Vis oss din Seiko!

HeiHå!

Eit spørsmål til "Seikofolket".
Må ein bruke fatspringbars til Seiko?
Eller kan ein bruke andre springbars?

Grunn til spørsmål:
Fat spring barns i Isofranereim = Først satt inn = får ikkje ut igjen.
Dette er forsåvidt greitt, men vil gjerne vite om eg kan bruke andre springbars.

Kor kjøpe ein eventuelt frå? Er det bukta som gjeld....? Ser jo det finnes x antall typer og selgere der...:)

Mvh
Oddemann

Er en selger på Ebay som heter twente(o) som selger litt tynnere baretter som passer Seiko. Disse passer bedre til normale reimer enn de originale, som blir altfor fete på vanlig reim. Vanlige baretter fra urmaker passer dårlig, da de ikke sitter skikkelig i lugsene (min erfaring). Dykkerene til Seiko krever spesielle baretter. Har testet de både på SKX og Monster. Funker knall.
 
Er en selger på Ebay som heter twente(o) som selger litt tynnere baretter som passer Seiko. Disse passer bedre til normale reimer enn de originale, som blir altfor fete på vanlig reim. Vanlige baretter fra urmaker passer dårlig, da de ikke sitter skikkelig i lugsene (min erfaring). Dykkerene til Seiko krever spesielle baretter. Har testet de både på SKX og Monster. Funker knall.
Takk for svar. Fann ut at det måtte vere 1.1mm mot lugholes ja.
Bestilte noen vanlige via bukta nett, men må til å bestille et sett til.
Her står litt om dette: http://wristsushi.proboards.com/thread/6773/thin-springbars-ends-seiko-divers
Takk for alle svar, og takk til @haavard via PM.

Ein skal nok komme imål:)
 
Sarb035 på blå Glycine lærreim.

21513873510_8ffab0de13_b.jpg
Hei @Kohe321. Jeg har sett mange bilder av denne rundt omkring på nettet, og jeg synes det er vanskelig å si om urskiven er hvit eller om den heller mer mot kremhvit. I dine bilder ser den ganske "ren" hvit ut, men kan du bekrefte dette?
 
Hei @Kohe321. Jeg har sett mange bilder av denne rundt omkring på nettet, og jeg synes det er vanskelig å si om urskiven er hvit eller om den heller mer mot kremhvit. I dine bilder ser den ganske "ren" hvit ut, men kan du bekrefte dette?

@Loupgarou Nyansene i hvitfargen varierer litt med intensiteten i lyset rundt deg. For eksempel I sterkt dagslys så skinner den mer i en skarp og ren hvitfarge, og den subtile sunburst effekten i skiven blir godt synlig. I mer dunkel inne-belysning på kvelden så heller den litt mer mot en kremhvit farge, og sunburst effekten blir vanskeligere å se. Uansett forhold blir den aldri helt hvit, du kan si hvitfargen alltid har en viss "varme" over seg.

Dette bildet synes jeg får godt frem hvitfargen i skiven (trykk for å forstørre):

18762139933_03bbe16e5f_h.jpg
 
@Loupgarou Nyansene i hvitfargen varierer litt med intensiteten i lyset rundt deg. For eksempel I sterkt dagslys så skinner den mer i en skarp og ren hvitfarge, og den subtile sunburst effekten i skiven blir godt synlig. I mer dunkel inne-belysning på kvelden så heller den litt mer mot en kremhvit farge, og sunburst effekten blir vanskeligere å se. Uansett forhold blir den aldri helt hvit, du kan si hvitfargen alltid har en viss "varme" over seg.

Dette bildet synes jeg får godt frem hvitfargen i skiven (trykk for å forstørre):

18762139933_03bbe16e5f_h.jpg
Liker den:)
Helt off topic, men hva er forskjellen på "trykk for å forstørre" og "trykk og havn inne på photobucketkontoen til han som la ut bildet"?
 
Liker den:)
Helt off topic, men hva er forskjellen på "trykk for å forstørre" og "trykk og havn inne på photobucketkontoen til han som la ut bildet"?

Blir du bragt inn på Flickr kontoen min når du bare trykker på bildet? Jeg postet bildet over i 1600 x 1136 oppløsning så forumet minimerer det automatisk slik at det skal passe inn i forumrammen. Når jeg trykker på det så forstørres det bare inni selve "forum layouten" og minimeres igjen når jeg trykker på nytt, jeg blir ikke linket videre til Flickr. Bruker Chrome, mulig det fungerer annerledes i en annen nettleser?
 
Har jo glemt å poste bilde av min nye Marinemaster her jo.
For dei som har fulgt med så hadde eg jo ein limited sbdx012, denne vart flippa ifbm kjøp av Grand Seiko.
Digga dog MarineMaster, så når en kom for salg igjen var det berre å bite på. Denne gangen en sbdx001.

 
Hva er normalt avvik for en ny SKX 007 kjøpt fra creation watches? Jeg regner med at 7 minutter sakking på tre timer er litt i overkant? Går det seg til etter litt innkjøring?
 
Hva er normalt avvik for en ny SKX 007 kjøpt fra creation watches? Jeg regner med at 7 minutter sakking på tre timer er litt i overkant? Går det seg til etter litt innkjøring?

Hei, 7 minutter sakking er IKKE normalt. Min SKX legger på seg 1-2 sekunder i døgnet. Hvis sakkingen er konstant, er det en grei sak og regulere urverket selv.
 
Dere som har hatt MM300 en stund, hvor lett er det å ripe bezelen? Og om den er ripet opp, er det noen som har erfaring med å glatte den ut igjen?