Vis oss din Seiko!

Nyeste tilskudd i samlingen er nok en 6105-8000 også denne er fra 1970.
IMG_1961.JPG

1 måned skiller disse to:
IMG_1970.JPG
 
Nydelig 6105 ja! Slo nylig til på en 6306-7001 fra bukta som jeg følte var en grei deal. Denne var fra en selger i Japan, hadde gode bilder og beskrivelse, så ærlig og original ut etter min nybegynnermening.. Må helt sikkert sendes på spa. Alt jeg har lest om, sett på bilder osv om hvordan disse skal se ut så ut til å stemme. Selger hadde 100% positive ratings. Her vil bare tiden vise om jeg har gått på en megablunder eller et greit kjøp...

Apropos spa, noen som har erfaring med service på vintage seiko? Har sett på videoene til, og hatt litt epostutveksling med Spencer Klein, men vet ikke om det er overkill å sende til USA, sikkert dyrt, og hvordan gjør man med moms etc når det ikke er snakk om handel?

Bilder postes ved ankomst, håper det ikke blir slakt ;)

(der fikk du vite det likevel, @fredskijj)
 
  • Liker
Reaksjoner: crest
Har brukt Jack fra IWW. Han er også i USA og gjør super arbeid med vintage Seiko. Problemet er bare at de få som er flinke har alt for mye å gjøre. Så ventetiden på service/spa har dessverre blitt laaaang. Har hørt mye bra om Duncan "The watch bloke" fra UK så tenker å prøve han neste gang. Selv om også han nå har alt for mye å gjøre.

Har brukt samme fraktselskap til og fra og henvist til sendingen som gikk ut så har det gått bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Takk for gode tips @crest! På tide å poste noen flere bilder av 6309en som jeg var så heldig å få overta, glad for at du valgte å la denne gå :D

IMG_0619.jpg


Satt på en z22 i påvente av mer passende gummi fra Japan. Digger hvor mint denne er..
IMG_0620.jpg


Her i selskap av div etterkommere, rart at det er over 30 år mellom disse!
IMG_0617.jpg
 
Redigert:
Takk for gode tips @crest! På tide å poste noen flere bilder av 6309en som jeg var så heldig å få overta, glad for at du valgte å la denne gå :D

Vis vedlegg 16868

Satt på en z22 i påvente av mer passende gummi fra Japan. Digger hvor mint denne er..
Vis vedlegg 16869

Her i selskap av div etterkommere, rart at det er over 30 år mellom disse!
Vis vedlegg 16867
Fin samling du har der @dr4ugen ;).
Dagens bidrag fra boksen er ikke en diver:eek:.
Denne er fra 1972 og holder formen godt. King Seiko 5625-7040 high beat Chronometer.
IMG_1985.JPG

IMG_1983.JPG
 
Det med sjel er selvsagt fleip, og et lite spark til enkelte som nettopp har oppdaget at det finnes klokker uten batteri, og dermed har en lei tendens til å fordømme alt som ikke er mekanisk. Den blå er lekker. vet ikke hva som hadde skjedd om jeg hadde sett den først.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71