Dagens bidrag er nok et dykker ikon fra Seiko.
Seiko/Japans første forsøk på en profesjonell dykker 6217-8001 også kalt 62MAS.
Disse ble produsert fra 1965-1968. Dette er en original modell fra 1967.
Vis vedlegg 15856 Vis vedlegg 15857
Takk for det. Dette er en Grand Seiko 56GS Week-Dater fra februar 1972. Plukket den opp i en liten klokkebutikk i Ueno, Tokyo, og fikk den samtidig servet hos Grand Seiko. Skiven bærer preg av patina, og i følge urmaker er alle delene originale. Som liten kuriositet kostet den i 1972 46.000yen, noe som etter dagens kurs tilsvarer ca. 3.600nok.Helt rått, hvilken modell er dette? Den skiva er bare helt perfekt.
Athlete dolphin ble den kalt av Seiko. Ut ifra det jeg har funnet ut kom de med delfinen som ligner på en hval rundt 1962. Bølgen ser ut til å komme ut i samme tidsperiode så ikke godt å si egentlig.Så de hadde hval før de fikk bølge!
Flott samling @boenna_69, orange Sumo er aldri feil. Spar heller opp til en Grand Seiko, du vil ikke bli skuffet.Har virkelig fått øynene opp for Seiko igjen. SARBen og Sumoen har jeg hatt i mange år, mens Turtle og Presagen er nye tilskudd til samlingen.
Vis vedlegg 15932
Merker at jeg i økende grad drømmer om en Grand Seiko, men dette er nok dessverre utenfor budsjett.
SARX033 eller SDGM003 er nok mer aktuelle, men er redd for at kompromisset ikke løser den langsiktige drømmen...
Anyways, Seiko representerer for meg kvalitet, inovasjon og ikke minst ekstrem "value for money". Som WIS er du nødt til å ha et forhold til Seiko.
Jeg er fornøyd med safirglasset fra Crystaltimes.net og lenka fra Strapcode med mikrojustering. Beklager samme bilder som i Dagens klokke, men der forsvinner de så fort.
Vis vedlegg 16186 Vis vedlegg 16187
Byttet du glass selv? Vil du gi meg en link te lenka?
Hei.
Har vurdert nytt glass/krystall på noe av mine klokker, også på PADI skilpadda. Har du gått for noen form for AR-coating, eller kun blankt glass? Hva slags lenke kjøpte du fra strapcode? Jeg har endmill varianten på min, og er godt fornøyd. Litt skarpe kanter på låsen, men ellers topp
Ah..birthyear(for meg, '86) 7049 i så god stand! NydeligHer er mine to 6309-7049 modeller. Først ut 1986 modellen med bezel som har faded til en flott mørkeblå farge.
Vis vedlegg 16459
Fulgt opp av 1984 modellen.
Vis vedlegg 16460