Vis oss din Seiko!

Kanji her også nå
IMG_1856.JPG
 
Kjente det begynte å rocke litt i Seikofoten igjen.
Hadde vært veldig inspirerende å sett et bilde av seiko samlingen din @crest ;)
Behøver litt skikkelig inspirasjon, da jeg bruker alt for mye tid på å finne ut hva som blir min neste Omega :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
+1
Den samlingen er det flere som gjerne vil se!
Samlingen kommer ut her med små drypp;). Oversiktsbilder blir sjeldent bra, og dessuten har det blitt alt for mange av de siden galskapen startet. Vintage Seiko dykkere er fortsatt favoritten selv om jeg til tider har blitt distrahert av Omega, Sinn, Tudor og Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Siden det er fredag så slår vi til med en gull klassiker til. Min 6215-7000 fra 1967 med countdown bezel. Dette er forløperen til 6159 og ble kun produsert fra 1967-1969. Denne måtte jeg lete lenge etter for å si det sånn. Nederste teksten på dialen er nesten faded og forrige eier la til sin personal touch på sekund viseren men det får vi tåle når vi snakker om en såpass sjelden fugl:D
IMG_1739.JPG
 
Redigert:
Samlingen kommer ut her med små drypp;). Oversiktsbilder blir sjeldent bra, og dessuten har det blitt alt for mange av de siden galskapen startet. Vintage Seiko dykkere er fortsatt favoritten selv om jeg til tider har blitt distrahert av Omega, Sinn, Tudor og Rolex.

Små drypp med store bilder er glimrende!
Med slike snadderklokker og kun 13 innlegg siden 2012 - du har mye å ta igjen...;)
 
  • Liker
Reaksjoner: crest
Føyer meg inn i rekken av folk som takker @crest! Fristende å selge Exploreren og begynne å samle Seiko-vintage-godbiter som kan gi Orange Monster selskap... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: crest
Da er min første automatiske klokke i hus, har vært mye fram og tilbake før valget endte på SARB065 etter konferering med en god TS-venn.
Har spanet nettet etter en ny reim, noen som kan sende meg tips? Den lakkskovarianten som fulgte med var faktisk mer fæl live enn det jeg trodde og hadde lest om. Gjerne send meg PM dersom dette forumet ikke tillater den slags her ;)
Vis vedlegg 15185
FXE25985_zpsavballic.jpg

Gratulerer med flott SARB! Er helt enig med deg, medfølgende reim ble litt for mye lakksko. Heldigvis har cheapestnatostraps.com masse rimelige reimer å velge i, jeg er veldig fornøyd med denne ("Alligator Brown").