Det kan se ut som om hypen nå er over

Mens Phillips og Christie's fremdeles ligger på hhv. 27 og 26 %.

Vis vedlegg 370839
1000005681.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Pamnir
Hypen rundt Exp1 40mm er i hvert fall reell ennå, for jeg fikk ikke skrive meg på liste engang. Kunne få skrive meg på liste for å kjøpe en haug av TT-modeller eller helgull, men det er ikke interessant. Ennå (må bikke 40 først..).
Så tviler på det vil åpne seg nevneverdig kommende par år, til tross for økt levekost.
 
Hypen rundt Exp1 40mm er i hvert fall reell ennå, for jeg fikk ikke skrive meg på liste engang. Kunne få skrive meg på liste for å kjøpe en haug av TT-modeller eller helgull, men det er ikke interessant. Ennå (må bikke 40 først..).
Så tviler på det vil åpne seg nevneverdig kommende par år, til tross for økt levekost.
Det er kanskje mulig når det gjelder AD’en over alle AD’er, Bjerke. Jeg har ikke forhørt meg noe særlig der de siste årene. Men stort sett hver gang jeg er innom en AD i utlandet (altså en av de vel 2000 (?) andre forhandlere) virker det ikke spesielt vanskelig å kjøpe en Rolex uten det berømte kundeforholdet.

Var to dager i Bangkok nå og dro innom en AD i går. Vurderte i et svakt øyeblikk å kjøpe en dykker større enn Sub ifm dykking i Sydøst-Asia de neste ukene. Ble presentert disse. DS med blå/sort skive trodde de ikke at de fikk inn før om tidligst tre uker, men de kunne høre med en av de andre butikkene. Jeg takket forøvrig til slutt nei og takket høflig for drikken før jeg gikk. Spurte ikke om andre modeller (de hadde forøvrig også den nye monster Deep Sea-klokka inne, men de virket usikre på om de fikk lov til å selge den).

Har hatt tilsvarende opplevelser de siste par årene i flere andre byer i utlandet, både i Europa, Asia og Mellom/Sør-Amerika. Men det er jo grenser for hvor mange ganger man gidder å dra innom en Rolex-forhandler når man egentlig ikke skal ha noe.
IMG_2729.jpeg
 
Det er kanskje mulig når det gjelder AD’en over alle AD’er, Bjerke. Jeg har ikke forhørt meg noe særlig der de siste årene. Men stort sett hver gang jeg er innom en AD i utlandet (altså en av de vel 2000 (?) andre forhandlere) virker det ikke spesielt vanskelig å kjøpe en Rolex uten det berømte kundeforholdet.

Var to dager i Bangkok nå og dro innom en AD i går. Vurderte i et svakt øyeblikk å kjøpe en dykker større enn Sub ifm dykking i Sydøst-Asia de neste ukene. Ble presentert disse. DS med blå/sort skive trodde de ikke at de fikk inn før om tidligst tre uker, men de kunne høre med en av de andre butikkene. Jeg takket forøvrig til slutt nei og takket høflig for drikken før jeg gikk. Spurte ikke om andre modeller (de hadde forøvrig også den nye monster Deep Sea-klokka inne, men de virket usikre på om de fikk lov til å selge den).

Har hatt tilsvarende opplevelser de siste par årene i flere andre byer i utlandet, både i Europa, Asia og Mellom/Sør-Amerika. Men det er jo grenser for hvor mange ganger man gidder å dra innom en Rolex-forhandler når man egentlig ikke skal ha noe.
Vis vedlegg 370893
"Jeg takket forøvrig til slutt nei og takket høflig for drikken før jeg gikk"

Er det sånn at du får sjampisglass den ene etter den andre til du kjøper en klokke? :ROFLMAO:
 
Hypen rundt Exp1 40mm er i hvert fall reell ennå, for jeg fikk ikke skrive meg på liste engang.

-Meister i Rio de Janeiro hadde to på hylla onsdag i forrige uke, i tillegg til en TT.

Litt annet spikerstål, også - de humret da jeg observerte at det var lenge siden jeg hadde sett en Rolex jeg faktisk kunne kjøpe.

Ikke at det hjelper deg, men det kan jo se ut til at det er tilløp til at situasjonen kan bedre seg...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
-Meister i Rio de Janeiro hadde to på hylla onsdag i forrige uke, i tillegg til en TT.

Litt annet spikerstål, også - de humret da jeg observerte at det var lenge siden jeg hadde sett en Rolex jeg faktisk kunne kjøpe.

Ikke at det hjelper deg, men det kan jo se ut til at det er tilløp til at situasjonen kan bedre seg...
Brasiliansk toll og null refusjon av skatter/mva hjelper heller ikke på prisen i butikk...
 
"Jeg takket forøvrig til slutt nei og takket høflig for drikken før jeg gikk"

Er det sånn at du får sjampisglass den ene etter den andre til du kjøper en klokke? :ROFLMAO:
Hos ADene jeg har besøkt i Genève og Frankrike/monaco spør de ofte om jeg vil ha noe og drikke og peker mot hvitvinshylla .

Mener å ha sett noen fulle vinglass hos hermes i Oslo også
 
Hos ADene jeg har besøkt i Genève og Frankrike/monaco spør de ofte om jeg vil ha noe og drikke og peker mot hvitvinshylla .

Mener å ha sett noen fulle vinglass hos hermes i Oslo også
Jeg har blitt servert både bobler, cola og kaffe hos Bjerke også, så det er vel ikke helt uvanlig.
 
Mulig jeg er helt på jordet, men er verdens sthhhøggeste gmt verd så mye? Sliter med å forsvare 40k jeg :oops:
 

Vedlegg

  • IMG_0780.png
    IMG_0780.png
    234,9 KB · Visninger: 0
Mulig jeg er helt på jordet, men er verdens sthhhøggeste gmt verd så mye? Sliter med å forsvare 40k jeg :oops:
Mange som liker "eye of the tiger". Ikke min favoritt heller, men den er nok ikke fullstendig på jordet. Kanskje 20-30 over reell salgsverdi. Men alt ligger jo ute til mer enn det selges for, så en neve salt må drysses på.

170203-salt-bae-mn-1530.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Johnsigans
I 2013 var jeg forbi i Vaasa, Finland og prøvde en "Hulk" hos en forhandler.
Jeg kunne kjøpe den for omtrent 4500€, noe sånt. Men helt ærlig, klokken fristet ikke.

265k for det? :ROFLMAO:
F'ck me twice in the eyes...
 
  • Haha
Reaksjoner: Heftos
Husker godt jeg takket nei til å kjøpe den når den sto utstilt hos Saastad i Porsgrunn i 2015 også. 60k eller deromkring, også var det litt rabatt å hente også. Jeg for min del angrer som en hund. Jeg synes den er kul.

Det var tider.
 
Jeg angrer ingenting.
Klokken følte som 25k maks når jeg prøvde den.
Jeg fikk ikke lyst fordi jeg ble ikke imponert, og slett ikke for den prisen.
Ja, klart, jeg kunne kjøpe en klokke jeg så allerede på som virkelig overpriset, og selge nå med en betydelig fortjeneste...
Men jeg har det vanskelig å lage så mye penger på ryggen av folk som ser ikke forskjellen mellom sei og sverdfisk.
 
Jeg synes sei med løk er godt. Sverdfisk har jeg ikke prøvd. Men mulig det ikke var det du mente?

Klokken er kul den, men ikke til 265k.
 
  • Haha
Reaksjoner: superlaffen
Prøvd sverdfisk på Sicilia, er ikke så mye å skryte av..

Mulig det ikke var det du heller mente?
Sverdfisk er ofte eller bestandig overstekt på restaurant.
Som alle fisk som er overstekte/overkokte, mister du mye av opplevelsen.
Kjøttet blir hardere og mister mest av smaken sin.
Og de fleste vet lite om det.
Poenget der er at sei er godt, mens sverdfisk er mer eksklusive og kan kalles som "sportfisk".

Nok om det...
Jeg har kanskje ikke den mest eksklusive klokkesamlingen på forumet, men jeg har en del kunnskap på maskinering, montering og urverk. Og, jeg er hard på detaljer: bare spør de som har jobbet med meg.
Over det, har jeg prøvd en del klokker på hånden, og sett en del på nærhold.
Tross alt, har jeg vokst opp i Paris og jobbet ett år på Place Vendôme så tidlig som 1997.
Rolex sin Sub kostet tilsvarende 25k Kroner da tiden.
Da, ja, jeg er litt nådeløs på noen "klokke legender", men det er ikke basert på kunnskap mangel og sjalusi.
En ting er med meg: hele verden kan gå på kne for noe, hvis jeg mener det er ikke verdt det, skal jeg gå den andre veien.
Og de fleste i den verden er ikke sånn...De følger massene, eller starter å like det de andre liker, ut av flokkdyr mentalitet.
 
Tiden da en TT Daytona var bokstavelig talt umulig å selge er definitivt over, men er den på vei tilbake?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta