Vis oss din Seiko!

Disse gammal Seiko dykker inspirerer....... 7002-7009 i original tilstand fra 80 tallet anskaffet idag.

24t etter ligger den i postkasse mi :)

photo.jpg


Kom med OEM gummi, sort Nato og lenk av meket: Moretime.
 
Redigert:
Screen%20Shot%202015-10-21%20at%2014.40.59.png


Siste på moddefronten er en dobbel-dome saffir, til min kjære skx009. Glasset gjør seg utrolig bra, ligger tett inntil bezelinserten og har en fin bue. Brytningene i dobbel-dome gjør at urskive og chapter-ring får får en helt annen dimensjon. Veldig gøy. Fikk urmaker til å trykkteste etterpå. Greit å vite at vanntettheten fortsatt er der :)
 
Screen%20Shot%202015-10-21%20at%2014.40.59.png


Siste på moddefronten er en dobbel-dome saffir, til min kjære skx009. Glasset gjør seg utrolig bra, ligger tett inntil bezelinserten og har en fin bue. Brytningene i dobbel-dome gjør at urskive og chapter-ring får får en helt annen dimensjon. Veldig gøy. Fikk urmaker til å trykkteste etterpå. Greit å vite at vanntettheten fortsatt er der :)

Stilig, @seikoskar ! Hvor fikk du tak i det? Og flere bilder, takk.
 
8 måneder siden jeg kjøpte min Orange Monster på ren impuls hos en Seikoforhandler i USA. Har brukt den svært mye, og varierer mellom denne og Planet Ocean som beatere, særlig når det er muligheter for å få seg en trøkk. Har aldri brukt annet enn gummireim på denne og trives godt med det. Synes også at den svarte reimen passer veldig godt til oransje skive. Har fått med meg at ikke alle er like tilfreds med Seikogummi, men denne modellen synes jeg er behagelig og akkurat passe myk/hard.

20151029_191155_zpsp0kcvpye.jpg
 
6139-6005 "Pogue" fra februar 1976.

Står på ønske-lista mi også, pepsi bezel frister ikke vanligvis men skive på den er bare nydelig..... UFO står på samme lista......., den er i posten fra Roma nå: Feb 74 6138-0040 Black Bullhead. Fishbone i bestilling fra statene men har ikke rukket å finne OEM bezel insert med sølv skrift ennå.

bh10.jpg

bh12.jpg
 
Noen som eier eller har hatt en mm300 her som vil fortelle litt om kvalitets følelse på denne? Vurderer en sterkt opp imot sinn U1, men en U1 har jeg allerede eid.
 
Noen som eier eller har hatt en mm300 her som vil fortelle litt om kvalitets følelse på denne? Vurderer en sterkt opp imot sinn U1, men en U1 har jeg allerede eid.
Meget god kvalitetsfeeling. Ikkje heilt som GS, men meget bra!Noe høy, og kan derfor oppleves som topptung. Liker den best på reim.

Eg digger den, og har eigd, solgt og kjøpt på ny. Denne gang blir den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tutto