Vis oss din Seiko!

Et bilde til av Sarb035 fra dagens båttur.
Si ifra når denne skal ut @Kohe321 ;)

Hehe, denne har fått fast plass i samlingen og skal ikke ut :)

Men, du kan jo alltid sende Higuchi en mail om du vil ha en selv. Det totalt beløpet kom på 3000kr inkludert frakt og moms, og til denne prisen er dette rett og slett latterlig mye klokke for pengene etter min mening.

Fornøyd med nøyaktigheten også, den har gått -2s på 24t fra i går.

Her er et bilde fra dagens båttur. Det viser ikke på mobilbildet, men skiven har en flott sunburst effekt som glinser i solen. Den er altså ikke helt blank, men har faktisk en fin børstet finish.

19432894772_d544540c94_h.jpg
 
Redigert:
Et bilde til av Sarb035 fra dagens båttur.


Hehe, denne har fått fast plass i samlingen og skal ikke ut :)

Men, du kan jo alltid sende Higuchi en mail om du vil ha en selv. Det totalt beløpet kom på 3000kr inkludert frakt og moms, og til denne prisen er dette rett og slett latterlig mye klokke for pengene etter min mening.

Fornøyd med nøyaktigheten også, den har gått -2s på 24t fra i går.

Her er et bilde fra dagens båttur. Det viser ikke på mobilbildet, men skiven har en flott sunburst effekt som glinser i solen. Den er altså ikke helt blank, men har faktisk en fin børstet finish.

19432894772_d544540c94_h.jpg

Veldig flott og mye for pengene, ingen tvil! Samlingen skriker etter klokke med lys skive :) Du får ha god sommer!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Veldig flott og mye for pengene, ingen tvil! Samlingen skriker etter klokke med lys skive :) Du får ha god sommer!

Takk i like måte! :)

Fant et bilde som viser sunburst effekten jeg snakker om. De fleste bilder jeg finner får det til å se ut som om skiven har en blank, solid farge over hele, men den er faktisk børstet som du ser her. Dette ser veldig lekkert ut med en gang du kommer ut i direkte sollys. :)

IMG_4575.jpg
 
Takk i like måte! :)

Fant et bilde som viser sunburst effekten jeg snakker om. De fleste bilder jeg finner får det til å se ut som om skiven har en blank, solid farge over hele, men den er faktisk børstet som du ser her. Dette ser veldig lekkert ut med en gang du kommer ut i direkte sollys. :)

IMG_4575.jpg

Virkelig lekker :) Flotte bilder du tar
 
Har helt glemt og vise fram denne som jeg kjøpte for noen uker siden.
Planen var en SARB033, men var usikker på størrlesen. Kjøpte en Seiko 5 i samme størrlse som SARBen og fant ut den ble litt i miste laget. Derfor ble det en SARY057. Litt kjipt det står et 4R36 og ikke 6R15 som i SARBen.


 
Seriøst den mest spesielle Seiko eg har sett... Limitert til hvor mange?
Tilvenning må til for å like....:)
 
Marinemasteren har vært på slankekur og fått skiftet til gummirem istedet for lenke, og det forsvant jammen en god del vekt fra klokken. Føltes skikkelig lett ut på armen nå etter to måneders kontinuerlig lenkebruk. Denne blir nok på en stund :D

19122857656_f1acfdce09_b.jpg

Begynner seriøst å vurdere en Marinemaster. Kanskje pga @Kohe321 sine flotte bilder? Men hvordan bærer den på armen? Den er 44mm? Føles den større enn en Skx007? Har tenkt at 42 mm er max for mine tynne håndledd. Og hvor kan en få utført service på denne klokken? Må en sende ut av Norge?
 
Begynner seriøst å vurdere en Marinemaster. Kanskje pga @Kohe321 sine flotte bilder? Men hvordan bærer den på armen? Den er 44mm? Føles den større enn en Skx007? Har tenkt at 42 mm er max for mine tynne håndledd. Og hvor kan en få utført service på denne klokken? Må en sende ut av Norge?

Den er 44mm og føles hakket større på armen enn SKX007, men forskjellen er marginal. Jeg vil mene at hvis du kan bære en SKX uten problemer så vil også en Marinemaster være innenfor. Dette er jo en dykkerklokke ment for profesjonelt bruk, så det at den gjør litt ut av seg på armen ser liksom ikke feil ut.

Personlig synes jeg den er behagelig å ha på armen, og da spesielt på gummirem hvor den blir en god del lettere. Den kan være litt topptung og "velte" litt på armen om den ikke sitter stramt nok. Dette merkes hovedsaklig på lenken om den er litt løs, så da må man bare stramme opp litt. Dette har mye med kasseformen å gjøre, hvor undersidene er kurvet slik at du skal kunne bøye håndleddet oppover uten at den gnager inn i armen, og dermed blir selve baklokket en del smalere enn selve diameteren på klokken. Men etter min mening så veier komforten som dette gir opp for litt topptunghet. Her er et bilde som viser formen fra siden:

16545607104_96a36637a4_c.jpg




Service blir ikke noe problem, og ble nylig diskutert litt mer i dybden i denne tråden. Som du ser her, så avvikles nå SBDX001 og blir erstattet av en ny versjon med diashield, ny lume (ikke lenger håndmalt om jeg forstår rett), prospex-signert krone osv.
 
Redigert: