Fikk Stargaten i dag. Det var dessverre ingen utelukkende positiv opplevelse. Men det positive først:
- Den er ikke for stor på mine pinglete håndledd. Jeg vil si at den mye takket være bezelen knapt virker større enn skx007 på armen
- Skiven ser FLOTT ut på nært hold. Har et svært diskre sunburst-mønster ut fra sentrum som gir flott spill i skiven.
- Lumen er i en helt annen klasse enn min skx007 ihvertfall.
- Solid lenke for pengene. Resize den gikk helt problemfritt. Var litt skeptisk til akkurat et punktet, ettersomd et ser ut som en del har problemer med dette.
Men noe litt negativt og, skjønt det går stort sett på låsen:
- Divers extensionen virker ikke. Med virker ikke mener jeg ganske enkelt at den må være feilprodusert eller konstruert (for mye krumming på "festebiten", eller for lang festebit regner jeg med). Forsiktig bøying, bending eller lirking med skrutrekker er alt sammen nytteløst. Det er rett og slett ikke mulig å åpne den fordi selve låsen bøyer seg før du kommer så langt som at utvidelsen åpner seg. Håpløst.
- Gjett hvordan jeg fant ut det siste.
Det er også litt mer slark/bråk i spennen enn jeg liker.
- Kanskje det verste: Bezelen er et halvt hakk ute av alignment! Det er umulig å få den til å sette seg rett opp. Den er enten 1/3dels klikk for langt til høyre, eller 2/3dels klikk for lang til venstre. Riktignok har den 120klikk, men når man legger merke til det...
Kommer neppe til å plage meg bortsett fra i svake OCD-øyeblikk...
Tror nesten jeg skal sende en mail til creationwatches i morgen og høre om det er mulig å få sendt en ny spenne med somlepost, for akkurat den biten var rett og slett ganske lei på en klokke som tross alt skal være et hakk over skx00-modellene. Da forventer jeg at dykkerutvidelsen på åpner seg før låsen ser ut som en agurk det i perioder var forbudt å selge i EU... (NB: Så langt bøyde jeg selvfølgelig ikke, men låsen er så mye mindre solid enn festet til dykkerutvidelsen at det hadde skjedd om jeg hadde fortsatt.) Ser dette ikke er et ukjent problem blant flere som har forsøkt både skrutrekker og verktøy men til slutt gitt opp fordi de ikke skal dykke med den med våtdrakt uansett.
Men er tross alt mest happy! Selv om jeg ikke er helt godvenn med timeviseren enda, tar den seg flott ut på hånden. Kommer et bilde i dagens-tråden i morgen om jeg tør å kjøre den til skjorten på jobbintervju i morgen.