Tror eg kjøper lokalt for å holde litt drift i desse urmakerne... Kjipt om den blir vekke
Ellers er det fete springbars å få kjøpt hos seiyajapan.com.
Tror eg kjøper lokalt for å holde litt drift i desse urmakerne... Kjipt om den blir vekke
KJøpte nokon på bukta.Ellers er det fete springbars å få kjøpt hos seiyajapan.com.
HeiHå!
Eit spørsmål til "Seikofolket".
Må ein bruke fatspringbars til Seiko?
Eller kan ein bruke andre springbars?
Grunn til spørsmål:
Fat spring barns i Isofranereim = Først satt inn = får ikkje ut igjen.
Dette er forsåvidt greitt, men vil gjerne vite om eg kan bruke andre springbars.
Kor kjøpe ein eventuelt frå? Er det bukta som gjeld....? Ser jo det finnes x antall typer og selgere der...
Mvh
Oddemann
Takk for svar. Fann ut at det måtte vere 1.1mm mot lugholes ja.Er en selger på Ebay som heter twente(o) som selger litt tynnere baretter som passer Seiko. Disse passer bedre til normale reimer enn de originale, som blir altfor fete på vanlig reim. Vanlige baretter fra urmaker passer dårlig, da de ikke sitter skikkelig i lugsene (min erfaring). Dykkerene til Seiko krever spesielle baretter. Har testet de både på SKX og Monster. Funker knall.
Hei @Kohe321. Jeg har sett mange bilder av denne rundt omkring på nettet, og jeg synes det er vanskelig å si om urskiven er hvit eller om den heller mer mot kremhvit. I dine bilder ser den ganske "ren" hvit ut, men kan du bekrefte dette?Sarb035 på blå Glycine lærreim.
Hei @Kohe321. Jeg har sett mange bilder av denne rundt omkring på nettet, og jeg synes det er vanskelig å si om urskiven er hvit eller om den heller mer mot kremhvit. I dine bilder ser den ganske "ren" hvit ut, men kan du bekrefte dette?
Liker den@Loupgarou Nyansene i hvitfargen varierer litt med intensiteten i lyset rundt deg. For eksempel I sterkt dagslys så skinner den mer i en skarp og ren hvitfarge, og den subtile sunburst effekten i skiven blir godt synlig. I mer dunkel inne-belysning på kvelden så heller den litt mer mot en kremhvit farge, og sunburst effekten blir vanskeligere å se. Uansett forhold blir den aldri helt hvit, du kan si hvitfargen alltid har en viss "varme" over seg.
Dette bildet synes jeg får godt frem hvitfargen i skiven (trykk for å forstørre):
Liker den
Helt off topic, men hva er forskjellen på "trykk for å forstørre" og "trykk og havn inne på photobucketkontoen til han som la ut bildet"?
Hva er normalt avvik for en ny SKX 007 kjøpt fra creation watches? Jeg regner med at 7 minutter sakking på tre timer er litt i overkant? Går det seg til etter litt innkjøring?
Sinnsjukt flott ur!Kjempeklokke, men etter 1 uke på armen 24-7 var det godt med noe og velg imellom igjen