Vis oss din Seiko!

Sarg011 på Hirsch Paul. Utrolig anvendlig klokke som gjør seg like bra på Nato.


Enig. Flott på nato. Har du testet den på perlon? Sweet.

2015-08-31%2015.35.07_zpsvkkppq3k.png
 
Screen%20Shot%202015-09-18%20at%2020.39.30.png


Denne har jeg lett lenge etter.
Klink orginal 6309-7049 (us-modell) med suwa-dial og visere i plettfri tilstand.
Det satt til og med den orginale gl-831 reima på. Klokka er fra andre produksjonsår; 1977.
Det beste av alt er at jeg fikk den til svært god pris :)
 
Er det en solid link H-lenke du har der? Nydelig klokke forøvrig. Må få meg en slik.
Ja, det er en av Swedefreaks EastTech lenker, med endeledd tilpasset 3002 kassen, virker å være ganske ok. Har også en EastTech fishbone lenke, den krever noe tilpasning mot endeleddet men tror det blir bra når det er på plass.
Veldig fornøyd med klokken.
 
Ja, det er en av Swedefreaks EastTech lenker, med endeledd tilpasset 3002 kassen, virker å være ganske ok. Har også en EastTech fishbone lenke, den krever noe tilpasning mot endeleddet men tror det blir bra når det er på plass.
Veldig fornøyd med klokken.

hva jeg vet er ikke disse å oppdrive lengre. Eller?
 
Noen som har Seiko SARB035? Vurderer å gå til innkjøp av en. Ser stilig ut på lærreim.
Post gjerne et bilde om du har en. ;)
 
hva jeg vet er ikke disse å oppdrive lengre. Eller?
Nei, ikke fra Swedefreak selv, men en kar overtok boet etter ham og har etterhvert solgt unna det mest. Sjekk brukeren SeikoPsycho2 på thewatchsite.com, Seiko og Citizen forum. Han hadde både lenke og endeledd til min 3002.
 

Med klar margin den billigste i boksen og derfor den jeg bruker mest på jobb og alle andre situasjoner hvor det er fare for slitasje. Kjøpte den også til det formålet. Tar meg likevel i å bruke den i andre sammenhenger også, rett og slett fordi jeg synes den er utrolig fin. Kvaliteten har jeg heller ikke noe å si på. Mye "bang for the buck", disse japanerne:)
 
HeiHå!

Eit spørsmål til "Seikofolket".
Må ein bruke fatspringbars til Seiko?
Eller kan ein bruke andre springbars?

Grunn til spørsmål:
Fat spring barns i Isofranereim = Først satt inn = får ikkje ut igjen.
Dette er forsåvidt greitt, men vil gjerne vite om eg kan bruke andre springbars.

Kor kjøpe ein eventuelt frå? Er det bukta som gjeld....? Ser jo det finnes x antall typer og selgere der...:)

Mvh
Oddemann
 
HeiHå!

Eit spørsmål til "Seikofolket".
Må ein bruke fatspringbars til Seiko?
Eller kan ein bruke andre springbars?

Grunn til spørsmål:
Fat spring barns i Isofranereim = Først satt inn = får ikkje ut igjen.
Dette er forsåvidt greitt, men vil gjerne vite om eg kan bruke andre springbars.

Kor kjøpe ein eventuelt frå? Er det bukta som gjeld....? Ser jo det finnes x antall typer og selgere der...:)

Mvh
Oddemann
Bare å bruke andre springbars @Oddemann! :) Men er fordel å bruke fat springbars til originalrem og eventuelt lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann