GrimReaper
Støttemedlem
Jeg er heller ingen elbilforkjemper jeg refererer bare til bekjente som jobber innenfor bransjen - primært nybil. Og de maler et bilde som er ganske forferdelig. De har turnover på bruktbil men nesten ingenting på nytt. Og etterspørselen etter el er dødt med mindre det er dyre biler med ekstremt verditap.Regnet med det kom noe sånt ja. Jeg er ikke elbilforkjemper, men heller ikke en hater. Elbilpenetrasjonen er ca 25%. Matematikken er enkel hvis man tar på seg objektive briller.
Når det kommer til nybil er det ikke voldsom avstand mellom andre og fjerdeplass på merkestatistikken. Hvordan «blør voldsomt» defineres vet jeg ikke, men at det er ned 8,6% er udiskutabelt. Jeg har ikke sammenlignet med øvrig detaljhandel og kan ikke si noe om det er unormalt sammenlignet med andre bransjer som også er utsatt for konjunktursvingninger.
Leste også en artikkel på e24 som tok for seg fjoråret til Bertel O.Steen, husker ikke nøyaktig tallene men det var til å bli uvel av sett fra et forretningsperspektiv. Min subjetive mening er at staten må åpne for valgfrihet igjen ellers vil bilbransjen gå fullstendig i oppløsning. Folk flest vil ikke ha el når det ikke er billig lenger. Det eneste folk flest er lojale mot er lommeboka si - ikke miljøet.