Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

@Hammerfjord , eg måtte berre lese ka ho skreiv. Skjønte ikkje noke av det anna en at Trump har spilt musikken hennes i en kampanje samtidig som han ser med avsky på noken i en liten by som spiser . Ehem . P***y . Jaja . Amerikansk valgkamp i et nøtteskall det.
 
@Hammerfjord , eg måtte berre lese ka ho skreiv. Skjønte ikkje noke av det anna en at Trump har spilt musikken hennes i en kampanje samtidig som han ser med avsky på noken i en liten by som spiser . Ehem . P***y . Jaja . Amerikansk valgkamp i et nøtteskall det.
Jeg snakket om posten under, men det er altfor langt og skal ikke poste alt.

"Like many of you, I watched the debate tonight. If you haven’t already, now is a great time to do your research on the issues at hand and the stances these candidates take on the topics that matter to you the most. As a voter, I make sure to watch and read everything I can about their proposed policies and plans for this country."
…….........


Idiotene kan ikke la det være, de må bare bruke sin "stjerne" status, og smøre seg i politikken, vel vitende om polariseringen* de skaper.
*Men kanskje det er egentlig poenget.
 
Jeg snakket om posten under, men det er altfor langt og skal ikke poste alt.

"Like many of you, I watched the debate tonight. If you haven’t already, now is a great time to do your research on the issues at hand and the stances these candidates take on the topics that matter to you the most. As a voter, I make sure to watch and read everything I can about their proposed policies and plans for this country."
…….........


Idiotene kan ikke la det være, de må bare bruke sin "stjerne" status, og smøre seg i politikken, vel vitende om polariseringen* de skaper.
*Men kanskje det er egentlig poenget.

Tja . Spørs om ho har noke valg når Trump bruker falske ai videoer av ho for å endorse seg sjølv. Det er jo potensielt en del unge velgere der då . 400 000 nye registreringer så langt skal en tru media.

Trumpen må vel være sitt sjølvs største problem
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og mr_frodo
Tja . Spørs om ho har noke valg når Trump bruker falske ai videoer av ho for å endorse seg sjølv. Det er jo potensielt en del unge velgere der då . 400 000 nye registreringer så langt skal en tru media.

Trumpen må vel være sitt sjølvs største problem
I valgkampen er alt Trump sin feil.
Inkludert dritten USA finner seg nå i.
Han er Stalin, Hitler og verden skal gå under hvis han blir president....
Såpass er det blitt.
Og skulle man reagere på dette, er man en "Trumper" eller en "Putinist".
Jeg vet ikke om hvem har gjort satire av hvem med "AI", men en ting kan man si: det er ikke satirer som fullstendig destabiliserte landet.
Men nok om det, tydeligvis er det ikke mange som forstår hva som virkelig foregår med mediene og følgerne sine.
 
@Hammerfjord ; Når Trump kampanjen velger å bruke falske AI videoer så er det jo sjølvsagt han som er ansvarlig.

Eller er ikkje problemet politikeren Trump og politikken for den del , men mannen Trump . Virker som han bevist prøver å snakke seg sjølv ut på sidelinjen.

Uansett . Taylor Swift har nok et litt større nedslagsfelt i enkelte aldersgrupper en det både kamera og Trump har
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og mr_frodo
Det er ikke Republikanerne eller politikken som er problemet. Problemet til Trump er Trump.
Hadde republikanerne hatt en mindre farlig kandidat som kan oppføre seg som et menneske så hadde det ikke blitt så mye støy heller. Grunnen til mye av kontroversene med Donald er jo at nivået han legger seg på appellerer til veldig mange enkle og farlige mennesker. Og de er det en del av i Unaiten. Dessverre for USA så fremstilles hele valget som en tegneserie - til mange andre statslederes forlystelse vil jeg anta.
 
Redigert:
Det er ikke Republikanerne eller politikken som er problemet. Problemet til Trump er Trump.
Hadde republikanerne hatt en mindre farlig kandidat som kan oppføre seg som et menneske så hadde det ikke blitt så mye støy heller. Grunnen til mye av kontroverserene med Donald er jo at nivået han legger seg på appellerer til veldig mange enkle og farlige mennesker. Og de er det en del av i Unaiten. Dessverre for USA så fremstilles hele valget som en tegneserie - til mange andres statslederes forlystelse vil jeg anta.

Så et fint sitat på det store vide internettet:

"The rest of the world is watching USA like USA watched Tiger King".
 
Så et fint sitat på det store vide internettet:

"The rest of the world is watching USA like USA watched Tiger King".
Det er vel ganske nøyaktig sannheten. Merkelig at USA ikke evner å se seg selv i 3.person. Men det er vel en bivirkning av å anse seg selv om det eneste landet i verden av betydning gjennom et par hundre år.
 
Det er ikke Republikanerne eller politikken som er problemet. Problemet til Trump er Trump.
Hadde republikanerne hatt en mindre farlig kandidat som kan oppføre seg som et menneske så hadde det ikke blitt så mye støy heller. Grunnen til mye av kontroverserene med Donald er jo at nivået han legger seg på appellerer til veldig mange enkle og farlige mennesker. Og de er det en del av i Unaiten. Dessverre for USA så fremstilles hele valget som en tegneserie - til mange andres statslederes forlystelse vil jeg anta.
Det er ikke lederne som kommer med retorikkene sine, og derfra appellerer til folket.
Det er tiden folket lever i, og behovene/fryktene folk har på den tiden, som gir rom til, og skaper lederne vi får.
Trump kan gå vekk i morgen, og det skal komme en som skal erstatte han, nettopp fordi folk vil ha noen sånn, en "outsider".
Han er en uunngåelig syndrom av tidene USA krysser.
Det som skjer nå er gammel som verden, og det er basert på en alvorlig tillitskrise mellom folket og de langtids etablerte institusjonene.
 
Redigert:
Det er ikke lederne som kommer med retorikkene sine, og derfra appellerer til folket.
Det er tiden folket lever i, og behovene/fryktene folk har på den tiden, som gir rom til, og skaper lederne vi får.
Trump kan gå vekk i morgen, og det skal komme en som skal erstatte han, nettopp fordi folk vil ha noen sånn, en "outsider".
Han er en uunngåelig syndrom av tidene USA krysser.
Det som skjer nå er gammel som verden, og det er basert på en alvorlig tillitskrise mellom folket og de langtids etablerte institusjonene.
Du tenker det blir en ny outsider i 2028? Ramaswamy?
 
  • Liker
Reaksjoner: Rjer
Du tenker det blir en ny outsider i 2028? Ramaswamy?
For å kunne få et valg i 2028, skulle tilliten i systemet slutte å degradere seg etter 2024 valget, snu 180 grader, og komme seg tilbake.
Ikke sant?
Det har aldri skjedd i sånn syklus.
Verre blir det, sånn er det bare.
Jeg snakket om det en del år siden, og sa at tilliten i nåværende politisk apparat og institusjonene (i Vesten ) hadde nådd toppen sin gjennom 2015. Og at det skulle bare degradere seg videre. Jeg tror ikke jeg tok feil.
Jeg tenker det blir ingen vanlig 2028 valg for USA.
Det er egentlig allerede over med "United" og bare S.A står igjen. Hvem skal holde alt sammen nå?
Det var prisen å betale med hele eksperimentet.
Omtrent det samme skal skje med EU.
"Dead Man Walking" alt sammen.
 
Hertz
Ok ting jeg ikke kan like .
Først og fremst - vet at jeg sikkert har en drittsak siden det ikke ble tatt bilder før bilen ble tatt ut.
Det har nok også hertz skjønt så de servere tidenes drittpakke.
4 timer etter innlevering og med 1 km mere på tripptelleren fikk jeg beskjed om at de hadde funnet en skade . Denne hadde vi merket om vi hadde laget . Men uten bilder begynner jeg og skjønne at vi ikke kommer noen vei - men er helt sikker på at vi får betale for en skade som er påført av ansatt eller tidligere leietaker.
Skaden ser for meg veldig ut som en type stolpe / vegg (parkeringshus eller noe )

Noen som har noen ide om hva en felg til MG 4 ev kan koste ?

Om DU er er tidligere lite lojal hertz ansatt så tas tips i mot med takk:( skal i alle fall gjøre prossesen tung for hertz
IMG_4661.png
 
4 timer etter innlevering og med 1 km mere på tripptelleren fikk jeg beskjed om at de hadde funnet en skade .

-Nå er jo bilutleiefirmaer ivrige på 'pics or it didn't happen', men om du kunne dokumentere akkurat hva triptelleren stod på ved innlevering, burde da det være nok til å så tvil?

Altså, om de kjørte bilen 1km før de oppdaget skaden, kan det jo like gjerne være dem?

Høres ut som en mye bedre sak enn om de bare hadde pekt på skaden da du leverte tilbake bilen?

Har Hertz bilder av skaden på plassen du satte fra deg bilen, eller er bildene tatt etter at den er flyttet derfra? Har ikke de også et selvstendig ansvar for å dokumentere skaden med én gang?
 
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele
-Nå er jo bilutleiefirmaer ivrige på 'pics or it didn't happen', men om du kunne dokumentere akkurat hva triptelleren stod på ved innlevering, burde da det være nok til å så tvil?

Altså, om de kjørte bilen 1km før de oppdaget skaden, kan det jo like gjerne være dem?

Høres ut som en mye bedre sak enn om de bare hadde pekt på skaden da du leverte tilbake bilen?

Har Hertz bilder av skaden på plassen du satte fra deg bilen, eller er bildene tatt etter at den er flyttet derfra? Har ikke de også et selvstendig ansvar for å dokumentere skaden med én gang?
OddE:) tok bilder av batteristand ved innlevering - ser at jeg da fikk med tripptelleren! Bildene jeg fikk av hertz var tatt inne i ett trangt ( ikke der hvor den ble satt av oss )parkeringshus.
Jeg påpekte tidsperspektivet og kilometer stand , samt at jeg ba om hendelses/ulykke logg på bilen i e-post . Har ikke hørt noe nå på 48 timer . De sa også at de hadde egne takstmenn som ville fortelle hva dette ville koste . Når jeg føler at jeg blir forsøkt svindlet av uteleier så vil jeg ikke godta noe annet enn «nøytral» takstmann..
uff . Men jeg er sikkert bare på vidden her - men føler dette er ganske drygt altså .
 
OddE:) tok bilder av batteristand ved innlevering - ser at jeg da fikk med tripptelleren! Bildene jeg fikk av hertz var tatt inne i ett trangt ( ikke der hvor den ble satt av oss )parkeringshus.
Jeg påpekte tidsperspektivet og kilometer stand , samt at jeg ba om hendelses/ulykke logg på bilen i e-post . Har ikke hørt noe nå på 48 timer . De sa også at de hadde egne takstmenn som ville fortelle hva dette ville koste . Når jeg føler at jeg blir forsøkt svindlet av uteleier så vil jeg ikke godta noe annet enn «nøytral» takstmann..
uff . Men jeg er sikkert bare på vidden her - men føler dette er ganske drygt altså .
Du har sjekket om reiseforsikring, kredittkort etc dekker egenandelen?
 
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele
Jeg påpekte tidsperspektivet og kilometer stand , samt at jeg ba om hendelses/ulykke logg på bilen i e-post .

-Da tror jeg at jeg ville stått knallhardt på dette - skaden er ikke dokumentert før bilen ble flyttet fra der du leverte den inn, ergo er det Hertz som må bevise at skaden var tilstede da bilen ble levert inn og ikke er påført etter at bilen forlot din kontroll. Dette ansvaret kan de ikke lesse over på deg som kunde.

Ellers kan det jo, som hanse påpeker, være andre muligheter om Hertz ikke lar seg kue - mange reiseforsikringer dekker egenandel ved slike skader.
 
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele
Det hadde den gjort - jeg har i aig så super duper forsikring fra arbeidsgiver , men leiebilen sto ikke mitt navn /ektefelle så da gjelder den ikke . :( hadde vi ikle betalt med debit så hadde den sikkert også vært dekket med visa / master ja :(