Dagens middag

home alone

IMG_7219.jpeg
 
mr gowf ball - spørsmål angående dine kniver fra laguiole: oppstår det etterhvert tynne grå strekmerker i overflaten på tallerkenene fra stålet i knivene?
Ja og nei.
På talerkenen på bilder så får vi grå streker når eldstemann på fire rører i grøten med spiseskjeen, og har sett noen etter disse knivene, men tror der har mer med at talerkene er 14 år gamle fra ikea.

På «finserviset» fra wedgwood er det ingen antydninger til noen merker :)
 
Ja og nei.
På talerkenen på bilder så får vi grå streker når eldstemann på fire rører i grøten med spiseskjeen, og har sett noen etter disse knivene, men tror der har mer med at talerkene er 14 år gamle fra ikea.

På «finserviset» fra wedgwood er det ingen antydninger til noen merker :)
takk for svar.

jeg hadde tidligere hverdagsservise fra wedgwood, napoleon ivy - og det fikk bra med merker. etterhvert ble jeg så trøtt av hele greia at jeg slynget ut som frisbee hver eneste del fra min brygge mot glomma, inkludert terriner & fat. angrer meg ikke et sekund - det var bra gøy! da min dysfunksjonelle familie kom på besøk like etter dette ble de lange i maska da de fikk servert maten på papptallerkener :ROFLMAO:

har hørt det er en bestemt metallegering i stålet som sørger for selve merkene som dannes der glasuren ripes, men jeg er ikke sikker. skal google meg fram til en løsning. tynne mikroriper blir det åkkesom, men det er de synlige grå merkene som er irriterende. kanskje jeg må begynne spise med bare hendene…
 
Redigert:
Jeg har prøvd å være åpen om hvordan jeg liker burgerne fra varmmatdisken til Spar (og lunsjkaker på havrebriks) som en "guilty pleasure", men blir møtt med omtrent samme reaksjon som om jeg skulle ha sagt at jeg liker å kle meg i kjortel for å ofre geiter og tegne pentagram på måneløse netter. Respekt.

Vi holder det ekte!
 
  • Liker
Reaksjoner: Johan På Snippen
Jeg har prøvd å være åpen om hvordan jeg liker burgerne fra varmmatdisken til Spar (og lunsjkaker på havrebriks) som en "guilty pleasure", men blir møtt med omtrent samme reaksjon som om jeg skulle ha sagt at jeg liker å kle meg i kjortel for å ofre geiter og tegne pentagram på måneløse netter. Respekt.
Synes du er svært stigmatiserende, forsømmende og kritisk mot de pentagramelskende geiteofrere ved mørkenetter. Ellers støtter jeg at folk spiser det de liker.
 
  • Haha
Reaksjoner: holmby
Synes du er svært stigmatiserende, forsømmende og kritisk mot de pentagramelskende geiteofrere ved mørkenetter. Ellers støtter jeg at folk spiser det de liker.
Som mannen med ljåen frekventerer jeg jo også kveldens mulm og mørke sammen med de overnevnte. Kjennes krenkende.

Selv foretrekker jeg lunsjkakene på tebriks med et godt lag brelett i mellom når jeg ikke er ute og høster på natten.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Som mannen med ljåen frekventerer jeg jo også kveldens mulm og mørke sammen med de overnevnte. Kjennes krenkende.

Selv foretrekker jeg lunsjkakene på tebriks med et godt lag brelett i mellom når jeg ikke er ute og høster på natten.

Selv spiser jeg kun umodne bær på en seng av mose og reinlav når det ikke er fullmåne.
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: holmby og GrimReaper
nå skal ikke jeg være glädjemördare men uten å google så aner jeg überhaupt ikke hva lunsjkaker eller tebriks er, men det låter godt - jeg digger jo kaker!
 
  • Haha
Reaksjoner: Jon Henrik
nå skal ikke jeg være glädjemördare men uten å google så aner jeg überhaupt ikke hva lunsjkaker eller tebriks er, men det låter godt - jeg digger jo kaker!
Lunsjkaker er medisterkaker med litt grønnsaker som f.eks gulrøtter, erter eller mais ispedd farsen.
Tebriks er et hvetebasert rundstykke med valmuefrø oppå.

Litt usikker på om du var ironisk nå, men det er ihvertfall fasit :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: holmby