rakk ikke å prate så mye med hun, men hun hadde fått den i bursdagsgave for mange år siden :)
Noen som vet noe om den? :) fikk lyst til å kjøpe en sånn til samboeren min :)

 
Hei, for å identifisere klokka bør du se på baksiden for å få serienummer og quartzkaliber. Jeg gjetter på 3E52 fra slutten av 80-tallet. De kan nok være meget vanskelige å finne.

Om hun kan ha automatic, så kan du se på SKX013 på 38mm eller SUG089 på 34mm.

PS - hviken klokke på bilde er riktig, og hviken går 3 min. feil? :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
SBBN013, SBDX011 (1000m diver) fikk seg en skikkelig test.De fungerte perfekt på 3,000m. :D

SBBN013
3284m sekund viser stoppet
5933m Glasset knuste
SBDX011
4299m sekund viser stoppet
4804m Glasset knuste
Sikkerhetsfaktor på 3 og 4 må jo sies å være innenfor :p
Seiko slutter aldri å overraske, og jeg kjenner at en MM er noe jeg må vurdere etter hvert :)
Takk som deler!
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Ali