Formel 1

Verstappen sa vel noe sånt som at Lawson ville vært raskere i VCARB siden den bilen er betydelig enklere å kjøre enn RBen. Ikke bekreftet, men enkelte rapporterer at Verstappen ikke er keen på å flytte Tsunoda til Red Bull, ikke fordi han frykter konkurransen, men fordi bilen er så vanskelig å kjøre at han er redd for at det kan skade karrièren til Tsunoda.

Lawson er ikke en dårlig fører, det beviste han i VCARB. Men at han skulle slite så vanvittig i RB hadde jeg ikke sett for meg. Han har jo vært fullstendig ute av det i samtlige løp og kvalliker.. Hvis det kreves en 4xWDC som per nå er den definitivt beste føreren på griden for å få den bilen til å fungere sånn noenlunde, så tror jeg Red Bull har et gigantisk problem hvis Verstappen forsvinner.

Så, til Kina. Hamilton vinner sprinten og de fleste tenker noe sånt som "Tja, Ferrari har vel skjerpet seg etter det clusterfucket i Australia". Så kommer løpet og Ferrari er i ingenmannsland og hhv P5 og P6. But wait! Det blir værre... Ferrari klarer å få BEGGE bilene disket for to FORSKJELLIGE brudd på reglene. Altså.. Hva faen gir du meg? Hvor amatørmessig er ikke det?! At en bil blir disket skjer kanskje 1-2 ganger per sesong, men at to biler fra samme lag blir disket i samme løp for to forskjellige brudd er uhørt! Jeg vet ikke om det noen gang har skjedd før?

McLaren med en solid 1-2 med Russell på slep. Fortsetter det slik så står vel WDC mellom Piastri og Norris med Verstappen og Russell som jokere. Selve løpet var jo egentlig dørgende kjedelig, ikke mye å snakke om. Det største dramaet kom jo etter løpet med DSQ til Hamilton, Leclerc og Gasly.

Fun fact: Williams ligger nå likt med Ferrari i WCC og både Ocon og Stroll ligger over Hamilton i WDC.

Kommer ikke over Ferrari.... Jesus kristus for et shitshow!

EDIT: Når det kommer til shitshows: RBR og andreførere.. I give up!

Redigert:
Allerede ja, nådeløst 😅 Virker som den plassen ikke er egnet for noen for å være ærlig.. Håper Tsunoda, og forsåvidt Hadjar, holder seg i Racing Bulls.
For meg var valg av 2 sete hos RBR åpenlyst og fullt mulig å få løst før de lot LAW få setet: Sainz var tilgjengelig og burde vært et soleklart førstevalg. Sainz er alt for god for Williams og nå i år synes jeg synd på han plassert i en slik bil.
Med tanke på at Constructors Championship er verd ca 1.5 mrd så burde aldri RBR tenkt to ganger og bare tilbud Sainz det han hadde ønsket og fått signaturen på papiret.
Med VER og SAI hadde RBR vært med å kjempet i toppen om dette sammen med McLaren, Mercedes og Ferrari (ja Ferrari dret seg ut på 1kg vekt, men de kommer tilbake. 22 løp igjen).

• Liker
Reaksjoner: Maz19
For meg var valg av 2 sete hos RBR åpenlyst og fullt mulig å få løst før de lot LAW få setet: Sainz var tilgjengelig og burde vært et soleklart førstevalg. Sainz er alt for god for Williams og nå i år synes jeg synd på han plassert i en slik bil.
Med tanke på at Constructors Championship er verd ca 1.5 mrd så burde aldri RBR tenkt to ganger og bare tilbud Sainz det han hadde ønsket og fått signaturen på papiret.
Med VER og SAI hadde RBR vært med å kjempet i toppen om dette sammen med McLaren, Mercedes og Ferrari (ja Ferrari dret seg ut på 1kg vekt, men de kommer tilbake. 22 løp igjen).
Enig der. Sainz burde vært øverst på lista hos RBR etter at Perez fikk fyken! Helsikke, om du skal ha en særdeles god nr2 så burde Bottas også stått høyt på den lista der.

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og Preacher

"Hele" internett er sikre på at Tsunoda og Lawson bytter plass ila uken.

Vet ikke helt hva jeg tenker om det. På en side så fortjener Yuki en sjans i Red Bull, men på den andre siden så er den bilen såpass problematisk at jeg er usikker på noe godt kommer ut av det.

• Liker
Reaksjoner: Maz19
Jeg klarer ikke å se at Verstappen går noen andre steder enn vekk fra F1 om han bestemmer seg for å forlate Red Bull. Han har kontrakt til 2028 mener jeg, og han han har vært ganske tydelig på at han vil gjøre andre ting som feks Le Mans 24h osv.

Tror også han har en rimelig argsint utkjøpsklausul. Dog, pappa stroll har nok ikke noen problemer med det. Uansett, jeg ser ikke at det skjer. Tror han blir i Red Bull til kontrakten er ferdig også stikker han å kjører Le Mans med Alonso :p

Money talks loudest, selv for Max. Han tar nok en kontrakt til for å sementere økonomien for seg og sine etterkommere for all fremtid. Så kan det hende han surrer seg bort i noe annet som ikke betaler seg for moro skyld etterpå. Jeg tipper han også er såpass kynisk at han går utelukkende etter det beste tilbudet. Han vinner jo VM med den verste bilen i feltet så tror ikke hva slags bil han sitter i er relevant.

Money talks loudest, selv for Max. Han tar nok en kontrakt til for å sementere økonomien for seg og sine etterkommere for all fremtid. Så kan det hende han surrer seg bort i noe annet som ikke betaler seg for moro skyld etterpå. Jeg tipper han også er såpass kynisk at han går utelukkende etter det beste tilbudet. Han vinner jo VM med den verste bilen i feltet så tror ikke hva slags bil han sitter i er relevant.
Han tjener vist nok 65M USD i året eksl bonuser bare fra RBR, så kommer jo div sponsoravtaler i tillegg. Er den best betalte føreren på griden allerede. Antar han har til salt i såret mtp at han akkurat har kjøpt nytt privatfly og en yatch. :LOL:

Han tjener vist nok 65M USD i året eksl bonuser bare fra RBR, så kommer jo div sponsoravtaler i tillegg. Er den best betalte føreren på griden allerede. Antar han har til salt i såret mtp at han akkurat har kjøpt nytt privatfly og en yatch. :LOL:
Ja, men mye vil alltid ha mer. Han er ikke akkurat en filantrop så hvis han kan tjene x antall millioner dollars for å kjøre i sirkuset 4-5 år til så gjør han det. Hvorfor kaste bort tiden på kjøre racing på tilbud som ingen bryr seg om når han kan kjøre F1 for de store pengene. Han kjører F1 - garantert!

VER lokkes nok av penger som de fleste andre. Ingen her på Kammeret hadde sagt nei til lønna hans.
Men jeg tror det som smører egoet hans enda mer enn penger nå som han allerede er søkkrik er å kunne skrive seg inn i historiebøkene.
Jeg tror ikke VER legger opp eller bytter sport før han har passert HAM med antall verdensmester titler.
Hvis han skulle bytte lag så vil han aldri bytte til noe annet enn et lag som har en bil han vet han kan vinne i. Uansett hva tilbudt lønn er.

Det florerer av rykter om at Tsunoda tar over setet til Lawson allerede neste runde, så er vel ikke lang tid nå før vi får det bekreftet.
Jeg er veldig spent på hvordan Tsunoda kommer til å takle presset og bilen som viser seg å være nokså vanskelig å håndtere. Jeg så et intervju med Albon hvor han beskriver hvor vanskelig og utrolig «sharp» bilen er, og at den er bygget og satt opp rundt Verstappens unike kjørestil. For å prøve å forklare problemet ovenfor oss som ikke kjører racerbil så blir det litt som at man skrur opp sensitiviteten på PC-musen til maks for så å prøve å ta seg et game..

• Liker
Reaksjoner: andres
VER lokkes nok av penger som de fleste andre. Ingen her på Kammeret hadde sagt nei til lønna hans.
Men jeg tror det som smører egoet hans enda mer enn penger nå som han allerede er søkkrik er å kunne skrive seg inn i historiebøkene.
Jeg tror ikke VER legger opp eller bytter sport før han har passert HAM med antall verdensmester titler.
Hvis han skulle bytte lag så vil han aldri bytte til noe annet enn et lag som har en bil han vet han kan vinne i. Uansett hva tilbudt lønn er.
Jeg tror han er fristet til å prøve 2026 modellen av Newey sin Aston. Og ganske sikker på at pappa Stroll er villig til å betale godt for å sikre seg et mesterskap.

Jeg tror han er fristet til å prøve 2026 modellen av Newey sin Aston. Og ganske sikker på at pappa Stroll er villig til å betale godt for å sikre seg et mesterskap.
Nja. Tror det er veldig mange andre team som er mer spennende og fristende enn Aston Martin.
Ferrari, Mercedes og McLaren. Til og med Williams.

Er det noe jeg har gått glipp av her når det gjelder Aston? De har jo ikke prestert bra i det hele tatt på de to løpene i år. Ingen bra kvalik'er og ingen bra løp.

Nja. Tror det er veldig mange andre team som er mer spennende og fristende enn Aston Martin.
Ferrari, Mercedes og McLaren. Til og med Williams.

Er det noe jeg har gått glipp av her når det gjelder Aston? De har jo ikke prestert bra i det hele tatt på de to løpene i år. Ingen bra kvalik'er og ingen bra løp.
Adrian Newey har nettopp begynt i Aston Martin, han er vel sett på som en av de aller beste ingeniørene i F1. Men han har ikke fått vært med på mye av årets bil. Men 26-modellen til AM vil han ha vært med på og da er den veldig interessant for de gode førerne. Han var i RB tidligere, og man ser jo hvordan den bilen funker nå etter han reiste...

Adrian Newey har nettopp begynt i Aston Martin, han er vel sett på som en av de aller beste ingeniørene i F1. Men han har ikke fått vært med på mye av årets bil. Men 26-modellen til AM vil han ha vært med på og da er den veldig interessant for de gode førerne. Han var i RB tidligere, og man ser jo hvordan den bilen funker nå etter han reiste...
Godt poeng (y)

• Liker
Reaksjoner: andres og GrimReaper
Er nok mer komplisert enn "Newey gone = Bil shit", men det er definitivt et tap for Red Bull at han dro til AM. At Newey alene er oppskriften på suksess blir å ta litt hardt i, mannen har tross alt lagd noen dårllige biler også. Men, han er den mestvinnende designeren i F1 sin historie, så jeg skjønner veldig godt at mange er spente på AM sin 26-modell. Det blir veldig spennende å se.

Verstappen har som sagt kontrakt til 2028 og han har vært ganske tydelig på at han ikke blir å se i F1 etter 2028. Ting kan såklart skje, men vi må tenke på at han startet i F1 som 17-åring. 28-sesongen vil bli hans 13 sesong i F1. Jeg ser ingen grunn til å tvile på uttalelsene hans om at han kommer til å gjøre andre ting etter 2028. Penger? Tjaaa. Som jeg sa tidligere, 65M USD i året eksl bonuser og sponsoravtaler gjør han allerede til den beste betalte føreren på griden. Han er allerede nr3 (217M) på net worth lista, kun slått av Alonso (240M) og Hamilton (435M).

Sier ikke at penger ikke er en faktor her, men akkurat der ser det ut til at Verstappen er greit sikret.

Den som lever får se! Mine penger settes på at han blir i F1 til 2028 også er det slutt. Om han avslutter karrieren i RBR må fuglene vite, det blir mellom han og universet :p

EDIT: Ref AM og Newey. Tenk om Newey lager en bil kapabel til å vinne et mesterskap også setter de faens Stroll i den.. Perler for svin!

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Hvalrossen og Labbos