Vis oss din Seiko!

Begynner seriøst å vurdere en Marinemaster. Kanskje pga @Kohe321 sine flotte bilder? Men hvordan bærer den på armen? Den er 44mm? Føles den større enn en Skx007? Har tenkt at 42 mm er max for mine tynne håndledd. Og hvor kan en få utført service på denne klokken? Må en sende ut av Norge?
Hei. Jeg vurderte MM300 frem og tilbake i laaang tid. Jeg har håndledd på ca 17,5 cm og var litt redd for at denne ville se for stor ut. Nå har jeg hatt den i ca 1 mnd og vil påstå at jeg ikke på noe tidspunkt har oppfattet den som for stor på armen. Det tok derimot noen dager å venne seg til vekta, og jeg måtte ha en ganske tight lenke for å minimere bevegelsen. Nå som ferien står for døra har jeg tenkt til å legge om til gummireim, det skal hjelpe noe på vekta.

Jeg er forøvrig enig med deg i at bildene til @Kohe321 er flotte, og de var med på å vippe pila over til "kjøp" for min del. Jeg gamblet litt og bestilte den uprøvd, men har ikke angret ett sekund. Lykke til.
 
Hei. Jeg vurderte MM300 frem og tilbake i laaang tid. Jeg har håndledd på ca 17,5 cm og var litt redd for at denne ville se for stor ut. Nå har jeg hatt den i ca 1 mnd og vil påstå at jeg ikke på noe tidspunkt har oppfattet den som for stor på armen. Det tok derimot noen dager å venne seg til vekta, og jeg måtte ha en ganske tight lenke for å minimere bevegelsen. Nå som ferien står for døra har jeg tenkt til å legge om til gummireim, det skal hjelpe noe på vekta.

Jeg er forøvrig enig med deg i at bildene til @Kohe321 er flotte, og de var med på å vippe pila over til "kjøp" for min del. Jeg gamblet litt og bestilte den uprøvd, men har ikke angret ett sekund. Lykke til.

Takk for info @Loupgarou !
 
  • Liker
Reaksjoner: Loupgarou
Hei. Jeg vurderte MM300 frem og tilbake i laaang tid. Jeg har håndledd på ca 17,5 cm og var litt redd for at denne ville se for stor ut. Nå har jeg hatt den i ca 1 mnd og vil påstå at jeg ikke på noe tidspunkt har oppfattet den som for stor på armen. Det tok derimot noen dager å venne seg til vekta, og jeg måtte ha en ganske tight lenke for å minimere bevegelsen. Nå som ferien står for døra har jeg tenkt til å legge om til gummireim, det skal hjelpe noe på vekta.

Jeg er forøvrig enig med deg i at bildene til @Kohe321 er flotte, og de var med på å vippe pila over til "kjøp" for min del. Jeg gamblet litt og bestilte den uprøvd, men har ikke angret ett sekund. Lykke til.

Det var hyggelig å høre! :)

Anbefaler virkelig å skifte over til gummiremmen om vekten begynner å bli slitsom, det er som natt og dag i forskjell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Ali og Loupgarou
Hei

Har mottatt MM 300 kjøpt her på sonen i dag. Kan bare skrive under på at dette virker som en svært anvendlig beater med høy kvalitetsfølelse. Gummireima passer svært bra på denne etter min smak. Meget fornøyd.
 
GBLP998 fra the Micro Artist Studio. En modell fra serien for å feire 10 år siden lanseringen av Spring Drive, den store dato visningen kjennetegner disse. Spring Drive ble først lansert i 1999 og denne modellen kom i 2009, samme år som den første Eichi modellen. Dette er rett etter at flere fra the Micro Artist Studio var i Sveits for opplæring og inspirasjon hos Philippe Dufour.




:)
 
Einig i at MM300 tar seg godt ut på Rubber.
Men særlig gode å gå med er den ikkje den originalreima.
IMP: Isofrane har ekstremt mye bedre comfort.

Minus med Isofrane og Seiko er fatspringbarns som Seiko har. Ein gang satt inn i Isofrane = får den ikkje ut igjen = Kun brukandes til Seiko....:)



Her er min MM300 SBDX012 på Originalreim.

 
Et google søk ville kanskje vere ein kjapp løsning, men kan jo spørre her sidan her sikkert er ekspertise:

-Hvor kjøpe fatspringbars til Seiko? Ute etter god kvalitet til billig penge:)
 
Et google søk ville kanskje vere ein kjapp løsning, men kan jo spørre her sidan her sikkert er ekspertise:

-Hvor kjøpe fatspringbars til Seiko? Ute etter god kvalitet til billig penge:)

Jeg kjøpte fatspringbars til Sumoen på ebay pga problemstillingen ovenfor at når man har puttet fatspringbars inn i en Isofrane reim får man de ikke ut igjen så enkelt. Det står at selgeren jeg kjøpte av er utilgjengelig til 30.aug, men det finnes nok andre som selger også.

http://www.ebay.com/itm/Seiko-Fat-D...trap-Springbars-/281120933987?var=&hash=item0
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Here is my cyclops. A few pictures of everyday companion.
With doomed coated sapphire. https://www.dropbox.com/s/vhzpktc226hcmo1/20150721_003231.mp4?dl=0
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BA%D0%B8
 
Når jeg kommer hjem fra ferie ligger en ny SNZG15J1 og venter på meg. Denne skiller seg visuelt fra den også så populære SNZG15K1 ved at det står Made in Japan på urskiven. Er det noen som har kunnskap om hva som er forskjellen på disse modellene?
snzg15j1.jpg
 
Redigert:
At det står Made in Japan er vel eneste forskjellen. Samme verk, samme materiale, samme kvalitetskontroll på fabrikken, bare at fabrikken ligger i Japan.

Når jeg kommer hjem fra ferie ligger en ny SNZG15J1 og venter på meg. Denne skiller seg visuelt fra den også så populære SNZG5K1 ved at det står Made in Japan på urskiven. Er det noen som har kunnskap om hva som er forskjellen på disse modellene?
snzg15j1.jpg